• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mycket fina bilder! Är det ett bonetto du har? Är det den blĂ„a eller svarta SRPn du har och framförallt, tycker du att det Ă€r svettigt att ha en sĂ„dan "stor" klocka under sommartid?

Det Àr den blÄ 773 pÄ dito Bonetto. Storleken Àr inget problem, modellen Àr lite skÄlad undertill och det Àr inte mycket mer Àn baklocket som har kontakt med huden.

Mina andra klockor fÄr inte mycket uppmÀrksamhet just nu:).
IMG_20160512_202203.jpg

Sitter pÄ en brorsa till den i stainless med blÄ urtavla som jag tÀnker sÀlja. PM
Snyggt! Det dÀr Àr precis den looken jag skulle kört pÄ om jag hade en Alpinist. Har ett brunt vintage-lÀder nato som skulle passa helt perfekt.
Jsg var inne pÄ struts i cognacsfÀrg ett tag, men det dÀr kÀnns helt rÀtt sÄ det har fÄtt sitta pÄ ett tag nu.

Alpinisten Àr vÀl lite för 70's retro/Steam Punk för din smak? Ska vara mer Ättiostalsfuturism om det ska klicka ;)

IMG_20160512_202203.jpg
Dreggel! Men frÄgan Àr om den Àr lite för dressad för min smak ÀndÄ... Finns den pÄ Klockmaster mÄnntro? MÄste testa sÄ jag vet om jag behöver fortsÀtta trÄna eller inte.

Aha ok, tack! :) Du vet inget stÀlle online?
Det var inget :angel: Nee, personligen tycker jag att man ska köpa sina klockor via butik. :)
Är det sĂ„ att du inte bor i Stockholm och dĂ€rför undrar efter online shop sĂ„ skulle jag testa att skicka ett mail och frĂ„ga klockmaster om de kan skicka klockan, för jag vet att bĂ„da butikerna brukar vara riktigt schyssta;)

Ska vara mer Ă„ttiostalsfuturism om det ska klicka

Haha, tycker mig ha en ganska bred smak. Men det ligger kanske nÄt i det du sÀger. :D:borg:
Absolut inget fel pÄ 70-tals funky och inte steampunk heller för den delen. Som med allt annat sÄ gÀller dock att det Àr snyggt och stilenligt gjort. :artist:

IMG_20160512_202203.jpg
Den Ă€r sĂ„ ruskigt snygg! För den pengen Ă€r den ju helt makalös. Ă…Ă„Ă„h, jag som försöker spara pengar till en viss klocka som varit pĂ„ mĂ„nen, men det Ă€r svĂ„rt att hĂ„lla sig borta frĂ„n köpknappen nĂ€r bilder pĂ„ den dĂ€r dyker upp!

Är det nĂ„gon hĂ€r som har en skx171? SĂ„g den första gĂ„ngen idag pĂ„ Skywatches och tycker den ser ut som en toolig sommarklocka :)
Vad tycker folk om modellen hÀr i Seiko-heaven?

Den Àr sÄ lyckad den dÀr! SÄ mycket intressant klocka för pengarna, finishen Àr ju ocksÄ helt kanon!
Den Ă€r sĂ„ ruskigt snygg! För den pengen Ă€r den ju helt makalös. Ă…Ă„Ă„h, jag som försöker spara pengar till en viss klocka som varit pĂ„ mĂ„nen, men det Ă€r svĂ„rt att hĂ„lla sig borta frĂ„n köpknappen nĂ€r bilder pĂ„ den dĂ€r dyker upp!
Som nÄgon tidigare skrev hÀr "mest prisvÀrda klocka som finns?"

Jag har aldrig haft chansen att klÀmma pÄ en tyvÀrr, tycker den liknar nÄn variant av seamaster lite pÄ den "kurviga" vridningen. Vet du om den Àr samma storlek som skx009? :)
Ja om jag inte har helt fel Àr det samma case som 007/009. Det som skiljer frÄn 007 Àr index, vridning och dag och datum Àr svart. NÄgon fÄr rÀtta mig om jag far med osanning :D

Ja om jag inte har helt fel Àr det samma case som 007/009. Det som skiljer frÄn 007 Àr index, vridning och dag och datum Àr svart. NÄgon fÄr rÀtta mig om jag far med osanning :D
Tack sÄ mycket, tror den skulle fungera bra som en beater vid fiske och andra utomhusaktiviteter! Vet inte varför nÀr jag har en skx009 redan men jag tycker den ser tÄligare ut :)

NÄgon som har koll pÄ en lÀnk som passar till min 7546-604a?? Tacksam för svar!
TÀnker med "curved endlinks", raka lÀnkar Àr inte lika roliga imho.

med-tropic.jpg

NÀr jag sÄg en bild pÄ denna tidigare med tropic blev jag sugen pÄ en klocka med tropic, och dÄ gillar jag dem knappt. SÄ jag sÀger behÄll tropic pÄ :)

NÄgon som vet vad det skulle kosta att fÄ en Seiko SRP637 lagad. Datum och mÄnad samt manuell uppskruvning har gÄtt sönder efter att frugan pillat...

Tillbaka
Topp