• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dagens i blötvÀdret.
SKX007%20on%20oyster%2020160321_151154_zpsykftfywd.jpg

Har inte haft nÄn dykare, och jag har haft ögonen pÄ den hÀr ett tag nu. BestÀllde i torsdags och fick hem den idag. Kan knappt sluta kolla pÄ den haha.
Det Àr en Srp637

Bytte direkt till ett lÀdernato, gillade inte lÀnken som följde med. Ska köpa gummi till den till sommaren :)

IMG_0176.JPG

Är det nĂ„gon som vet om strapcodes super oyster och jubilee passar till en skx031/33? Om man kollar pĂ„ amazon skall den ju passa till bĂ„de skx007 och skx031, dĂ€remot stĂ„r det ju inget mer Ă€n 007 pĂ„ strapcodes egna hemsida. BĂ€gge tycks ha 22 i lug.

Senast Àndrad:
MÄberg Àr ambivalent som vanligt.

Sugen pÄ en grön klocka och jag gillar Seiko... Har ju funderat pÄ en Alpinist ett tag men likasÄ en vintage Lord Matic. Har dock liten eller ingen koll pÄ lord matic som modellbeteckning. Bra eller bör jag satsa pÄ en Alpinist istÀllet?

Observera att design/komplikationer Àr ganska irrelevant, Àr en grön tavla jag vill ha och den djupgröna pÄ de gamla "LM" Àr pÄ de bilder jag sett helt fantastisk! :D

MÄberg Àr ambivalent som vanligt.

Sugen pÄ en grön klocka och jag gillar Seiko... Har ju funderat pÄ en Alpinist ett tag men likasÄ en vintage Lord Matic. Har dock liten eller ingen koll pÄ lord matic som modellbeteckning. Bra eller bör jag satsa pÄ en Alpinist istÀllet?

Observera att design/komplikationer Àr ganska irrelevant, Àr en grön tavla jag vill ha och den djupgröna pÄ de gamla "LM" Àr pÄ de bilder jag sett helt fantastisk! :D

Inte för att jag har alpinisten men... Kör!! Grymt snygg, har funderat pÄ den sjÀlv. För nuvarande fÄr det dock bli PADI'n och sÄ smÄningom sbp031 som mitt gröna alternativ.

PoguepÄsk. GÄr snart pÄ pÄskledighet och ingen klocka kÀnns vÀl mer pÄsk Àn Seiko Pogue. Den hÀr spontanköptes pÄ Tratten för en tid sedan till fast pris, skapligt nyrenoverad och opolerad skulle den vara. DÄ den kom visade det sig att glaset sett sina bÀsta Är. Sagt och gjort: nytt glas frÄn USA och nya packningar frÄn Thailand bestÀlldes. Gick med dem till den lokale urmakaren och det hÀr blev resultatet. Jag Àr kanonnöjd.
IMG_1154.JPG

Tillbaka
Topp