Jag har ett bÀttre begagnat original om du vill köpa. 26 mm bandbredd.Blir nog ett originalgummi till den hÀr bjÀssen inför sommaren
Har Àven lite 26mm högkvalitativa naton.
Blev över nÀr den hÀr klockan lÀmnade (SRQ001J1).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ett bÀttre begagnat original om du vill köpa. 26 mm bandbredd.Blir nog ett originalgummi till den hÀr bjÀssen inför sommaren
Kanske har Seiko mÀrkt att det finns marknadsföringsvÀrde i just ordet "ceramic". LÄter ju betydligt sexigare Àn hardcoated... De verkar ju onekligen ha hakat pÄ trenden rejÀlt, med tanke pÄ de nya GS modellerna. ,
Funderar lite pÄ bezeln pÄ Transocean. Den Àr ju enligt sprÀngskissen ovan i ett stycke och enligt specifikationerna "keramisk". Det Àr vÀldigt sÀllan SEIKO skriver "keramisk", oftast skriver de "hardcoated metal" och dÄ Àr det en keramisk yta (skulle jag gissa) pÄ metall.
Har de helt enkelt Àndrat terminologi eller har de börjat med nÄgot nytt? Enda gÄngen de tidigare skrivit "keramisk" Àr pÄ vissa Grand SEIKO-modeller, exempelvis den nya LE-kronografen eller de GS-modeller som slÀpptes under BaselmÀssan 2016.
Och kronan, Àr den keramisk eller Àr den "hardcoated"?
Det var sÄ jag tÀnkte, att de troligtvis bara Àndrat terminologi. KÀnns ju mÀrkligt annars att de helt plötsligt skulle börjat med helt ny tillverkning pÄ sÄ mÄnga modeller samtidigtKanske har Seiko mÀrkt att det finns marknadsföringsvÀrde i just ordet "ceramic". LÄter ju betydligt sexigare Àn hardcoated... De verkar ju onekligen ha hakat pÄ trenden rejÀlt, med tanke pÄ de nya GS modellerna. ,
Huruvida den Àr helgjuten i keramiskt material Àr svÄrt att avgöra pÄ skissen tror jag. Kan ju vara sÄ att alla synliga ytor Àr tÀckta ocksÄ. Keramik mÄ vara betydligt reptÄligare Àn stÄl, men Ä andra sidan ocksÄ sprödare. Noll elasticitet, sÄ förmodligen Àr keramiktÀckt stÄl mer optimalt.
Förmodligen. Men de Àr lite behind the curve tycker jag. Det kÀnns som att _alla_ har keramiska belÀggningar som sÀljargument sen flera Är tillbaka. De borde ha tagit fram ett nytt material, eller Ätminstone lÄtit marknadsföringsavdelningen jobba fram ett nytt namn pÄ nÄgot gammalt ( i bÀsta Apple stil ) för att kÀnnas lite mer i framkant.Det var lite sÄ jag tÀnkte, att de troligtvis bara Àndrat terminologi.
Det kanske var det de försökte med "hardcoated metal".Förmodligen. Men de Àr lite behind the curve tycker jag. Det kÀnns som att _alla_ har keramiska belÀggningar som sÀljargument sen flera Är tillbaka. De borde ha tagit fram ett nytt material, eller Ätminstone lÄtit marknadsföringsavdelningen jobba fram ett nytt namn pÄ nÄgot gammalt ( i bÀsta Apple stil ) för att kÀnnas lite mer i framkant.
6105-8110 perfekt för dagens uppdrag.
Hahaha ser ut att vara 38mm i diameter
LÀgger upp ett gammalt handledsskott frÄn SL (xlnts pÄ instagram). Man skulle kunna sÀga att hans handledsskott Àr ungefÀr lika missvisande som de japanska kvinnliga butiksanstÀllda i Japan lÀgger upp, fast Ät andra hÄllet.
VÀldigt snygg. Men jag sÄg ingen info ang storlek :-/
Stilig! Jag föredrar dock kronan klockan 4 pÄ Seiko-dykare.
Ekebyhovsbacken.Vilken backe?
Snyggt pÄ svart band!Försöker Äterskapa kÀnslan frÄn nÀr man bara hade ett fÄtal ur som det friskt byttes band/lÀnk pÄ för att fÄ variation, kÀnner att jag stagnerat i mina konfigurationer.
Först ut blev SBGM001 som fÄtt sig en omgÄng med perlon.
Trodde nÄnstans att den "bruna" tonen i tavlan skulle matcha i solen men det blev tvÀrtom.. Det svarta förstÀrktes bara
BÀttre dÄ med gÄrdagens kombo, black on black.
Försöker Äterskapa kÀnslan frÄn nÀr man bara hade ett fÄtal ur som det friskt byttes band/lÀnk pÄ för att fÄ variation, kÀnner att jag stagnerat i mina konfigurationer.
Först ut blev SBGM001 som fÄtt sig en omgÄng med perlon.
Trodde nÄnstans att den "bruna" tonen i tavlan skulle matcha i solen men det blev tvÀrtom.. Det svarta förstÀrktes bara
BÀttre dÄ med gÄrdagens kombo, black on black.
Tycker att du bör sÀlja klockan till mig, passar inte digSnyggt pÄ svart band!
Very nice! SÄg det hÀr i beskrivningen:
Diashieldbehandling mot repor (och metall-allergi). Ibland skickar SEIKO med enbart en lapp för diashield och ibland följer det Àven med en lapp dÀr det Àven stÄr att klockan Àr allergivÀnlig.Very nice! SÄg det hÀr i beskrivningen:
"Against allergy to metal"
Ser inte ut att vara titan, finns det stÄl som Àr extra allergiker-vÀnligt?
Ok, dÀr ser man. Tack för info.