• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lyckades korta mitt jubilee, kostade dock lite blod :blackeye:
image.jpeg

Haft den pÄ nato, olika gummi, oyster, lÀder men jubilee Àr gött det med :bookworm:

FrÄn resetrÄden:

SEIKO:
30 Ärs jubileum pÄ Basel i Är.
GS, Astron, Presage, premier, Prospex nu globalt. Diskussioner pÄgÄr om Brightz ska spridas. Prospex mm har mottagits vÀl efter att de gÄtt globalt.

Skx007 har INTE utgÄtt men Àr nu special edition, produceras alltsÄ Ärligen i mindre volym. Vet att folk köpte som satan nÀr det ryktades att den var ur produktion (tror Hodinkee skrev det) men sÄ Àr drt alltsÄ inte. Skit samma, nu har mÄnga fler en vilket inte kan vara dÄligt. :D
Vad har vi dÄ lÀrt oss av detta? Jo, M+Y>H.

8R48/49 har limiterade produktionsmöjligheter vilket medför LE-modeller med begrÀnsade upplagor.
90% av alla GS sÀljs i Japan.

Credor tubbe: 8 totalt varav 2 utanför Japan.
Keramiska GSar: juli.
Krono: 135000kr
GMT: 113000kr
Svart 8R - handpolerad, tar tre veckor. 27000kr
Vit 8R-25000kr
"PADI SRP" -4800kr
Tunn kvartsare: 4300kr.
Solar GPS S - 13000kr

att de inte slÀpper en skx007 gen 2. iof dÄ skulle vÀl gen 1 droppa i försÀljning, skalfördelarna lÀr ju vara gigantiska vid det hÀr laget

SÄ Àntligen blev jag med SKX009. FörfÀrligt nöjd mÄste jag sÀga! KÀnns ocksÄ bra att man fÄtt lÀngta lite efter den :D ja, ni som har/haft en vet vad den handlar om :)

GodkvÀll
TÀnkte höra med er om man kan se vilket urverk det Àr i klockan med hjÀlp av serie numret? Utöver detta tycker ni urverket ser frÀsch ut?

HĂ€lsningar en oslipat diamant

Bilagor

• Screenshot_2016-03-20-23-21-08.png
    Screenshot_2016-03-20-23-21-08.png
    84.2 KB · Visningar: 61
Seiko 4205 4205-15B. Inhandlad med intentionen att min flickvÀn skulle fÄ bÀra den men vetskapen om att hon antagligen inte skulle uppskatta den och att jag inte tycker att den var Ät helvete för liten sÄ fÄr den nog stanna pÄ min arm. Det kÀnns rÀtt retro pÄ nÄgot sÀtt med liten dykare trots att det finns motsvarande modell i större utförande. :happyhappy:
image.jpg

Tillbaka
Topp