• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@Holken! Bra bildstöld i mitten!
Även den tvĂ„frĂ€gade 639 Ă€r snygg! En sĂ„n har jag ögonen pĂ„. Minitunan e toppen, saknar min ibland. du kan inte gĂ„ fel oavsett fĂ€rg..

För min del har jag annat inför sommarn!
Tadaa!! Exakt 30 sekunder i min Àgo!

Sarb017! En liten smaragd!
Snyggt(förhoppningsvis) lÀder pÄvÀg in. Italienska posten övertrÀffade alla förvÀntningar i lÄngsamhet! SÄ en bild pÄ annat Àn orginallÀder fÄr dröjja..
Grym klocka, men som sagt, det Àr inte pÄ oeginalbandet den Àr som bÀst ;)

NĂ„gon som testat Dagaz Ocean insert?
Funderar pÄ att flippa 009an men rÄkade se bilder med bytt insert som blev mkt snyggt...
https://klocksnack.se/threads/skx009.37564/

DSC_0029.JPG

Otroligt sugen pÄ srq021 som verkar slÀppas i höst. @Molle och @yonsson ni sÄg den pÄ Basel vÀl?
Hur va den svarta lacktavlan och boetten? SnÀppet över sdgz013 eller ungefÀr samma?

Fick hem den hÀr i dag. Skulle kommit lite efter en ganska speciell Casio G-Shock, men det paketet har Postnord supit bort :mad:
DSC_0135-01.jpeg

NÄvÀl, det Àr en multifunktionsklocka med mÄnga likheter i funktionerna med en Casio Protrek.
DSC_0136-01.jpeg

Modellnumret Àr SBEB019 och Àr en Miura Dolphins limiterad utgÄva.
Jag slÀngde pÄ tygbandet isf den PVD belagda titanlÀnken som Àr lite rassligt. Blir perfekt som sommar/sportklocka tror jag.
DSC_0137-01.jpeg

Sitter superskönt pÄ armen och Àr lÀtt som en fjÀder.
Larm
Tidtagning
Tidszoner
Kompass
Altimeter
Barometer
Alarm
StÀllbar kontrast pÄ displayen
Bakgrundsbelysning.
Solcellsladdat batteri.
Cirka 45 mm tvÀrs över.

Otroligt sugen pÄ srq021 som verkar slÀppas i höst. @Molle och @yonsson ni sÄg den pÄ Basel vÀl?
Hur va den svarta lacktavlan och boetten? SnÀppet över sdgz013 eller ungefÀr samma?
Vi klÀmde (finns bilder i resetrÄden), den var vÀldigt vÀldigt svart!
Bra som förvÀntat men personligen gillar jag 013 bÀttre.

Fick hem den hÀr i dag. Skulle kommit lite efter en ganska speciell Casio G-Shock, men det paketet har Postnord supit bort :mad:
DSC_0135-01.jpeg

NÄvÀl, det Àr en multifunktionsklocka med mÄnga likheter i funktionerna med en Casio Protrek.
DSC_0136-01.jpeg

Modellnumret Àr SBEB019 och Àr en Miura Dolphins limiterad utgÄva.
Jag slÀngde pÄ tygbandet isf den PVD belagda titanlÀnken som Àr lite rassligt. Blir perfekt som sommar/sportklocka tror jag.
DSC_0137-01.jpeg

Sitter superskönt pÄ armen och Àr lÀtt som en fjÀder.
Larm
Tidtagning
Tidszoner
Kompass
Altimeter
Barometer
Alarm
StÀllbar kontrast pÄ displayen
Bakgrundsbelysning.
Solcellsladdat batteri.
Cirka 45 mm tvÀrs över.
Cool! StÀllbar kontrast pÄ display Àr ett stort plus. Hur kÀnns den jÀmfört med Suunto (om du Àgt nÄgon sÄdan)?

Och, sÄ blir jag ju grymt nyfiken pÄ vilken Casio det var som sÄ tragiskt försvann i posten? :(

Cool! StÀllbar kontrast pÄ display Àr ett stort plus. Hur kÀnns den jÀmfört med Suunto (om du Àgt nÄgon sÄdan)?

Och, sÄ blir jag ju grymt nyfiken pÄ vilken Casio det var som sÄ tragiskt försvann i posten? :(
Tack för omtanken! Det var en DW-M5610BC med komposit/metallÀnken.

Har inte Àgt en Suunto men har Àgt en Protrek och Seikon Àr mycket smidigare.

Krysspostar Seiko samlingen hÀr nÀr jag ÀndÄ synkat alla nu vid mÄnadsskifte. Som sagt 2 platser kvar i lÄdan, ena Àr tÀnkt för PADI paddan. Den andra blir förmodligen en SARB035 dÄ jag Àr grymt sugen pÄ den men har ocksÄ funderat pÄ en Blumo. Eller en SARX033 om den slÀpps snart... och sÄ fortsÀtter det :D

IMG_5692.JPG

fantastisk samling!

Tja, det stÄr ju Seiko pÄ den sÄ dÄ bör jag ha rÀttighet till att posta hÀr :D

Denna skönheten kom idag, Grand Seiko SBGM029. KÀnslan, detaljerna samt finishen pÄ detaljerna Àr helt galen. Det jag gillar mest (efter designen, fÀrgen, finishen, komplikationerna, lÀnken osv.) Àr att den gÄr under radarn. Det Àr en klocka dÀr "de som vet, de vet" vilket jag Àlskar. Nu ska jag njuta genom att pÄ glo klockan utan att veta hur mycket klockan egentligen Àr ;)

IMG_20160503_160052.jpg

Tillbaka
Topp