• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

En bild till efter trÀningen
image.jpeg
Rastplats 13! Snajdigt.

Jag luftade min nya kompis i kvÀll, vi köpte chips tillsammans.

image.jpeg

Är det nĂ„gon hĂ€r som har en skx171? SĂ„g den första gĂ„ngen idag pĂ„ Skywatches och tycker den ser ut som en toolig sommarklocka :)
Vad tycker folk om modellen hÀr i Seiko-heaven?
Har haft, moddade, blev kanon.
Jag har aldrig haft chansen att klÀmma pÄ en tyvÀrr, tycker den liknar nÄn variant av seamaster lite pÄ den "kurviga" vridningen. Vet du om den Àr samma storlek som skx009? :)
Samma boett.
Ja om jag inte har helt fel Àr det samma case som 007/009. Det som skiljer frÄn 007 Àr index, vridning och dag och datum Àr svart. NÄgon fÄr rÀtta mig om jag far med osanning :D
009 har dessutom blÄ tavla och blÄ chapter ring.

SÄdÀr ja, tack vare min nya sommardinka fÄr man Àntligen vara med i en av de hetaste trÄdarna pÄ forumet. Jag trodde speedy-tuesday var svÄrslaget men Seiko-sunday Àr nÄgot jag verkligen ser fram emot! Snabbt ombytt till nato kollar vi sporten tillsammans. KÀnns grymt bra!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    90.1 KB · Visningar: 47
Denna trillade in idag efter en lÄng vÀntan!
Direkt frÄn Japan. Dock Àr batteriet slut sÄ det blir spÀnnande att se om den kickar igÄng med ett nytt eller den fÄr ivÀg pÄ service.
20160513_223201.jpg

20160513_223233.jpg

Att döma av skicket Ă€r den nog inte anvĂ€nd i mĂ„nga Ă„r, och pĂ„ sitt GL-bandïżŒ
/David

Direkt frÄn Japan. Dock Àr batteriet slut sÄ det blir spÀnnande att se om den kickar igÄng med ett nytt eller den fÄr ivÀg pÄ service.
20160513_223201.jpg

20160513_223233.jpg

Att döma av skicket Ă€r den nog inte anvĂ€nd i mĂ„nga Ă„r, och pĂ„ sitt GL-bandïżŒ
/David
Grattis. Vilken pÀrla, kul med fullset. Vilket tillverkningsÄr?

20160513_223201.jpg

20160513_223233.jpg

/David
Sicket skick! Det Àr först nu nÀr man har en 7548 som man ser hur mycket dom skiljer sig frÄn en 007a

Ni som kör sarb065 cocktail gĂ„r det att dressa ner den lite till lite mer vardags anvĂ€ndning? Är intresserad av den men Ă€r rĂ€dd för att den blir lite för dressig bara, vill kunna köra jeans och T-shirt. Är ju bara sĂ„ jĂ€vla lĂ€cker!

Grattis. Vilken pÀrla, kul med fullset. Vilket tillverkningsÄr?
Tackar! Ja det Àr lite extra kul att fÄ med. Klockan Àr Jun -80 men sÄld först -82 om jag tyder certet rÀtt.

Sicket skick! Det Àr först nu nÀr man har en 7548 som man ser hur mycket dom skiljer sig frÄn en 007a
Precis, en helt annan byggkvalité. UtseendemÀssigt Àr de ju verkligen lika annars. Har snöat in mig helt pÄ seikos vintage quartzdykare. SÄ jÀkla praktiskt att bara plocka pÄ sig en. Detta Àr den nionde 7548:an hehe, kanske dags att börja sortera ut lite snart.
/David

Tackar! Ja det Àr lite extra kul att fÄ med. Klockan Àr Jun -80 men sÄld först -82 om jag tyder certet rÀtt.

Precis, en helt annan byggkvalité. UtseendemÀssigt Àr de ju verkligen lika annars. Har snöat in mig helt pÄ seikos vintage quartzdykare. SÄ jÀkla praktiskt att bara plocka pÄ sig en. Detta Àr den nionde 7548:an hehe, kanske dags att börja sortera ut lite snart.
/David
Kan du inte slÀnga upp ett familjefoto pÄ dina 7548or?

Vad e det för nato? Ser sjukt bra ut!
Detta: http://natostrapco.com/collections/...ranean-xii-nato-strap-w-brushed-hardware-22mm Är mörkare i verkligheten Ă€n pĂ„ produktbilden.
Lite lÀngre, grövre och stabilare Àn normalt.
Finns i mörkare blÄtt ocksÄ (och fler fÀrger): http://natostrapco.com/collections/...acific-xii-nato-strap-w-brushed-hardware-22mm

Riktigt nöjd med dessa (har det i ett gÀng olika fÀrger). Bygger dock lite pÄ höjden sÄ pÄ vissa har jag kapat av undre flÀrpen (eller vad det nu heter).

Tillbaka
Topp