• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

rNRpjZh.jpg

Tar en kaffe i solen efter att jag fÄtt dit pepsi-inlÀgget. Riktigt nöjd! :D
Gött jobb!

7005-8140 ikvÀll. Vilar frÄn Cartier passarounden med lite persisk elegans.
2016-03-16 19.43.36.jpg
Btw, frÄga en vÀn om han kunde se vad texten stod för
Bad han att översÀtta krumeluren, det han fick fram = Artesh Shanameh Iran
Arthesh = militÀren
Shanameh = Shah/Kungen
Skulle kolla med sin mamma för en bÀttre translation och betydelse.
Vill sÀlja sig denna fina klocka? ;)

Arthesh = militÀren
Shanameh = Shah/Kungen
Om jag inte minns fel skall det stÄ för Shahens Kungliga Arme eller liknande.
PÄ baksidan stÄr det "Statlig egendom" pÄ persiska. LÀgger upp en bild lite senare.
Allt Àr ju till salu men har fÄtt en del bud och tackat nej till alla hittills. Vissa av dem borde jag sÀkert ha tagit men den Àr magisk pÄ ngt sÀtt.

Senast Àndrad:
Arthesh = militÀren
Shanameh = Shah/Kungen

Om jag inte minns fel skall det stÄ för Shahens Kungliga Arme eller liknande.
PÄ baksidan stÄr det "Statlig egendom" pÄ persiska. LÀgger upp en bild lite senare.
Allt Àr ju till salu men har fÄtt en del bud och tackat nej till alla hittills. Vissa av dem borde jag sÀkert ha tagit men det Àr magisk pÄ ngt sÀtt.

Jag kan ju faktiskt lÀsa persiska pÄ riktigt och det stÄr "Arteshe shahanshaie Iran". SvÄrt att direktöversÀtta men som @Seikosthlm sÀger betyder shahens kungliga arme. Grymt coolt.

NÀr jag köpte min SKX009 sÄ fick jag med andra bandstift för att ha till nato. Har inte tÀnkt sÄ mycket mer pÄ det, utan nÀr jag bytt till nato har jag helt enkelt bara bytt till dessa bandstift ocksÄ. Slog mig nu att jag egentligen inte riktigt vet varför, försökte söka men hittade inget. MisstÀnker att det kan ha att göra med att original-bandstiften som medföljer Àr för tjocka? NÄgon som har koll?

Du fÄr nÀstan alltid med extra stift vid nato/band köp (just in case om du inte har)
Men kör pÄ original istÀllet, de passar din klocka bÀttre och skulle de andra vara fel form kan de nöta ut hÄlen.

Du fÄr nÀstan alltid med extra stift vid nato/band köp (just in case om du inte har)
Men kör pÄ original istÀllet, de passar din klocka bÀttre och skulle de andra vara fel form kan de nöta ut hÄlen.
Jaha, Àr det bara sÄ enkelt alltsÄ. Fick för mig att det lÄg en tanke bakom det. Bytte tillbaka till original nu och dom sitter bra. Bifogar en bild pÄ bandstiften. Dom vÀnstra Àr för nato och dom högra Àr original.
image.jpeg

Äntligen sĂ„ har min första Seiko klocka kommit!
Jag har dock ett problem.. NÀr jag fick klockan sÄ var den vÀldigt dammig och efter jag putsat bort allt damm sÄ ser jag att det Àn en "damm" prick som inte försvinner.. Det ser ut som att den sitter pÄ andra sidan av glaset.
Hur kan jag fixa detta problem? Stör mig nÄgot extremt pÄ det sÄ jag verkligen försöka fÄ det fixat.
Detta fÄr mig ocksÄ att fundera pÄ om klockan fortfarande Àr vattentÀt?
DÄ jag bestÀllt den frÄn skywatches.com sÄ Àr alternativet "lÀmna tillbaks klockan" borta pga. att jag har hört att de Àr vÀldigt dÄliga pÄ returer.

Tacksam för svar!
Snapchat-3734278305901628622.jpg

Äntligen sĂ„ har min första Seiko klocka kommit!
Jag har dock ett problem.. NÀr jag fick klockan sÄ var den vÀldigt dammig och efter jag putsat bort allt damm sÄ ser jag att det Àn en "damm" prick som inte försvinner.. Det ser ut som att den sitter pÄ andra sidan av glaset.
Hur kan jag fixa detta problem? Stör mig nÄgot extremt pÄ det sÄ jag verkligen försöka fÄ det fixat.
Detta fÄr mig ocksÄ att fundera pÄ om klockan fortfarande Àr vattentÀt?
DÄ jag bestÀllt den frÄn skywatches.com sÄ Àr alternativet "lÀmna tillbaks klockan" borta pga. att jag har hört att de Àr vÀldigt dÄliga pÄ returer.

Tacksam för svar!
Snapchat-3734278305901628622.jpg

Tar nÄgra minuter för en urmakare att fÄ bort, haft det sjÀlv pÄ en klocka. Om den Àr tÀt vet en ju aldrig ÀndÄ, sÀkerligen. Kostar inte mkt fÄ reda pÄ heller :)

Tillbaka
Topp