• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Testat gĂ„ngreserv pĂ„ den hĂ€r 6105-8110. 49.5 timmar Ă€r inte sĂ„ illa pĂ„ en klocka frĂ„n 74 â˜ș
Nu borta frÄn marknaden och tillbaka för Àventyr imorgon.
20160401_210816.jpg

Det her er ogsÄ en 64a, en Lord Marvel 5740-1990, tycker den her er riktigt snygg.5740A verket som utveklades til 36000 bph verket. Den her gÄr + 5 sek pr. dag.
P3042572.JPG
Fantastiskt skick. Verkligen snygga bÄda tvÄ. Nu blir jag sugen pÄ en vintage Seiko dressare. Fast pÄ den tiden var de vÀl egentligen vardagsklockor... Eller?

Fantastiskt skick. Verkligen snygga bÄda tvÄ. Nu blir jag sugen pÄ en vintage Seiko dressare. Fast pÄ den tiden var de vÀl egentligen vardagsklockor... Eller?
Ja, ihvertfall Sportmaticen. Lord Marvel var frem til 1960 top of the line hos Seiko, frem til den foerste GS'en kom. Den var nok mer en dress watch ja. Kan kanskje sammenlignes med Ananta i dag? Her et bilde av verket i min:
s-l500.jpg

Her en link til en 65a for 180 USD: http://www.ebay.com/itm/Vintage-196...123938?hash=item3d15d287e2:g:kzoAAOSwp5JWWDhh

Ja, ihvertfall Sportmaticen. Lord Marvel var frem til 1960 top of the line hos Seiko, frem til den foerste GS'en kom. Den var nok mer en dress watch ja. Kan kanskje sammenlignes med Ananta i dag? Her et bilde av verket i min:
s-l500.jpg

Her en link til en 65a for 180 USD: http://www.ebay.com/itm/Vintage-196...123938?hash=item3d15d287e2:g:kzoAAOSwp5JWWDhh
Tack för tipset. Den sÀljaren hade flera fina modeller. SlÄr jag till blir det nog pÄ en med breda bandhorn. De feta bandhornen Àr en av de detaljer jag gillar mest med sextiotals sport Seiko. Förvisso inte ursprungligen dressare, men funkar ÀndÄ som det nuförtiden. Uppfattningen om formgivningens betydelse har ju Àndrats en del sen sextiotalet. Ta tex din jÀmförelse med Ananta ;)

Tack för tipset. Den sÀljaren hade flera fina modeller. SlÄr jag till blir det nog pÄ en med breda bandhorn. De feta bandhornen Àr en av de detaljer jag gillar mest med sextiotals sport Seiko. Förvisso inte ursprungligen dressare, men funkar ÀndÄ som det nuförtiden. Uppfattningen om formgivningens betydelse har ju Àndrats en del sen sextiotalet. Ta tex din jÀmförelse med Ananta ;)
Jeg kjoepte Lord Marvelen av ham, veldig ryddig og rask levering, tok 4 dager aa faa den til Bangkok.

SÄ, Àr uppdraget att spela, eller att heja? Oavsett, se upp dÄ du inte fÄr nÄgra obehagliga dings. Det kan gÄ hett till.

Google is my friend, jag vet, men orkar inte.
Den har ju Prospex X-et pÄ tavlan. Vad Àr skillnaden mellan Prospex och presage?
Nu blandar du citaten. :)
Prospex: Bra spec, ISOcertifierade dykare men Àven kronografer och annat, mest ISO-dykare dock.
Presage: Mekaniska klockor i lite mer dressigt stuk.

Ok, trodde ditt citat ovan rörde krongrafdykaren du bestÀllt. För den Àr vÀl Prospex och inte preasage.
Ja, Prospex. Har inte bestÀllt Àn, slÀpps ju inte förrÀn i juli. Eller rÀttare sagt har försökt bestÀlla men inte lyckats Àn.

Tillbaka
Topp