• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Om man sÄ smÄningom vÄgar slÀppa sargen och byter Omega mot en Grand Seiko, vad skulle ni rekommendera och varifrÄn? Helst Spring Drive och i klassen 25-35k. Begagnat Àr inget hinder.

Den dÀr Àr helt klart snygg, visarna och index Àr magiska. GÄr det att fÄ GMT-komplikation inom budgeten?
IMG_3584_zps8cef5d62.jpg

SBGE001, spring drive, 200m, GMT.
(Ryms inom din budget).

Jag sÄg nu att jag lyckats fÄ datumet rÀtt, men veckodagen fel. Lite pinsamt med en sÄn miss pÄ första bilden pÄ forumet ;) :facepalm:

DÄ det Àr kul att pilla köpte jag verktygsset frÄn kjell och har felsökt min skx007 men inte lyckats hitta felet. Har dock hört att det finns en som Àr vÀldigt duktig pÄ seiko i Uppsala och undrar om den vill ta en titt. Bjuder pÄ mat och god öl! Kan annars köpa ett nytt verk men vore kul att lÀra sig lite:D

SBGM001 gillar jag vÀldigt skarpt.
Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.

Jag har lite svÄrt för den. Jag tycker att det blir för mycket rött med den stora GMT-visaren mot den svarta tavlan. LikasÄ SBGJ003. Skulle se bÀttre ut med guldvisaren frÄn SBGJ005 (dock sÄ Àr ju SBGJ001 snyggast i den serien). Men to each their own.
Bild och verklighet skiljer ju sig, detaljer sticker ut mycket mer pÄ bild Àn IRL.

Jag Àr svag för röd kontrast mot just svart och blÄtt.

SBGJ001 var lÀcker. Inte spring drive men ingen ko pÄ isen för det.

Finns det ett riktigt prisvÀrt alternativ i vardagsstÄlutförande. TÀnk Omega Aqua Terra eller Rolex Explorer 1.
Med prisvÀrt menar jag 3-5k.

Tillbaka
Topp