• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tuna-tuesday, iallafall har jag den nu ikvÀll.
image.jpeg

(SBBN037)

Dagen jag föll för tonfisken Àr kommen! Satan i gatan, hÄll i hatten vilken tuffing. Riktigt cool :D
Hehe mission accomplished! Nu har ett litet frö planterats. Som en liten parasit kommer den vÀxa och krÀva nÀring, och du kan inget annat göra Àn att kolla bilder, lÀsa reviews, kolla lite mer bilder, och....BAM sÄ klipper du en hÀr pÄ K&S. SÄ var det för mig hehe... :)

Hehe mission accomplished! Nu har ett litet frö planterats. Som en liten parasit kommer den vÀxa och krÀva nÀring, och du kan inget annat göra Àn att kolla bilder, lÀsa reviews, kolla lite mer bilder, och....BAM sÄ klipper du en hÀr pÄ K&S. SÄ var det för mig hehe... :)
Ingen idé att försöka hÄlla tillbaka ÀndÄ... Vi alla hÀr inne vet ju hur det slutar nÀr man hittar en modell man blir sugen pÄ. Senast för mig var nÀr jag fick upp ögonen för en 7A38-7020 och scannade av hela www dag som natt. Skulle ha en till varje pris. Lyckligtvis hittade jag en rimligt prissatt i grymt fint skick. Keeper helt klart. Och nu börjar jakten pÄ en tonfisk. Filé eller konserverad, i vatten eller olja isÄfall?:D

Ingen idé att försöka hÄlla tillbaka ÀndÄ... Vi alla hÀr inne vet ju hur det slutar nÀr man hittar en modell man blir sugen pÄ. Senast för mig var nÀr jag fick upp ögonen för en 7A38-7020 och scannade av hela www dag som natt. Skulle ha en till varje pris. Lyckligtvis hittade jag en rimligt prissatt i grymt fint skick. Keeper helt klart. Och nu börjar jakten pÄ en tonfisk. Filé eller konserverad, i vatten eller olja isÄfall?:D
Haha sÄ Àr det! Kan verkligen rekommendera dem, har svÄrt att se att man ska kunna fÄ en roligare, coolare och mer kvalitativ klocka för pengarna. Bara bandet borde kosta huggorm. Vill du ha en Ànnu rÄare kan du kolla SBBN035, den Àr riktigt ball. Helt svart. Om du gillar det. :)

Haha sÄ Àr det! Kan verkligen rekommendera dem, har svÄrt att se att man ska kunna fÄ en roligare, coolare och mer kvalitativ klocka för pengarna. Bara bandet borde kosta huggorm. Vill du ha en Ànnu rÄare kan du kolla SBBN035, den Àr riktigt ball. Helt svart. Om du gillar det. :)
Den var riktigt fin! Once you go black...:cigar:

Din har ju 22mm mellan bandhornen om det Àr det du menar.
Aa precis, dock pÄstod de att alla tonfiskar frÄn 2009 o framÄt i sjÀlva verket har 21,5mm vilket lÄter lite konstigt :bored:
Edit: Kanske Àr jag för dÄligt pÄlÀst över vad som skiljer mellan de olika modellerna.

Senast Àndrad:
Tycker SBBN037 Àr fantastiskt fin, Àlskar djupa havsblÄ fÀrgtoner. Vad listar de i pris, nytt/begagnat? @Bjoerlin76 @yonsson Behöver inte vara mint, battlescars kÀnns nÀstan som det hör till, men det Àr vÀl sÀkert subjektivt ocksÄ.

