SÄlde min sbdx012 till en snubbe pÄ Irland. Han moddade den genom att sÀtta pÄ en bezel frÄn sbdx001 och vips fick han en Marinemaster som liknar sbdx003. Inte mkt för mods normalt men den hÀr var skön.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tjusigt! Ny lÀnk ocksÄ?Nybakat tavla och visare rett fraan ugnen, bezel insert donerat av SKX'en som kom i posten i gaar. Insertet har faatt det der fina blaaskimmeret av naturlig blekning. Ser mycket baettre ut tycker jag....
![]()
Vackert plexi pÄ denOmbytt till favoriten 62mas
![]()
Tack, lenken er fraan min Mini Monster, 4R36-04G0 som for tiden er paa groen perlonTjusigt! Ny lÀnk ocksÄ?
Centrumsekundvisaren drivs av en fjĂ€der och beter sig dĂ€rför som en mekanisk kronograf, det Ă€r inte vanligt. Googla meca quartzNĂ„gra bilder pĂ„ min nya SSC231. Har lĂ€nge velat slĂ„ till pĂ„ denna dĂ„ jag inte haft en kronograf förut samt att den Ă€r nĂ„got annorlunda frĂ„n resten av kollektionen. Ăr inte nĂ„got stort fan av lĂ€nkar sĂ„ det fick bli en svart Jack Foster med vit söm, tycker sjĂ€lv att det blev riktigt bra. Otroligt nöjd med klockan, det Ă€r mycket klocka för pengarna. Sekundvisaren gĂ„r flytande, Ă€r det vanligt? Sitter hursomhelst riktigt bra och fin bonus med seikos lume pĂ„ markörerna och visarna. Bjuder pĂ„ lite handledsbilder inom kort!
![]()
![]()
![]()
Edit: JĂ€vla dammtuss hahah
VÀldigt trevligt, kÀnns som man bor i samma by som tomten
Fina saker, men bandet pÄ den SBGA129VÀldigt trevligt, kÀnns som man bor i samma by som tomten
En av forumets största GS samlare bor granne med en sjÀlv och med all denna information och klockor, skitkul
Ber om ursÀkt nÀr du drar alla ref siffror, mer Àn hÀlften flyger 300 meter ovanför skallen pÄ mig medans jag har den dÀr minen "hmm ja just de (fan sa han) jaja den" kan knappt mina ungars Älder och namn
Nu ska jag bara övertala Yonsson att flytta hit sÄ startar vi seiko klubben med tidning och klÀd fabrik![]()
![]()
![]()
![]()
straffspark, rött kort.... NÄgot... //BosseKan till viss del hÄlla med... Var en bestÀllning frÄn Camille Fournet som inte blev riktigt som tÀnkt. Skulle varit mörkare. Det röda skinnet pÄ insidan Àr iaf grymtFina saker, men bandet pÄ den SBGA129straffspark, rött kort.... NÄgot... //Bosse
GivetvisJag har en snabb Ja/Nej frÄga: Seikos spring drive-verk, har de hackande sekundvisare? Det vill sÀga att visaren stannar nÀr man drar ut kronan för att stÀlla tiden.
TackGivetvis
Om du menar kronografen ovan sÄ Àr den blÄ, SBGC013.Den svarta dÀr var ju sjuuuuuukt najs. Ref pÄ den?
Om du menar kronografen ovan sÄ Àr den blÄ, SBGC013.
400.Det var nog en av dem hÀftigare GS jag sett, limiterad?
SÄ pass? Den sÄg verkligen ut som den var svart. Dock inte sÀmre i mina ögon, jag har alltid haft en soft spot för blÄa klockor.Om du menar kronografen ovan sÄ Àr den blÄ, SBGC013.
4950 lÄter saftigt. Tror klockmaster, som Àr Seiko AD, tar mindre?Det hÀr blir mitt första inlÀgg pÄ KSDuktigt sugen pÄ att köpa en SRP779, Àr det nÄn som har tips pÄ seriös handlare pÄ nÀtet dÀr man kan fÄ tag pÄ den....klockimport.com kan ta hem den Ät mig för 4950:-. Köpte min skx007 dÀr och det funkade bra men man vill ju betala rÀtt pris ocksÄ...slÀnger med en bild pÄ skx:en.....tacksam för svar.
![]()
En gammal Alva brÀda6306 frÄn 77 pÄ brÀda frÄn 78