• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vill bara tacka alla som bidrar i trÄden med inspiration och kunskap. Har haft mycket utbyte av att följa. Om jag börjar lÄta mjÀkig sÄ Àr det nog alkoholen som börjar verka :p
tmp_15286-20160617_213446-767560156.jpg

Gruppköp av 22mm gummi i Marinemaster stil frÄn Wjean / Strapboutique. FÄtt ett specialpris och samordnar en bestÀllning efter önskemÄl. Kostnad för band i valfri fÀrg Àr 200kr inkl frakt (ord pris 39 usd). Betalning sker via swish nÀr bandet ska skickas frÄn mig.
Följande fÀrger finns BlÄtt, rött, svart och grÄtt.
Pma mig och ange att det gÀller ett eller fler band och vilken fÀrg / vilka fÀrger i Àmnet samt skriv din adress. Senaste bestÀllningsdatum Àr fredag 24 juni.
nikidasi_William+Jean+wjean28+Marine+Master+MM+Rubber+Strap_20140116.jpg

Senast Àndrad:
image.jpeg

Efter ca 2 Är velande och sökande efter min först GS sÄ landade denna för ett par veckor sedan, inköpt via köp och sÀlj. Sbgr061.

Har alltid velat haft denna tavla osv men först ofta tittat pÄ den lite Àldre modellen 033 eller dylikt. Men sÄ dök denna upp och tyckte den var löjligt fin.

Velat haft datumfönster ocksÄ sÄ denna skulle vÀl gÄ.

Var lite skeptisk till storleken innan köp. 39.5mm x 13 mm tjock. Men den sitter verkligen skönt runt handleden sÄ denna fÄr dras med mig mÄnga Är till.

Skönt att vara med GS hursom! :)

image.jpeg

Efter ca 2 Är velande och sökande efter min först GS sÄ landade denna för ett par veckor sedan, inköpt via köp och sÀlj. Sbgr061.

Har alltid velat haft denna tavla osv men först ofta tittat pÄ den lite Àldre modellen 033 eller dylikt. Men sÄ dök denna upp och tyckte den var löjligt fin.

Var lite skeptisk till storleken innan köp. 39.5mm x 13 mm tjock. Men den sitter verkligen skönt runt handleden sÄ denna fÄr dras med mig mÄnga Är till.

Gratulerar! Ser mycket bra ut!

image.jpeg

Grattis - riktig bra val!

image.jpeg

Bra modell!
VĂ€lkommen!

Hur har tavlan fÄtt den fÀrgen? Ingen efterbehandling?
Oavsett - Snyggt foto!
Kamerans vitbalans blev delvis luret av blandljuset och Àr nÄgot sned men inte helt fel, tavlan Àr som du vet créme till lÀtt gul i naturligt ljus, och skifter en del, dock Àr dÀr för mycket svart i bilden vilket syns vÀl pÄ sekundvisaren.
//Bosse

NÄgon som kan hjÀlpa mig med lite mer info om den hÀr klockan? Har försökt googla, hittade snarlika modeller men inte just den hÀr. Var min flickvÀns farfars klocka, blev lite nyfiken nÀr jag sÄg den.

image.jpeg

Senast Àndrad:
Är det möjligen nĂ„gon som har koll pĂ„ var man kan fĂ„ tag pĂ„ 24mm bandstift med 1,1 mm Ă€ndar passande Seiko's dykare?! GĂ€rna lite tunnare Ă€n original sĂ„ dom funkar med AMgummin etc.

Tillbaka
Topp