• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Saxat frÄn japanska Amazon. MÄtten som anges Àr 44mm och12,4. SpÀnningen tÀtnar...
image.jpg

Och hÀr Àr Seiko japanska hemsida:
https://www.seiko-watch.co.jp/prospex/sea/diverscuba/sbdj013

(瞊52.6mm×æšȘ44.05mm×掚さ12.44mm)

Game over

//Bosse

Man ser vÀldigt fÄ Tuna pÄ forumet, hur kommer det sig? För stora? Fula?
Jag börjar bli riktigt sugen pÄ en men har aldrig testat nÄgon.
LÀgger in nÄgra bilder pÄ det jag Àr sugen pÄ(snodda).
image.png
image.png
image.png
image.png

Den Àr grym i svart!!
Hur Àr orginalgummit? Vart köpte du ifrÄn? Kostade?
Verkligen ! Gummit Àr ok, lite hÄrd kanske. Men mjuknar nog med tiden.. Inte anvÀnt det sÄ mycket Àn för att uttala mig riktigt. NÀr jag letade efter den sÄ dök den upp pÄ boozt.com. 2990 kr cirka. Finns nog billigare pÄ creationwatches eller liknande sidor annars

Man ser vÀldigt fÄ Tuna pÄ forumet, hur kommer det sig? För stora? Fula?
Jag börjar bli riktigt sugen pÄ en men har aldrig testat nÄgon.
LÀgger in nÄgra bilder pÄ det jag Àr sugen pÄ(snodda).
image.png
image.png
image.png
image.png
Har du lÀst trÄden? Finns ju massa tonfiskar hÀr, skulle snarare sÀga att de Àr populÀra.

Skickade precis min nyinköpta SKX009 samtidigt knackade DHL pÄ dörren med en SKX013 :)

Klockan kÀnns gedigen trots midsize, ser faktiskt mer vÀlgjord ut Àn 42mm. MÄste vara J version, skön Àr den iaf och vridringen klockar sobert. Helt klart en bra klocka tills PADI ramlar in.
NÄn som sett boxen förr pÄ bild? Liknar inget annat jag fÄtt förr
image.jpeg
image.jpeg

Riktigt kool! Tycker dock att den bakom ser rÀtt nice ut ocksÄ! Skulle sitta fint med en Seiko i köket...
Var kan man fÄ tag pÄ trevliga SeikovÀggklockor egentligen?

SÄg flera stycken idag hos en urhandlare i BollnÀs. Besökte 2 stycken idag och frÄgade om de hade nÄgra gamla Seikos undanstoppade pÄ lagret :)

Krysspostar Seiko samlingen hÀr nÀr jag ÀndÄ synkat alla nu vid mÄnadsskifte. Som sagt 2 platser kvar i lÄdan, ena Àr tÀnkt för PADI paddan. Den andra blir förmodligen en SARB035 dÄ jag Àr grymt sugen pÄ den men har ocksÄ funderat pÄ en Blumo. Eller en SARX033 om den slÀpps snart... och sÄ fortsÀtter det :D

IMG_5692.JPG

FrÄgade shoppinginjapan om dom kunde kolla sÄ jag fÄr en Blumo utan problem med chapter ring eller bezel. TyvÀrr var dom som dom hade kvar lite ur fas, men jag kunde vÀnta pÄ nÀsta sats sÄ dom kan plocka ut den bÀsta Ät mig. Riktigt bra service, mÄste jag sÀga! FÄr dock vÀnta tvÄ veckor extra, men det fÄr det vara vÀrt om jag slipper oroa mig för en inte hundraprocentig klocka.

@Holken! Bra bildstöld i mitten!
Även den tvĂ„frĂ€gade 639 Ă€r snygg! En sĂ„n har jag ögonen pĂ„. Minitunan e toppen, saknar min ibland. du kan inte gĂ„ fel oavsett fĂ€rg..

För min del har jag annat inför sommarn!
Tadaa!! Exakt 30 sekunder i min Àgo!

Sarb017! En liten smaragd!
Snyggt(förhoppningsvis) lÀder pÄvÀg in. Italienska posten övertrÀffade alla förvÀntningar i lÄngsamhet! SÄ en bild pÄ annat Àn orginallÀder fÄr dröjja..

Bilagor

• 20160502_182305.jpg
    20160502_182305.jpg
    65.6 KB · Visningar: 43
Tillbaka
Topp