Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Cool, berÀtta om svÀrdet.De Àr som en drog, fina klockor, man vill bara se mer o mer
lite mer samuraj godis
Finns rÀtt mÄnga olika men den ovan Àr SBGM029 (HA, hann före @sherwan ).Ni Seikoholics, den dÀr Grand Seiko GMT med 24h-skalan pÄ kransen, vad har den för ref?
HÀrlig bild!De Àr som en drog, fina klockor, man vill bara se mer o mer
lite mer samuraj godis
Gamla Bettan, spansk svÀrd tyvÀrr ingen "Àkta" Japan, köptes för 13-15 Är sedanCool, berÀtta om svÀrdet.
Tycker faktiskt att pepsivarianten Àr betydligt coolare och unikare Àn skx031 som kÀnns lite vÀl mkt submariner kopia.Som sagt referensen Àr skx033 - pepsi upplagan av skx031. 'Submariner' som det kallas!
Jaha! Uppfattade enbart bildenSom sagt referensen Àr skx033 - pepsi upplagan av skx031. 'Submariner' som det kallas!
Cool!Gamla Bettan, spansk svÀrd tyvÀrr ingen "Àkta" Japan, köptes för 13-15 Är sedan
FÄr man ta med sig svÀrd hem ifrÄn Japan?
Hur skulle nÄgon mÀrka om en ninja smugglade in det? SÄg du ninjan sÄ var det ingen ninja.FÄr man ta med sig svÀrd hem ifrÄn Japan?
Perfekt, dÄ fixar jag en annons, "Àkta ninja hyres" pÄ resan hem dÀrifrÄnCool!
Hur skulle nÄgon mÀrka om en ninja smugglade in det? SÄg du ninjan sÄ var det ingen ninja.
Tycker faktiskt att pepsivarianten Àr betydligt coolare och unikare Àn skx031 som kÀnns lite vÀl mkt submariner kopia.
Kikar man pÄ bilderna sÄ fÄr man uppfattning om keramik, Àr förmodligen inte sÄ exotisk?
Funderar lite pÄ bezeln pÄ Transocean. Den Àr ju enligt sprÀngskissen ovan i ett stycke och enligt specifikationerna "keramisk". Det Àr vÀldigt sÀllan SEIKO skriver "keramisk", oftast skriver de "hardcoated metal" och dÄ Àr det en keramisk yta (skulle jag gissa) pÄ metall.
Har de helt enkelt Àndrat terminologi eller har de börjat med nÄgot nytt? Enda gÄngen de tidigare skrivit "keramisk" Àr pÄ vissa Grand SEIKO-modeller, exempelvis den nya LE-kronografen eller de GS-modeller som slÀpptes under BaselmÀssan 2016.
Och kronan, Àr den keramisk eller Àr den "hardcoated"?
Fattar ingenting av ditt inlÀgg sÄ utveckla gÀrna.Kikar man pÄ bilderna sÄ fÄr man uppfattning om keramik, Àr förmodligen inte sÄ exotisk?
Menade att första gÄngen jag sÄg bilden pÄ klockan sÄ var jag sÀker pÄ "ceramic beZel"Fattar ingenting av ditt inlÀgg sÄ utveckla gÀrna.
HELA bezeln sÀgs vara keramiskt, inget inlÀgg alltsÄ, HELA bezeln.Menade att första gÄngen jag sÄg bilden pÄ klockan sÄ var jag sÀker pÄ "ceramic beZel"
Sen vill jag tro att keramiska inlagg inte kommer vara sÄ ekslusivt framöver som det kanske var nÀr Rolex GMT lanserades 2008
jag tror hela bezeln Àr keramisk. Det tror jag ocksÄ den Àr pÄ min SBGC013HELA bezeln sÀgs vara keramiskt, inget inlÀgg alltsÄ, HELA bezeln.
MEN det Àr sÀkert en ytbehandling, eller inte men troligtvis.
Solitt material?jag tror hela bezeln Àr keramisk. Det tror jag ocksÄ den Àr pÄ min SBGC013
told u m8!Solitt material?
Tror sÄ, men vet inte.Solitt material?
Snygga! Och vad Àr det för katana?De Àr som en drog, fina klockor, man vill bara se mer o mer
lite mer samuraj godis
Hm... Denna Àr ganska skarp och slipad som kom hem i en bambu matta med special bagage bland barnvagnar... Men vad ska man med en oslipad sÄdan förutom att bre smör med?Snygga! Och vad Àr det för katana?
SÄg nu att jag var lite sen pÄ kommentaren.
Tror förövrigt att man fÄr ta hem oslipad "katana" frÄn Japan, dvs en iaito. Just en katana Àr jag lite osÀker pÄ hur du ska fÄ hem men det gÄr sÀkert att fÄ hem den.
NÀ, för stor och för stor.Ingen som funderar pÄ denna klocka Àn?