• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Finns inget jag kan se som skvallrar om att nÄgot Àr fel pÄ denna. DÄ och dÄ ser man 6105or som troligen inte varit i kontakt med vatten efter att kronpacknigen torkat och dessförinnan haft ordentliga Àgare. @Quaker s "Tre kronor" 6105a Àr i motsvarande skick.
image-jpeg.287636
Vad hÀrlig klocka! Ska jag nÄgon gÄng köpa lite dyrare vintage vet jag vilken modell :D Tack för alla svar.

Beror ju pÄ vad du flredrar för typ av klocka. Jag tycker SBBN031/037 Àr riktigt bra men mÄnga föredrar nog en mindre toolig modell som exempelvis SBDC001.

Jag gillar olika typer av klockor, lite brett svar, men gillade mest chronografer tidigare, samt g-shocks men nu Àven dykare, har nÄgra dykare samt ja lite blandat. Dock gillar jag överlag lite större diameter pÄ uret.
Gillar alla tre dessa ur, har vart lite insnöad pÄ sumo nu men verkar svÄr hitta till bra pris. Skall kika pÄ den du lÀnkade tack för svar.

Jag gillar olika typer av klockor, lite brett svar, men gillade mest chronografer tidigare, samt g-shocks men nu Àven dykare, har nÄgra dykare samt ja lite blandat. Dock gillar jag överlag lite större diameter pÄ uret.
Gillar alla tre dessa ur, har vart lite insnöad pÄ sumo nu men verkar svÄr hitta till bra pris. Skall kika pÄ den du lÀnkade tack för svar.
HÀr finns lite att lÀsa:
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbbn031.47011/

Om du Àr öppen för beggade ex dyker det ju upp Sumos pÄ KS hyggligt ofta.

Hej Alla!

Finns det nÄgon dÀrute som kan jag hjÀlpa mig att fÄ ordning pÄ en gammal Seiko klocka. Min farfar köpte den 1967 pÄ Grönland och den har varit renoverad en gÄng tidigare med bl a ny fjÀder. Jag har besökt diverse handlare som inte kunnat hjÀlpa mig. Jag har precis besökt Rydbergs pÄ VÀla / Helsingborg som inte heller kunde hjÀlpa mig. Idag har min son klockan och han bÀr den med stolthet. Det hade varit sÄ gött att fÄ klockan att funka 100 % igen. Har ni nÄgra tips?

Mvh / Kalle

Bilagor

• DSC_0142.JPG
    DSC_0142.JPG
    48.5 KB · Visningar: 100
  • DSC_0143.JPG
    DSC_0143.JPG
    46.5 KB · Visningar: 76
Tröttnar inte. Svart nato med PVD-trims pÄ vÀg hem. Kommer bli pricken över i'et.
image.jpeg

Halvbrorsan var behjÀlplig under veranda och vÀxthusbygget. Han kommer fÄ stanna, men behöver ett blÄtt nato. Gillar en beater med lÄg profil. Fastnar inte i hela tiden nÀr det Àr trÄngt.
image.jpeg

Tröttnar inte. Svart nato med PVD-trims pÄ vÀg hem. Kommer bli pricken över i'et.
image.jpeg

Halvbrorsan var behjÀlplig under veranda och vÀxthusbygget. Han kommer fÄ stanna, men behöver ett blÄtt nato. Gillar en beater med lÄg profil. Fastnar inte i hela tiden nÀr det Àr trÄngt.
image.jpeg
Riktigt tuff kronograf det dÀr! Snyggt!

Nu följer jag inte den hÀr trÄden sÄ noga, men borde kanske börja .SÄg den hÀr Seiko , mÄste vara deras vackraste model .NÄgon som vet lite mer om den ?
image.jpeg

Tillbaka
Topp