Tycker SBBN037 Àr fantastiskt fin, Àlskar djupa havsblÄ fÀrgtoner. Vad listar de i pris, nytt/begagnat? @Bjoerlin76 @yonsson Behöver inte vara mint, battlescars kÀnns nÀstan som det hör till, men det Àr vÀl sÀkert subjektivt ocksÄ.
Jag betalade 8k för min för nÄgra mÄnader sedan, lÀtt begagnad i nÀra nyskick, min Àr frÄn sommaren -15. Listar vÀl runt 12k nya frÄn Japan om jag inte minns fel. :)

Jag betalade 8k för min för nÄgra mÄnader sedan, lÀtt begagnad i nÀra nyskick, min Àr frÄn sommaren -15. Listar vÀl runt 12k nya frÄn Japan om jag inte minns fel. :)
Ok nice! KÀnns rimligt att pynta dÀromkring dÄ :) tack sÄ mycket för hjÀlpen, vi fÄr se om klocklÄdan fÄr tillökning under den nÀrmsta tiden...

Ok nice! KÀnns rimligt att pynta dÀromkring dÄ :) tack sÄ mycket för hjÀlpen, vi fÄr se om klocklÄdan fÄr tillökning under den nÀrmsta tiden...
Folk har inte riktigt vant sig vid att den senaste generationens tonfiskar Àr lite dyrare men jag tror de kommer fÄ ett stabiliserat begpris pÄ typ 8 papp. Hittar du en som ligger ute billigare sÄ skynda och fynda innan folk vant sig vid de nya priserna. :)

Folka har inte riktigt vant sig vid att den senaste generationens tonfiskar Àr lite dyrare men jag tror de kommer fÄ ett stabiliserat begpris pÄ typ 8 papp. Hittar du en som ligger ute billigare sÄ skynda och fynda innan folk vant sig vid de nya priserna. :)
FÄr börja jakten helt enkelt och inte vara feg att kasta mig pÄ avtryckaren ;)

om jag var tvungen att bli OWG med en maxbudget pÄ 10 papp sÄ hade det lÀtt blivit en SBBN031.
Min spontana reaktion pÄ det Àr att det mÄste vara en riktigt bra dinka helt enkelt, sen att den Àr sÄ pass cool rent visuellt Àr ju bara extra plus. Klocksnack gjorde det igen, nu ligger det dÀr jÀvla fröet @Bjoerlin76 snackade om och gror och jag lÀr ju vara sÄ dum att jag öser pÄ med vatten och sol ;)

Min spontana reaktion pÄ det Àr att det mÄste vara en riktigt bra dinka helt enkelt, sen att den Àr sÄ pass cool rent visuellt Àr ju bara extra plus. Klocksnack gjorde det igen, nu ligger det dÀr jÀvla fröet @Bjoerlin76 snackade om och gror och jag lÀr ju vara sÄ dum att jag öser pÄ med vatten och sol ;)
Ju mer du ondgör dig över det dÀr jÀvla fröet och tÀnker pÄ det, desto mer nÀring fÄr det, haha :D

Grattis till er och lite avundsjuk pÄ er att ni gillar modellen.
Har vÀldigt svÄrt för Tuna modellerna, de ser sÄ stora ut, nÀstan hockey puck pÄ armen, mÄste sÀga att jag Àven inte Àr sÄ stor fan av alla Panerai modeller heller, för stort.
MÄste kanske klÀmma pÄ en nÄgon dag för att kanska falla ner i den kvicksanden...?

LÀs min recension, tror den klargör lite. Ju nyare ju bÀttre enligt mig men personligen tycker jag 300m-tonfiskarna Àr absolut bÀst eftersom de Àr minst och har skruvad baksida vilket underlÀttar batteribyte.

Grattis till er och lite avundsjuk pÄ er att ni gillar modellen.
Har vÀldigt svÄrt för Tuna modellerna, de ser sÄ stora ut, nÀstan hockey puck pÄ armen, mÄste sÀga att jag Àven inte Àr sÄ stor fan av alla Panerai modeller heller, för stort.
MÄste kanske klÀmma pÄ en nÄgon dag för att kanska falla ner i den kvicksanden...?
Vridringen Àr bara 40mm. :)
Boetten Àr ju konisk.

Om jag stÀller frÄgan lite annorlunda, vilken Tuna Àr "as good as it gets",vi snackar top notch Tuna.

Tillbaka
Topp