• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den hÀr har legat i lÄdan alldeles för lÀnge sÄ idag Äker den fram. 6139-6012 med svensk dagskiva.

image.jpeg

Finns det nÄgot bÀttre Àn nÀr man börjat skriva pÄ en recension pÄ en inkommande klocka och man sitter och uppdaterar trackingstatus för att följa nÀr paketet flyttar sig nÀrmare och nÀrmare? Ibland Àr man bra sjuk. :D

Efter gÄrdagens "manuell post" sÄ blev det blÄ onsdag

P4060759.jpg

(SBGW005)

Och en bÀttre bild ocksÄ, den Àr riktigt svÄr fotad, index/visare Àr ovanligt bra pÄ att fÄnga ljuset, och sÄ Àr det inte ens sol idag.
Lite tidigare i Är sÄ var den med pÄ en bra middag med 3 trevliga tyska herrar med en vintage IWC, en (ny) AP och en 5 Är gammal Ingeneur som var riktigt nice ca. 40mm och inte sÄ klumpig som dagens, och GS`en skÀmde inte ut sig, tvÀrt om.

//Bosse

Nörderi till en helt ny nivÄ:D
Jag Àr nog ganska störd egentligen. NÀr jag bestÀllt en kul klocka sÄ nördar jag ner mig rejÀlt och skriver typ 3/4 av recensionen innan klockan ens landat. Bakgrund, design och funktion kan man ju leta sig fram till ganska bra via bilder och pressinfo. Sen nÀr klockan landar sÄ fotar jag tills ögonen blöder, kör klockan uteslutande i en vecka och skriver dÀrefter mer subjektivt om modellen.

En njutbar process mÄste jag sÀga, sÄ njutbar att jag ibland köper en klocka bara för att recensera den. :D

Jag Àr nog ganska störd egentligen. NÀr jag bestÀllt en kul klocka sÄ nördar jag ner mig rejÀlt och skriver typ 3/4 av recensionen innan klockan ens landat. Bakgrund, design och funktion kan man ju leta sig fram till ganska bra via bilder och pressinfo. Sen nÀr klockan landar sÄ fotar jag tills ögonen blöder, kör klockan uteslutande i en vecka och skriver dÀrefter mer subjektivt om modellen.

En njutbar process mÄste jag sÀga, sÄ njutbar att jag ibland köper en klocka bara för att recensera den. :D
Haha, helt underbart! SÄnt hÀr som gör KS till det sköna stÀlle det Àr. Keep it up Yonsson ;)

Efter gÄrdagens "manuell post" sÄ blev det blÄ onsdag

P4060759.jpg

(SBGW005)

Och en bÀttre bild ocksÄ, den Àr riktigt svÄr fotad, index/visare Àr ovanligt bra pÄ att fÄnga ljuset, och sÄ Àr det inte ens sol idag.
Lite tidigare i Är sÄ var den med pÄ en bra middag med 3 trevliga tyska herrar med en vintage IWC, en (ny) AP och en 5 Är gammal Ingeneur som var riktigt nice ca. 40mm och inte sÄ klumpig som dagens, och GS`en skÀmde inte ut sig, tvÀrt om.

//Bosse
otroligt fin!

Har köpt ett tropic frÄn singular att ha pÄ min srp777. Men bandstiften frÄn klockan Àr för grova för armbandet.

Funkar det att köpa vilka 22mm bandstift som helst, eller skall man ha special special för att det Àr luggholes pÄ klockan?

Har köpt ett tropic frÄn singular att ha pÄ min srp777. Men bandstiften frÄn klockan Àr för grova för armbandet.

Funkar det att köpa vilka 22mm bandstift som helst, eller skall man ha special special för att det Àr luggholes pÄ klockan?

Jag har provat med tunna generiska bandstift pÄ min SRP777. Det funkade inte alls, bandstiften mest rasslade runt och tog inte fÀste ordentligt i boetten.

Du fÄr fixa ett par som Àr tjocka lÀngst ut sÄ att sÀga, 2,0mm brukar fÄ plats och ÀndÄ sitta hyfsat. BÀst Àr sÄklart originalstiften, hade jag varit du sÄ hade jag vÄldat i stiften i bandet.

Ett ytterst trevligt beteende. Det tackar vi för. BÄde recensionerna och det som dyker upp pÄ Köp och sÀlj :D

Testa att borra igenom bandets hÄl lÄngsamt med lÀmpligt borr om det finns tillrÀckligt med material över, har gjort det ett par gÄnger pÄ band med för smÄ hÄl och det fungerar kanonbra!

Tillbaka
Topp