• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄlde min sbdx012 till en snubbe pÄ Irland. Han moddade den genom att sÀtta pÄ en bezel frÄn sbdx001 och vips fick han en Marinemaster som liknar sbdx003. Inte mkt för mods normalt men den hÀr var skön.
IMG_0378.jpg

NĂ„gra bilder pĂ„ min nya SSC231. Har lĂ€nge velat slĂ„ till pĂ„ denna dĂ„ jag inte haft en kronograf förut samt att den Ă€r nĂ„got annorlunda frĂ„n resten av kollektionen. Är inte nĂ„got stort fan av lĂ€nkar sĂ„ det fick bli en svart Jack Foster med vit söm, tycker sjĂ€lv att det blev riktigt bra. Otroligt nöjd med klockan, det Ă€r mycket klocka för pengarna. Sekundvisaren gĂ„r flytande, Ă€r det vanligt? Sitter hursomhelst riktigt bra och fin bonus med seikos lume pĂ„ markörerna och visarna. Bjuder pĂ„ lite handledsbilder inom kort!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: JĂ€vla dammtuss hahah
Centrumsekundvisaren drivs av en fjÀder och beter sig dÀrför som en mekanisk kronograf, det Àr inte vanligt. Googla meca quartz

Trevlig Jakan-lunch med @sherwan just avslutad.
:)
20160424_141325.jpg
VÀldigt trevligt, kÀnns som man bor i samma by som tomten ;)
En av forumets största GS samlare bor granne med en sjÀlv och med all denna information och klockor, skitkul
Ber om ursÀkt nÀr du drar alla ref siffror, mer Àn hÀlften flyger 300 meter ovanför skallen pÄ mig medans jag har den dÀr minen "hmm ja just de (fan sa han) jaja den" kan knappt mina ungars Älder och namn ;)

Nu ska jag bara övertala Yonsson att flytta hit sÄ startar vi seiko klubben med tidning och klÀd fabrik ;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

VÀldigt trevligt, kÀnns som man bor i samma by som tomten ;)
En av forumets största GS samlare bor granne med en sjÀlv och med all denna information och klockor, skitkul
Ber om ursÀkt nÀr du drar alla ref siffror, mer Àn hÀlften flyger 300 meter ovanför skallen pÄ mig medans jag har den dÀr minen "hmm ja just de (fan sa han) jaja den" kan knappt mina ungars Älder och namn ;)

Nu ska jag bara övertala Yonsson att flytta hit sÄ startar vi seiko klubben med tidning och klÀd fabrik ;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Fina saker, men bandet pÄ den SBGA129 :banghead: straffspark, rött kort.... NÄgot... //Bosse

Jag har en snabb Ja/Nej frÄga: Seikos spring drive-verk, har de hackande sekundvisare? Det vill sÀga att visaren stannar nÀr man drar ut kronan för att stÀlla tiden.

Det hÀr blir mitt första inlÀgg pÄ KS :) Duktigt sugen pÄ att köpa en SRP779, Àr det nÄn som har tips pÄ seriös handlare pÄ nÀtet dÀr man kan fÄ tag pÄ den....klockimport.com kan ta hem den Ät mig för 4950:-. Köpte min skx007 dÀr och det funkade bra men man vill ju betala rÀtt pris ocksÄ...slÀnger med en bild pÄ skx:en.....tacksam för svar.

IMG_0909.JPG

Det hÀr blir mitt första inlÀgg pÄ KS :) Duktigt sugen pÄ att köpa en SRP779, Àr det nÄn som har tips pÄ seriös handlare pÄ nÀtet dÀr man kan fÄ tag pÄ den....klockimport.com kan ta hem den Ät mig för 4950:-. Köpte min skx007 dÀr och det funkade bra men man vill ju betala rÀtt pris ocksÄ...slÀnger med en bild pÄ skx:en.....tacksam för svar.

IMG_0909.JPG
4950 lÄter saftigt. Tror klockmaster, som Àr Seiko AD, tar mindre?

bumpar upp den hÀr frÄn vintage seiko trÄden "för att bygga upp spÀnningen...invÀntar en seiko imorgon eller pÄ onsdag, en Àgare som köpte den i sverige ny runt 1980, sÀljaren har och Àr dykare, klockan har vart bortglömd i en lÄda under 25 Är, 100% original, sÄ KS vad för vintage seiko vÀntar jag pÄ? om det lÄter för bra för att vara sant...sjÀlvklart sÄ hÄll tummarna" blir spÀnnande att höra vad ni sÀger nÀr bilder kommer :)

Tillbaka
Topp