Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbga083-bild-och-text-bump.51678/#post-1301248Om man sÄ smÄningom vÄgar slÀppa sargen och byter Omega mot en Grand Seiko, vad skulle ni rekommendera och varifrÄn? Helst Spring Drive och i klassen 25-35k. Begagnat Àr inget hinder.
Den dÀr Àr helt klart snygg, visarna och index Àr magiska. GÄr det att fÄ GMT-komplikation inom budgeten?https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbga083-bild-och-text-bump.51678/#post-1301248
Kolla den som finns pÄ KoS! Den hade jag huggit om jag hade större klockbudget just nu.
Den dÀr Àr helt klart snygg, visarna och index Àr magiska. GÄr det att fÄ GMT-komplikation inom budgeten?
Fast Àr inte den 44mm?
SBGE001, spring drive, 200m, GMT.
(Ryms inom din budget).
Du skrev inget om önskemÄl vad gÀller storlek. SBGM001 syftar du pÄ.Fast Àr inte den 44mm?
Vad heter den GMT-modellen du hade (har Àn?) innan? Svart tavla, röd GMT-visare och 24h-skala pÄ ringen.
Nej jag vet, borde ha gjort det. TackDu skrev inget om önskemÄl vad gÀller storlek. SBGM001 syftar du pÄ.
Inget man (förhoppningsvis) blir lynchad för, sÄ oroa dig inte.Jag sÄg nu att jag lyckats fÄ datumet rÀtt, men veckodagen fel. Lite pinsamt med en sÄn miss pÄ första bilden pÄ forumet
SBGM001 gillar jag vÀldigt skarpt.Du skrev inget om önskemÄl vad gÀller storlek. SBGM001 syftar du pÄ.
Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.SBGM001 gillar jag vÀldigt skarpt.
Bild och verklighet skiljer ju sig, detaljer sticker ut mycket mer pÄ bild Àn IRL.Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.
Jag Àr svag för röd kontrast mot just svart och blÄtt.Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.
SBGJ001 var lÀcker. Inte spring drive men ingen ko pÄ isen för det.Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.
Jag skulle gÀrna ha en mekanisk GS. SBGJ001 eller, vad som verkar vara mer eller mindre samma klocka utan GMT-komplikation, SBGH001 vore drömmen.SBGJ001 var lÀcker. Inte spring drive men ingen ko pÄ isen för det.
Det finns vÀl bara en AD i Sverige, den i Stockholm?Jag skulle gÀrna ha en mekanisk GS. SBGJ001 eller, vad som verkar vara mer eller mindre samma klocka utan GMT-komplikation, SBGH001 vore drömmen.
Eller en vintage! Synd att dom inte dyker upp sÄ ofta i Sverige bara.
Klockmaster i bÄde Globen och FÀltöversten har vÀl GS? Högst tveksam till att dom skulle ha vintage GS dock.Det finns vÀl bara en AD i Sverige, den i Stockholm?
FÀldöversten, Globen, Klockmaster Hansson (Frölunda Torg, Göteborg).Det finns vÀl bara en AD i Sverige, den i Stockholm?
Dessa skulle jag nog sÀga:Finns det ett riktigt prisvÀrt alternativ i vardagsstÄlutförande. TÀnk Omega Aqua Terra eller Rolex Explorer 1.
Med prisvÀrt menar jag 3-5k.
GÄr det att fÄ tag i en "Snowflake" i Sverige eller Àr det en begrÀnsad variant?FÀldöversten, Globen, Klockmaster Hansson (Frölunda Torg, Göteborg).
Den Àr ej limiterad, vet att Kl Hansson haft minst en och kanske fortfarande har. MisstÀnker att Globen har den inne.GÄr det att fÄ tag i en "Snowflake" i Sverige eller Àr det en begrÀnsad variant?
Tack Psykel, precis i linje med vad jag Àr ute efter. Rena och enkla utan vidare komplikationer (förutom datum dÄ). Skulle inte grÀta över GMT iofs med dÄ fÄr jag stretcha budgeten en smula.Dessa skulle jag nog sÀga:
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-presage-sarx013
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/s-sarb035
BÄda finns Àven med svart tavla.