Phileas Fogg
Basic
Det Àr klockan i mitten (som visar 13:05) som inte ser ut som en klockaHuh? Ser bara halva klockan ser ut som nÄt i Sarb serien![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr klockan i mitten (som visar 13:05) som inte ser ut som en klockaHuh? Ser bara halva klockan ser ut som nÄt i Sarb serien![]()
Aldrig tĂ€nkt pĂ„ det innnan, men visst ser det ut som en man som gör spagat!Ălskar att se den hĂ€r fĂ€rgen i dagfönstret. Trevlig helg alla Seikofantaster!
![]()
Sommarklocka 2016? Eller alldeles för flickig?
![]()
Haha, ja visst gör det det. Nu kommer jag se en man i spagat varje gÄng det Àr lördag - thÀnks!Aldrig tÀnkt pÄ det innnan, men visst ser det ut som en man som gör spagat!
Betyder att man borde trÀna mer pÄ lördagarHaha, ja visst gör det det. Nu kommer jag se en man i spagat varje gÄng det Àr lördag - thÀnks!![]()
FrÄgan Àr vem man ska kontakta, Seiko lÀr hÀnvisa dig till sina distributörerVerkar som att nÄgon pÄ watchuseek forumet fÄtt hem en bezel till turtle som haft misalignment direkt frÄn Seiko. Vad tror ni, bör man chansa och kontakta dem?
cool, trodde den var dyrare Ă€n en googling visade, designen Ă€r gött retro ocksĂ„ med referenser mot seikos tidigare modeller. gött köp! ExtrapoĂ€ng för anonymtangentbordetNĂ„gra bilder pĂ„ min nya SSC231. Har lĂ€nge velat slĂ„ till pĂ„ denna dĂ„ jag inte haft en kronograf förut samt att den Ă€r nĂ„got annorlunda frĂ„n resten av kollektionen. Ăr inte nĂ„got stort fan av lĂ€nkar sĂ„ det fick bli en svart Jack Foster med vit söm, tycker sjĂ€lv att det blev riktigt bra. Otroligt nöjd med klockan, det Ă€r mycket klocka för pengarna. Sekundvisaren gĂ„r flytande, Ă€r det vanligt? Sitter hursomhelst riktigt bra och fin bonus med seikos lume pĂ„ markörerna och visarna. Bjuder pĂ„ lite handledsbilder inom kort!
![]()
![]()
![]()
Edit: JĂ€vla dammtuss hahah
![]()
(SBBN015 crosspost frÄn "stÀll ned ditt glas..."-trÄden)
Skickar PM.Toksnyggt glas! FÄr man frÄga vart man hittar dem?![]()
![]()
(SBBN015 crosspost frÄn "stÀll ned ditt glas..."-trÄden)
Toksnyggt glas! FÄr man frÄga vart man hittar dem?![]()
Tack tack. Om det Àr fler som undrar vad det Àr för glas, det Àr Arnolfo di Cambio "Cibi" aka "The Blade Runner Glass".Verkligen, riktigt snygg bild dessutom!

Tror frÄgan stÀlldes för inte sÄ lÀnge sedan men hittar inte svaret sÄ ber om ursÀkt för att frÄgan kommer igen.Ska man leta vintage-GS (och KS), var ska man leta dÄ? Minns att det var nÄgon japansk sÀljsida som rekommenderades.
Vilket utförligt svar, tack sÄ hemskt mycket! Kanske ska sÀlja en av mina klockor och köpa hoj, sÄ funderar pÄ att ta en del av pengarna och leta reda pÄ nÄgon fin, Àrlig vintage GS.Söndag och det Àr kallt och regnigt, sÄ bra skÀll att skjuta pÄ grÀsklippning och skriva lite hÀr
Om man vill handla frÄn Japan fÄr man göra det "by proxy" alltsÄ via en trediepart baserat i Japan och dÀr finns ett antal:
Japamart, From Japan, Buyee med flera
SjÀlva försÀljningen sker via olika kanaler mest finns pÄ Yahoo Japan (auktion) och Rskuten (fast pris) köpet göras av tredieparten och leverans sker till dom, som packar, gör tullpapper och skickar till slut kund sjÀlvklart mot en "avgift" dom skall leva ocksÄ.
Betalning sker enklast via Pay-pal men kort fungera ocksÄ
Vilken "agent" man skall vÀlja Àr nog en smaksak en del pÄ forumet rekomandera Japamart, men jag kommer inte överens med den sida och anvÀnder From Japan och det har till nu fungerat utan problem.
Good luck
//Bosse
Ser ut att vara grymt skick och originallÀnkFortsÀtter med en bild pÄ klockan som fÄtt mig in pÄ GS-spÄret. Idag pÄ lÀnk.
![]()
(6138-8020)
Tack! Jo men precis, originallÀnk Àr kul. Den har en del battlescars och de olika ytorna har Äldrats till att bli snudd pÄ identiska (ingen skillnad mellan de ursprungligen polerade/borstade), men jag tror inte att den Àr polerad nÄgon gÄng.Ser ut att vara grymt skick och originallÀnk![]()