HÀrligt! Mer grÄ Àn svart? Eller vÀxlar det?Bokade en SBGJ019 vid sittande bord i Basel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÀrligt! Mer grÄ Àn svart? Eller vÀxlar det?Bokade en SBGJ019 vid sittande bord i Basel
Tycker de bilderna jag fick till visar skiftningarna rÀtt bra, kÀnns som en typisk bra GS-tavla. Mörk men inte för mörk, i direktljus lever den upp riktigt bra.HÀrligt! Mer grÄ Àn svart? Eller vÀxlar det?
Mest grÄ. Riktigt fin.HÀrligt! Mer grÄ Àn svart? Eller vÀxlar det?
Kolla pÄ hans fotobucket: http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/?sort=3&page=1Vart hittar man enklast en vÀg att köpa ett w/Yobokies Anvil till en sumo ? tackar pÄ förhand. Novice =)
Har köpt ett tropic frÄn singular att ha pÄ min srp777. Men bandstiften frÄn klockan Àr för grova för armbandet.
Funkar det att köpa vilka 22mm bandstift som helst, eller skall man ha special special för att det Àr luggholes pÄ klockan?
Hahaha hÀrligt formulerat dÀr.Kan man annat Àn Àlska SEIKO?
Mailade och frÄgade om skillnaden mellan "hard coated metal" och "ceramic" och fick följande svar:
"Regarding your enquiry about the bezel material, we would like to explain briefly about the difference of two product:
The material of "Had coating" is Stainless Steel. Black colored material is coated electrically on the Stainless Steel. Naturally, it is strong enough for daily usage.
The bezel material for SBDC039 is "Fine ceramic", itself. The featuring of fine ceramic is strong and toughness; it has almost three times to four times harder on the Vickers scale than stainless steel.
We hope the above explanation is clear for you to know that those are totally different materials.
We also hope you will continue to enjoy wearing your Seiko watch with satisfaction. "
de har kvar erbjudandet tror jag. För att fÄ ytterligare rabatt om 15%, ange 16paypal eller paypal16. Men dÄ mÄste du betala via paypal ocksÄ! Lite udda ÄterförsÀljare men jag Àr inte sÄ nogrÀknad. Jag bestÀllde den pÄ lördagen, pÄ mÄndagen hÀmtade jag den sÄ grym leveranstid!Verkligen, svÄrt ens hitta under 3.5k ny utomlands om du fÄr moms etc. Och grymmaste modellen med @TÀrnan!
FÄr börja handla pÄ boost för att fÄ sÄdana bra rabatter sjÀlv
VÀlkommen @ARTEA , till Seikonördarnas hemvist hÀr pÄ KS. Kul att du hittat hit till oss.Min första post hÀr pÄ klocksnack, har spanat lite men kÀnde att det var dags. Har samlat pÄ Seiko i ungefÀr ett Är och Àr totalt uppe i 10st nu (det gÄr snabbt utför). HÀr Àr iallafall mitt senaste tillskott. Baby Tuna/Shrouded monster pÄ ett Hirsch Liberty, detta 4R36 gÄr helt sjukt bra, just nu +5s totalt pÄ en vecka. Jag har vÀldigt smala handleder, cirka 6.75 inches/strax över 17cm men denna sitter helt perfekt med korta lugs.
Kanonfina! Ăr visarna pĂ„ den svarta borstade? och polerade pĂ„ den vita?DĂ„ kör vi lite bonusbilder frĂ„n Basel.
Nya modeller som slÀpps först i höst (Oktober/November).
SBGJ021G ( SBGJ021 )
Hi beat GMT (cal 9s86), 40mm.
SBGJ017G ( SBGJ017 ), Hi beat GMT (9s86), 39,5mm
SBGJ019G (SBGJ019 ) , Hi beat GMT (9s86), 39,5mm
Inga bilder pÄ baksidan eftersom de inte hade urverk i sig.
Tror det, det Ă€r sĂ„ de brukar jobba (oftast). Polerade ovansidor pĂ„ ljusa tavlor och borstade pĂ„ mörka tavlor.Kanonfina! Ăr visarna pĂ„ den svarta borstade? och polerade pĂ„ den vita?
Det var bra nyheter för mig! Men möjligen sÀmre för plÄnboken. Den ljusa kÀnns helt rÀtt!Tror det, det Àr sÄ de brukar jobba (oftast). Polerade ovansidor pÄ ljusa tavlor och borstade pÄ mörka tavlor.
VÀlkommen @ARTEA , till Seikonördarnas hemvist hÀr pÄ KS. Kul att du hittat hit till oss.
Jag blir grymt nyfiken pÄ vilka de andra 9 i din samling Àr för nÄgra?
FrÄga: Vem har forumets Seiko med flest lika siffror i serienumret?
Inget bra nummer om man er asiat.....
Hur ser dagens val mellan 001 och 017 ut? Vilken föredrar du och varför?Lite lugn och ro
(SBDX001)
//Bosse