• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Seiko tisdag
05042016.JPG

Kör med ungsbakad SKX denna tisdag och drömmer om soliga strÀnder i Karibien.

Kul att trÀffa @Foxbolt i Globen :)
20160405_113542.jpg

Detsamma @Molle! Alltid trevligt att trÀffa Fellow Seikoholics pÄ nordens GS-Mecka! :)

Brakade in till Globen vid 11-snÄret och bokade in mig pÄ en SBGV025. TyvÀrr leverans först bortÄt november men jag vÀntar sÄ gÀrna. Passade Àven pÄ att klÀmma lite pÄ det senaste tillskottet i GS-montern. En handjagad SBGW031! Jag som vill ha en GS av varje maskintyp förstod ju att Àven denna borde ju ingÄ om man skall vara Àrlig ;)
IMG_3468.JPG
IMG_3470.JPG

Är det nĂ„gon som har ett gummi som passar till en Sumo sĂ„ köper jag gĂ€rna det ! :) behöver ett omgĂ„ende dĂ„ mitt Nato snart sviker mig!

NÄgon som vet nÄgot om dessa kronografer? Kanske rentav provat eller Àger en.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    37 KB · Visningar: 167
  • image.jpeg
    image.jpeg
    98.6 KB · Visningar: 140
Detsamma @Molle! Alltid trevligt att trÀffa Fellow Seikoholics pÄ nordens GS-Mecka! :)

Brakade in till Globen vid 11-snÄret och bokade in mig pÄ en SBGV025. TyvÀrr leverans först bortÄt november men jag vÀntar sÄ gÀrna. Passade Àven pÄ att klÀmma lite pÄ det senaste tillskottet i GS-montern. En handjagad SBGW031! Jag som vill ha en GS av varje maskintyp förstod ju att Àven denna borde ju ingÄ om man skall vara Àrlig ;)
IMG_3468.JPG
IMG_3470.JPG
Om du Àr intresserat av en manuell GS sÄ fÄr jag föreslÄ att du tittar pÄ en 035 (ny) eller en 005 inte för lÀnken, klockan passar bÀttre pÄ skin IMHO, men för den blÄ sekundvisare, den Àr bara sÄ bra och till skillnad frÄn andra blÄ visare sÄ Àr den blÄ oavsett ljuset
HÀr Àr en halv sunkig iPad bild pÄ min 005
image.jpeg
Min ultimata dressare
//Bosse

Om du Àr intresserat av en manuell GS sÄ fÄr jag föreslÄ att du tittar pÄ en 035 (ny) eller en 005 inte för lÀnken, klockan passar bÀttre pÄ skin IMHO, men för den blÄ sekundvisare, den Àr bara sÄ bra och till skillnad frÄn andra blÄ visare sÄ Àr den blÄ oavsett ljuset
HÀr Àr en halv sunkig iPad bild pÄ min 005
image.jpeg
Min ultimata dressare
//Bosse
Plus att "Grand Seiko" Àr applicerat pÄ tavlan och inte tryckt som pÄ den senare. Samma gÀller SBGW001 (föregÄngaren till 031). Dock saknar de Àldre glasbaksida och du fÄr ett Àldre verk som inte har 72h gÄngreserv.

Jag kollade pÄ lite gamla bilder i datorn och fann denna. Min trio förra sommaren. Bara den mittersta kvar. Hur tÀnkte jag dÀr? Inte alls tydligen ..
IMG_3384.JPG

SBGX061, SBGX059, 6105-8000
Det dÀr Àr helt klart en top notch Seiko-trio. NÄgot att strÀva efter. TrÄkigt att du slÀppte tvÄ av dem, men det gÄr ju allt som oftast att ÄtgÀrda sina sÀlj-misstag :)

Behöver rÄd: ett bra lÀderband alternativ som passar till mm300?

Ni med erfarenhet av mm300 pÄ lÀder, vilket passar bÀst anser ni?

Tillbaka
Topp