• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Snyggt! Men glöm inte lite loctight pÄ skruvarna. Min erfarenhet Àr att strapcodes lÀnkar Àr bra men utan loctight sÄ tenderar skruvarna skruva ut sig.
Tack och tack för tipset! Har ocksÄ hört det om dessa lÀnkar sÄ ska fixa loctight sÄ snart jag fÄr tid. Har skruvat Ät dem rÀtt hÄrt men ska kÀnna pÄ skruvarna ikvÀll igen för sÀkerhets skull. :)

Snyggt! Men glöm inte lite loctight pÄ skruvarna. Min erfarenhet Àr att strapcodes lÀnkar Àr bra men utan loctight sÄ tenderar skruvarna skruva ut sig.
Tack och tack för tipset! Har skruvat Ät dem rÀtt hÄrt men ska definitivt anvÀnda det nÄgon dag nu nÀr jag fÄr tid. Ska kÀnna pÄ skruvarna ikvÀll igen för sÀkerhets skull. :)

Jag har tvÄ lÀnkar frÄn Strapcode och inga skruvar har nÄgonsin börjat röra pÄ sig. :)

Jag har tvÄ lÀnkar frÄn Strapcode och inga skruvar har nÄgonsin börjat röra pÄ sig. :)
Alright! Mina satt riktigt hÄrt nÀr jag fick lÀnken (tror de hade gÀnglÄsning ocksÄ) sÄ risken kanske inte Àr överhÀngande, men nu nÀr jag pysslat med dem ska de nog fÄ en omgÄng loctight bara för att vara sÀker. :)

Nytt band courtesy of @Seikosthlm

Sitter som en smÀck pÄ den mest militÀra klockan jag har.
image.jpg

Edit: jag har dock lite idéer om hur produkten kan förbÀttras ;)

Tack och tack för tipset! Har ocksÄ hört det om dessa lÀnkar sÄ ska fixa loctight sÄ snart jag fÄr tid. Har skruvat Ät dem rÀtt hÄrt men ska kÀnna pÄ skruvarna ikvÀll igen för sÀkerhets skull. :)
Spelar ingen roll hur hÄrt du skruvar, de skruvar ut sig ÀndÄ efter ett tag om du inte har loc tite.

Coolt! Jag vÀntar pÄ ett likadant. Vad föreslÄr du för förbÀttringar?
Mycket ball. Jag gillar det mer Àn Nato! KÀnns mycket autentiskt. Passar nog till allt som Àr lite tooligt skulle jag tro. Undrar dock hur det skulle funka pÄ Alpinisten....

En enkel vÀndning av sömsmÄnen i ena sömmen bara. SÄ att avslutet hamnar mellan banden. Jag Àr modedesigner sÄ det Àr sÄnt jag funderar pÄ. o_O

Mycket ball. Jag gillar det mer Àn Nato! KÀnns mycket autentiskt. Passar nog till allt som Àr lite tooligt skulle jag tro. Undrar dock hur det skulle funka pÄ Alpinisten....

En enkel vÀndning av sömsmÄnen i ena sömmen bara. SÄ att avslutet hamnar mellan banden. Jag Àr modedesigner sÄ det Àr sÄnt jag funderar pÄ. o_O
Postade denna för nÄgra veckor sedan. Funkar fint! :cigar: mitt Àr dock inte dubbelt och det va ÀndÄ lite tight mellan bandstiften och boetten.
L4L7d4h.jpg

Postade denna för nÄgra veckor sedan. Funkar fint! :cigar: mitt Àr dock inte dubbelt och det va ÀndÄ lite tight mellan bandstiften och boetten.
L4L7d4h.jpg
FÀrgmÀssigt lirar det ju bra, men konceptuellt Àr det lite konstigt för mig, trots 200m WR.

Min fÄr nog sitta kvar pÄ vaxad nubuc Zulu. Gillar det brun mot den gröna tavlan.

image.jpeg

Kör grönt idag (SBGE033).
IMG_20160511_072327.jpg
VÄgat och ovÀntat helt ok kombo! Tycker GS Àr svÄra överlag att fÄ till pÄ Nato/Zulu vilket Àr synd. Gillar annars konceptet finklocka pÄ fulband. Inspirerade mig att slÀnga pÄ ett Zulu jag klippt i tu pÄ SBGM001.
image.jpeg
Fyll gÀrna pÄ om ni har nÄgra lyckade kombinationer.

Att köra tvÀrs om Àr för övrigt ocksÄ kul, nÀr bandet kostar mer Àn klockan.

Tillbaka i Kigali efter tre dagar i bergen, norra Rwanda.
DSC_0553.JPG

SRPn suttit pÄ en dryg vecka pÄ armen, dygnet runt.
DSC_0481.JPG

Enda jacket i mitt hus. Strömmen var bara pÄ nÄgra timmar pÄ kvÀllen sÄ det gÀllde att ladda det som behövde laddas.
DSC_0525.JPG

Dagarna Àr varma men nÀtterna Àr kallare. Sov med dunjacka pÄ i tvÄ nÀtter.
DSC_0474.JPG

VÄgat och ovÀntat helt ok kombo! Tycker GS Àr svÄra överlag att fÄ till pÄ Nato/Zulu vilket Àr synd. Gillar annars konceptet finklocka pÄ fulband. Inspirerade mig att slÀnga pÄ ett Zulu jag klippt i tu pÄ SBGM001.
image.jpeg
Fyll gÀrna pÄ om ni har nÄgra lyckade kombinationer.

Att köra tvÀrs om Àr för övrigt ocksÄ kul, nÀr bandet kostar mer Àn klockan.
Snyggt!
Jag körde min sbgm001 pÄ svart nato ett tag, tyckte det funkade riktigt bra.

image.jpeg

Har Àntligen fÄtt tag i en kvartsdykare! :) En 5H26-7A19. Slitet vridringsinlÀgg, repor i glaset och en krona som knappast Àr original. Trots detta (eller kanske tack vare detta) en riktigt charmig pjÀs.:cool: Har en skönt "bulligt" vridringsinlÀgg. PÄ andra bilden flankerad av sina slÀktingar 7002 och SKX009.
0512.jpg
0512-.jpg

Tillbaka i Kigali efter tre dagar i bergen, norra Rwanda.
DSC_0553.JPG

SRPn suttit pÄ en dryg vecka pÄ armen, dygnet runt.
DSC_0481.JPG

Enda jacket i mitt hus. Strömmen var bara pÄ nÄgra timmar pÄ kvÀllen sÄ det gÀllde att ladda det som behövde laddas.
DSC_0525.JPG

Dagarna Àr varma men nÀtterna Àr kallare. Sov med dunjacka pÄ i tvÄ nÀtter.
DSC_0474.JPG
Mycket fina bilder! Är det ett bonetto du har? Är det den blĂ„a eller svarta SRPn du har och framförallt, tycker du att det Ă€r svettigt att ha en sĂ„dan "stor" klocka under sommartid?

Har Àntligen fÄtt tag i en kvartsdykare! :) En 5H26-7A19. Slitet vridringsinlÀgg, repor i glaset och en krona som knappast Àr original. Trots detta (eller kanske tack vare detta) en riktigt charmig pjÀs.:cool: Har en skönt "bulligt" vridringsinlÀgg. PÄ andra bilden flankerad av sina slÀktingar 7002 och SKX009.
0512.jpg
0512-.jpg
Mycket fin trio! NÄgot sÀger mig att du gillar pepsi.

Tillbaka
Topp