• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hur vanligt Ă€r det med chapter ring som inte Ă€r i linje pĂ„ nya Seikos? Kollat K&S pĂ„ nĂ„gra intressanta objekt senaste tiden men i princip varje har haft det felet. Ägt mĂ€ngder med Seikodykare men inte köpt nytt pĂ„ nĂ„gra Ă„r men vill inte minnas felet som stort för nĂ„gra Ă„r sedan o_O

Är kvalitetskontroll/mĂ„tten mindre idag för vad som anses godkĂ€nt? Har gĂ„tt till den grad att jag numeradrar mig för att bestĂ€lla hem nya Seikodykare som skx/monster etc.

Ny KQ. Förslag pÄ lÀmpligt band?
2016-03-22 03.10.12 1.jpg
2016-03-22 03.10.17 1.jpg
Tycker den var lÀcker pÄ bandet pÄ bilderna. Annars kanske köra pÄ lÀnk? Förbaskat fin klocka för övrigt.

Har inte haft nÄn dykare, och jag har haft ögonen pÄ den hÀr ett tag nu. BestÀllde i torsdags och fick hem den idag. Kan knappt sluta kolla pÄ den haha.
Det Àr en Srp637

Bytte direkt till ett lÀdernato, gillade inte lÀnken som följde med. Ska köpa gummi till den till sommaren :)

IMG_0176.JPG

Bra val! Skickade faktiskt min pÄ posten idag till sin nya Àgare. var grymt nöjd med min men ni vet hur det Àr.
Det suger alltid i flippar tarmen :rolleyes:
Nu Àr bara frÄgan vilken dykare som ska ersÀtta den?

MÄberg Àr ambivalent som vanligt.

Sugen pÄ en grön klocka och jag gillar Seiko... Har ju funderat pÄ en Alpinist ett tag men likasÄ en vintage Lord Matic. Har dock liten eller ingen koll pÄ lord matic som modellbeteckning. Bra eller bör jag satsa pÄ en Alpinist istÀllet?

Observera att design/komplikationer Àr ganska irrelevant, Àr en grön tavla jag vill ha och den djupgröna pÄ de gamla "LM" Àr pÄ de bilder jag sett helt fantastisk! :D
Den gröna tavlan pÄ Alpinisten Àr ruskigt fin sÄ det Àr bara att köpa! Lord matic Àr ju inte i nÀrheten lika lÀtt att fÄ tag i sÄ köp en alpinist sÄ Àr det bara att jaga en lord matic sen :)

Tack, och bra val! Kul klocka. :) TyvÀrr sitter min sÀkert hos mig..
Bra dÀr :) Finns en del pÄ bukten men de spretar ganska rejÀlt i pris (förm en del som provar med överpriser) och svÄrt att bedöma skick. InvÀntar ngn "lokal" försÀljning.
Din verkar vara kanonfin, förstÄr att det Àr en keeper

Bra dÀr :) Finns en del pÄ bukten men de spretar ganska rejÀlt i pris (förm en del som provar med överpriser) och svÄrt att bedöma skick. InvÀntar ngn "lokal" försÀljning.
Din verkar vara kanonfin, förstÄr att det Àr en keeper
Ja precis, har haft lite koll ocksÄ mest för skojs skull. NÄgon ligger/lÄg ju ute för 18k, haha, "ahapp". Genomförde massor av research innan jag köpte min sÄ undrar du över nÄgot exemplar kan ju jag dela min Äsikt om du vill.
Och tack ska du ha! Den har sina dings men det Àr ju en bruksig kronograf sÄ det Àr som det ska vara hehe. :)
HÀr Àr ett jÀttefint exemplar, och sÄdÀr tror jag boetten ska se ut med borstningen/poleringen. Ser i mina ögon ut att vara helt original, lite osÀker om lumeplupparna pÄ tavlan Àr sÄdÀr stora original men det lÄter jag vara osagt.

Senaste köpet en sbcm023 frÄn 2006. Nyskick, ser sÄ ut :) Riktigt trevligt litet ur och inte lika vanlig som PADI ;)

20160323_130744.jpg

20160323_130738.jpg
Aha, det var du som knyckte den (misstÀnker att det var samma annons som jag tittade pÄ). Grattis! En riktigt grym klocka som jag inte skulle tacka nej till, kul med originallÀnk ocksÄ :D

Tillbaka
Topp