• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Tjenare! BestÀllde SRP637K1 och behöver nu hjÀlp med att bestÀlla gummiband till klockan. NÄgon som vet vilken stl pÄ banden det skall vara samt nÄgon bra sida dÀr man kan bestÀlla diverse gummi alt lÀder armband?

Ok, sÄ jag Àr verkligen inne pÄ att min nÀsta klocka ska bli en Seiko dykare. Helst innan sommaren Àr slut..
MEN dÄ jag inte "bara" kan klicka hem en 007 eller 009, eftersom jag förmodligen har KS minsta handleder Àr jag sÄledes pÄ jakt efter ett damur..
Jag vÀnder mig nu till er, allsmÀktiga Seikofantaster! Vilken modell skall jag ha, och var kan jag hitta den?
Jag hittade detta pÄ ett forum:
SkÀrmavbild 2016-05-29 kl. 21.33.22.png

Det verkar vara ganska ont om damdykare vad jag sett? (Hittat nĂ„gra pĂ„ eBay, men har aldrig handlat dĂ€r förut, moms/frakt/tull/hur vet man att sĂ€ljarna gĂ„r att lita pĂ„?) Är nĂ„gon av modellerna "the one"?

Vad jag dömer av bilderna och som eventuellt skulle kunna avskrÀcka mig Àr att boetten ser mycket större ut Àn bezeln pÄ flera av modellerna? NÄn som har erfarenhet av detta, hur upplevs dom i verkligheten? Och finns det isf nÄgon av dammodellerna dÀr boett+bezel Àr mer i "harmoni" om ni förstÄr vad jag menar..? Vore vÀldigt tacksam för hjÀlp och guidning :)

Ps. Ska kanske Àven klargöra att jag alltsÄ Àr pÄ jakt efter en som i utförandet liknar tex 007/009-modellerna. Kommer dÄ Àven leta upp ett pepsi-inlÀgg :happyhappy:

Senast Àndrad:
Ok, sÄ jag Àr verkligen inne pÄ att min nÀsta klocka ska bli en Seiko dykare. Helst innan sommaren Àr slut..
MEN dÄ jag inte "bara" kan klicka hem en 007 eller 009, eftersom jag förmodligen har KS minsta handleder Àr jag sÄledes pÄ jakt efter ett damur..
Jag vÀnder mig nu till er, allsmÀktiga Seikofantaster! Vilken modell skall jag ha, och var kan jag hitta den?
Jag hittade detta pÄ ett forum:
SkÀrmavbild 2016-05-29 kl. 21.33.22.png

Det verkar vara ganska ont om damdykare vad jag sett? (Hittat nĂ„gra pĂ„ eBay, men har aldrig handlat dĂ€r förut, moms/frakt/tull/hur vet man att sĂ€ljarna gĂ„r att lita pĂ„?) Är nĂ„gon av modellerna "the one"?

Vad jag dömer av bilderna och som eventuellt skulle kunna avskrÀcka mig Àr att boetten ser mycket större ut Àn bezeln pÄ flera av modellerna? NÄn som har erfarenhet av detta, hur upplevs dom i verkligheten? Och finns det isf nÄgon av dammodellerna dÀr boett+bezel Àr mer i "harmoni" om ni förstÄr vad jag menar..? Vore vÀldigt tacksam för hjÀlp och guidning :)

Ps. Ska kanske Àven klargöra att jag alltsÄ Àr pÄ jakt efter en som i utförandet liknar tex 007/009-modellerna. Kommer dÄ Àven leta upp ett pepsi-inlÀgg :happyhappy:
SKX013
Midsize :)
image.jpeg

Vad har jag gjort!!! ;)

Ser bra ut pÄ lÀnken tycker jag. Hur kÀnns den?

Titan Àr skönt, lite rasslig men kÀnns bÀttre överlag Àn tex jubilee till skx. Stora grejen för mig Àr att den Àr titan och inte rostfritt. LÀtt, snyggt och skönt.
Jag tÀnkte fönstershoppa GS pÄ Globen nÄngÄng ;)

Tillbaka
Topp