Bosse
Friends of KS
Edit: SBGA057 och ingen annanVeckans GS tjÀnstgöra hÀlsar nu Àr det helg:
SÄ glad pÄsk
(SBGA085)
//Bosse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Edit: SBGA057 och ingen annanVeckans GS tjÀnstgöra hÀlsar nu Àr det helg:
SÄ glad pÄsk
(SBGA085)
//Bosse
Hehe, nej, men jag kÀnner folk som kanVem var drt som kunde lÀsa japanska? @KenKun ?
Grattis! Den Àr bra.
Har du kollat om den Àr rÀtt instÀlld Àn?
LĂ€tt gjort: https://www.seikowatches.com/support/ib/pdf/SEIKO_4F32_8F32_8F33.pdf
Aha, det var du som knyckte den (misstÀnker att det var samma annons som jag tittade pÄ). Grattis! En riktigt grym klocka som jag inte skulle tacka nej till, kul med originallÀnk ocksÄ
Kanon, kan du utlösa vad det stÄr hÀr i rött? GÀrna resten ocksÄ men undrar vad det stÄr ovanför de tvÄ modellerna till höger.Jag kan nÄgorlunda.
I rutan ovanför dom högra sÄ stÄr det "korabureeshon moderu", det vill sÀga "collaboration model".Kanon, kan du utlösa vad det stÄr hÀr i rött? GÀrna resten ocksÄ men undrar vad det stÄr ovanför de tvÄ modellerna till höger.
Tack pÄ förhand.
Runt 7-8k?Det var det sÀkert. TÀnk inte, titta inte pÄ priset, Den var riktigt fin...
SÄ nÄn typ av samarbete alltsÄ, hmmmmm. Kan fortfarande vara LE med andra ord, men troligtvis special edition. FrÄgan Àr med vad. Eller Àr Risingwave ett mÀrke kanske?I rutan ovanför dom högra sÄ stÄr det "korabureeshon moderu", det vill sÀga "collaboration model".
I stora blÄ rutan upptill stÄr det "Toransuoushan mekanikaru koronogurafu & RISINGWAVE korabumoderu", alltsÄ "Transocean mechanical chronograph & RISINGWAVE collabo model". Det Àr helt enkelt engelska skrivet med japanska tecken.
Runt 7-8k?
Google sÀger att Risingwave Àr ett japanskt parfymmÀrke.SÄ nÄn typ av samarbete alltsÄ, hmmmmm. Kan fortfarande vara LE med andra ord, men troligtvis special edition. FrÄgan Àr med vad. Eller Àr Risingwave ett mÀrke kanske?
Tack!
SÄ jag har bestÀllt en parfymklocka för 30 papp, kul.Google sÀger att Risingwave Àr ett japanskt parfymmÀrke.
Edit: antar att den modellen motsvarar Zero Halliburton-modellerna pÄ trevisarsversionen av Transocean?
Och inga problem! Kul att hjÀlpa till!
Ser bra ut vad jag kan se, lÀr bli dyr.Den hÀr sÄg rÀtt intressant ut: http://www.tradera.com/item/190204/254443532/grand-seiko-4522-8000-hi-beat-3600-vintage
Funderar pÄ att buda pÄ den, om den ser okej ut? @yonsson @Molle
1968 enligt serienumret, eller lÀser jag det fel?
Ăsch dĂ„! Parfymklocka, resvĂ€skeklocka... Zero Halliburton-modellerna var ju rĂ€tt fina Ă€ndĂ„!SĂ„ jag har bestĂ€llt en parfymklocka för 30 papp, kul.
Ser bra ut vad jag kan se, lÀr bli dyr.
Ja, 1968 bör stÀmma.
Ăsch dĂ„! Parfymklocka, resvĂ€skeklocka... Zero Halliburton-modellerna var ju rĂ€tt fina Ă€ndĂ„!
Och tack för infon om GS'en, vi fÄr se hur det blir helt enkelt! Ligger en annan GS hi-beat ute som Àr gÄr morgon, den Àr uppe i 3.300 kr.
Tror mig dock kÀnna igen en eventuell KS'are bland budarna pÄ den, sÄ hÄller mig undan.
Vad skulle en sÄn GS vara vÀrd, för övrigt?
Typ 6 papp oservad skulle jag tippa pĂ„, förutsatt att tavla och visare Ă€r bra.Ăsch dĂ„! Parfymklocka, resvĂ€skeklocka... Zero Halliburton-modellerna var ju rĂ€tt fina Ă€ndĂ„!
Och tack för infon om GS'en, vi fÄr se hur det blir helt enkelt! Ligger en annan GS hi-beat ute som Àr gÄr morgon, den Àr uppe i 3.300 kr.
Tror mig dock kÀnna igen en eventuell KS'are bland budarna pÄ den, sÄ hÄller mig undan.
Vad skulle en sÄn GS vara vÀrd, för övrigt?
De ligger fra 1000 Usd og oppover fra Japan. Ser etter en selv til Ă„ holde King Seikoen med selskap.
Alright, tack! Vi fÄr se hur det gÄr med den innan jag ger mig in i leken dÄ!Typ 6 papp oservad skulle jag tippa pÄ, förutsatt att tavla och visare Àr bra.
Ser OK ut tycker jag.Den hÀr sÄg rÀtt intressant ut: http://www.tradera.com/item/190204/254443532/grand-seiko-4522-8000-hi-beat-3600-vintage
Funderar pÄ att buda pÄ den, om den ser okej ut? @yonsson @Molle
1968 enligt serienumret, eller lÀser jag det fel?
Snygg dykarsamling dÀr!Köpte mig en sÄdan billig klocklÄda till Seiko badklockorna men den blev full direkt. Men praktisk var den och av hygglig kvalitet, blir att bestÀlla ett par till.
Kan man fÄ lÀnken till vart du bestÀllde lÄdan?Köpte mig en sÄdan billig klocklÄda till Seiko badklockorna men den blev full direkt. Men praktisk var den och av hygglig kvalitet, blir att bestÀlla ett par till.