• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

20160402_194733.jpg
Fyller vÀl pÄ med en NKB pilsner och en 7005-8140. God Helg Seikoholister

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    107 KB · Visningar: 28
  • image.jpeg
    image.jpeg
    119.7 KB · Visningar: 23
  • image.jpeg
    image.jpeg
    98.4 KB · Visningar: 29
  • image.jpeg
    image.jpeg
    79.3 KB · Visningar: 26
image.jpeg
image.jpeg

Funderar lite pÄ bezeln pÄ Transocean. Den Àr ju enligt sprÀngskissen ovan i ett stycke och enligt specifikationerna "keramisk". Det Àr vÀldigt sÀllan SEIKO skriver "keramisk", oftast skriver de "hardcoated metal" och dÄ Àr det en keramisk yta (skulle jag gissa) pÄ metall.

Har de helt enkelt Àndrat terminologi eller har de börjat med nÄgot nytt? Enda gÄngen de tidigare skrivit "keramisk" Àr pÄ vissa Grand SEIKO-modeller, exempelvis den nya LE-kronografen eller de GS-modeller som slÀpptes under BaselmÀssan 2016.

Och kronan, Àr den keramisk eller Àr den "hardcoated"?

image.jpeg
image.jpeg

Funderar lite pÄ bezeln pÄ Transocean. Den Àr ju enligt sprÀngskissen ovan i ett stycke och enligt specifikationerna "keramisk". Det Àr vÀldigt sÀllan SEIKO skriver "keramisk", oftast skriver de "hardcoated metal" och dÄ Àr det en keramisk yta (skulle jag gissa) pÄ metall.

Har de helt enkelt Àndrat terminologi eller har de börjat med nÄgot nytt? Enda gÄngen de tidigare skrivit "keramisk" Àr pÄ vissa Grand SEIKO-modeller, exempelvis den nya LE-kronografen eller de GS-modeller som slÀpptes under BaselmÀssan 2016.

Och kronan, Àr den keramisk eller Àr den "hardcoated"?
Kikar man pÄ bilderna sÄ fÄr man uppfattning om keramik, Àr förmodligen inte sÄ exotisk?

Fattar ingenting av ditt inlÀgg sÄ utveckla gÀrna. :)
Menade att första gÄngen jag sÄg bilden pÄ klockan sÄ var jag sÀker pÄ "ceramic beZel"

Sen vill jag tro att keramiska inlagg inte kommer vara sÄ ekslusivt framöver som det kanske var nÀr Rolex GMT lanserades 2008 :)

Menade att första gÄngen jag sÄg bilden pÄ klockan sÄ var jag sÀker pÄ "ceramic beZel"

Sen vill jag tro att keramiska inlagg inte kommer vara sÄ ekslusivt framöver som det kanske var nÀr Rolex GMT lanserades 2008 :)
HELA bezeln sÀgs vara keramiskt, inget inlÀgg alltsÄ, HELA bezeln. :)
MEN det Àr sÀkert en ytbehandling, eller inte men troligtvis.

De Àr som en drog, fina klockor, man vill bara se mer o mer ;)
lite mer samuraj godis
image.jpeg
Snygga! Och vad Àr det för katana?

SÄg nu att jag var lite sen pÄ kommentaren.

Tror förövrigt att man fÄr ta hem oslipad "katana" frÄn Japan, dvs en iaito. Just en katana Àr jag lite osÀker pÄ hur du ska fÄ hem men det gÄr sÀkert att fÄ hem den.

Senast Àndrad:
Snygga! Och vad Àr det för katana?

SÄg nu att jag var lite sen pÄ kommentaren.

Tror förövrigt att man fÄr ta hem oslipad "katana" frÄn Japan, dvs en iaito. Just en katana Àr jag lite osÀker pÄ hur du ska fÄ hem men det gÄr sÀkert att fÄ hem den.
Hm... Denna Àr ganska skarp och slipad som kom hem i en bambu matta med special bagage bland barnvagnar... Men vad ska man med en oslipad sÄdan förutom att bre smör med? ;)
SĂ„ det finns oslipade katana?

Tillbaka
Topp