Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JĂ€mför hĂ€r:Ăr detta en AM-tavla pĂ„ min 7002-7001 frĂ„n -89?
Japp, odiskutabelt enligt lÀnken frÄn WUS.JÀmför hÀr:
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-7002-diver-collectors-buying-guide-258086.html
Vid snabb titt ser det ju onekligen ut sÄ och klockan ovanför bilden du postade ser ut att ha faketavla. Vid snabb titt alltsÄ, jÀmför i guiden.
Jag brukar avrÄda folk frÄn att köpa 7002. Jobbigt urverk och mÄnga exemplar med utbytta delar, bÀttre att leta upp en skx173 eller skxa53.Japp, odiskutabelt enligt lÀnken frÄn WUS.
Ska roa mig med att pilla lite med den. Den var billig. Tror jag.Jag brukar avrÄda folk frÄn att köpa 7002. Jobbigt urverk och mÄnga exemplar med utbytta delar, bÀttre att leta upp en skx173 eller skxa53.
Strike one...@yonsson en G-shock för 50k, sugen?
EDIT: Fel trÄd!
https://api.watchville.co/v2/posts/21557/click
Förtydligande.Ăr det samma storlek pĂ„ packningarna till SCBM025 (8F35-00A0) som till t.ex. SKX007?
Kör en "dagens" nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng (skx007).
Bra visareSKX007 för mig ocksÄ idag, med en twist.
Gick Ät tre uppsÀttningar originalvisare för att fÄ till det bra med originallume. Klart vÀrt!Bra visare
Om du Àr intresserat av en manuell GS sÄ fÄr jag föreslÄ att du tittar pÄ en 035 (ny) eller en 005 inte för lÀnken, klockan passar bÀttre pÄ skin IMHO, men för den blÄ sekundvisare, den Àr bara sÄ bra och till skillnad frÄn andra blÄ visare sÄ Àr den blÄ oavsett ljusetDetsamma @Molle! Alltid trevligt att trÀffa Fellow Seikoholics pÄ nordens GS-Mecka!
Brakade in till Globen vid 11-snÄret och bokade in mig pÄ en SBGV025. TyvÀrr leverans först bortÄt november men jag vÀntar sÄ gÀrna. Passade Àven pÄ att klÀmma lite pÄ det senaste tillskottet i GS-montern. En handjagad SBGW031! Jag som vill ha en GS av varje maskintyp förstod ju att Àven denna borde ju ingÄ om man skall vara Àrlig
Plus att "Grand Seiko" Àr applicerat pÄ tavlan och inte tryckt som pÄ den senare. Samma gÀller SBGW001 (föregÄngaren till 031). Dock saknar de Àldre glasbaksida och du fÄr ett Àldre verk som inte har 72h gÄngreserv.Om du Àr intresserat av en manuell GS sÄ fÄr jag föreslÄ att du tittar pÄ en 035 (ny) eller en 005 inte för lÀnken, klockan passar bÀttre pÄ skin IMHO, men för den blÄ sekundvisare, den Àr bara sÄ bra och till skillnad frÄn andra blÄ visare sÄ Àr den blÄ oavsett ljuset
HÀr Àr en halv sunkig iPad bild pÄ min 005
Min ultimata dressare
//Bosse
PM:a sÄ kanske det kan lösa sig...PÄ jakt efter feta bandstift till en 7002 (helst double shoulders). NÄgon som vet var jag kan finna sÄdana utan att behöva bestÀlla hem med nÄgra veckors leveranstid?
Det dÀr Àr helt klart en top notch Seiko-trio. NÄgot att strÀva efter. TrÄkigt att du slÀppte tvÄ av dem, men det gÄr ju allt som oftast att ÄtgÀrda sina sÀlj-misstagJag kollade pÄ lite gamla bilder i datorn och fann denna. Min trio förra sommaren. Bara den mittersta kvar. Hur tÀnkte jag dÀr? Inte alls tydligen ..
SBGX061, SBGX059, 6105-8000
Vilket ju i princip alltid Àr positivt.Dock saknar de Àldre glasbaksida....
Fast verket Àr klart vÀrt en titt.Vilket ju i princip alltid Àr positivt.