Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det lÄter inte omöjligt! Hade gÀrna sett den eventuella eftertrÀdaren med ett quartz-verk ocksÄTÀnker: ungefÀr samma boett, lite mörkare tavla (mer modern), endast dagvisning och lite mindre framtrÀdande chapter ring. Det vore nice! Hoppas iaf pÄ nÄgon eftertrÀdare![]()
Information
SEIKO har nu omdefinierat skx007 till utgÄende produkt.
Det lÄter inte omöjligt! Hade gÀrna sett den eventuella eftertrÀdaren med ett quartz-verk ocksÄ![]()
Hoppas att Seiko löser en bra ersÀttare till skx-serien.
SRP773/775/777/779 fÄr ju ses som eftertrÀdare...Raritet snart dÄ
Hoppas pÄ rolig efterföljare, gillar numera min starkt efter att mest legat i en lÄda i 4Är. Bra (perfekt) storlek, billig men fin och lagom tool pÄ gummi och lite fin pÄ jubilee![]()
Inte lite konstigt dÄ att anvÀnda kudd-boett som vÀl ÀndÄ fÄr ses som en lite nischad retro-touch?SRP773/775/777/779 fÄr ju ses som eftertrÀdare...
Jo och jag sĂ€ger inte att det ĂR en ersĂ€ttare men det hade inte förvĂ„nat mig om SEIKO tycker att det Ă€r en ersĂ€ttare.Inte lite konstigt dĂ„ att anvĂ€nda kudd-boett som vĂ€l Ă€ndĂ„ fĂ„r ses som en lite nischad retro-touch?
Jo, fick ju hem denna best igÄr. Var lite orolig för storleken men den sitter sÄ oerhört skönt. Hög som attan men jag vande mig fort. 199g titan. NÄgra bilder pÄ SBEX003:anKom igen nu @Molle !
Vilket monster men jÀklar vilken finish.!!! Otroligt hÀftig klockaJo, fick ju hem denna best igÄr. Var lite orolig för storleken men den sitter sÄ oerhört skönt. Hög som attan men jag vande mig fort. 199g titan. NÄgra bilder pÄ SBEX003:an
![]()
![]()
![]()
![]()
Hittade inte gummit först och surnade till. Under lÄdan (pianolackad) lÄg dock denna
![]()
Vilket monster men jÀklar vilken finish.!!! Otroligt hÀftig klocka
Stort grattis![]()
Vilket monster men jÀklar vilken finish.!!! Otroligt hÀftig klocka
Stort grattis![]()
Gratulerar till en riktigt fin best. En klocka I herrstorlek skall vara STOR och TUNG!Jo, fick ju hem denna best igÄr. Var lite orolig för storleken men den sitter sÄ oerhört skönt. Hög som attan men jag vande mig fort. 199g titan. NÄgra bilder pÄ SBEX003:an
![]()
![]()
![]()
![]()
Hittade inte gummit först och surnade till. Under lÄdan (pianolackad) lÄg dock denna
![]()
Bra köp! Snyggare Àn föregÄngaren.Jo, fick ju hem denna best igÄr. Var lite orolig för storleken men den sitter sÄ oerhört skönt. Hög som attan men jag vande mig fort. 199g titan. NÄgra bilder pÄ SBEX003:an
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OM du menar passformen för gummit sÄ Àr det alldeles utmÀrkt. I Ànden pÄ gummit sÄ Àr det metalldelar inuti som gör att det sitter helt dikt an.Bra köp! Snyggare Àn föregÄngaren.
Tror det Àr första gÄngen jag ser den pÄ gummit, kanske fler som missat lönnfacket..
Gillade Àven sbdx001 pÄ wjean-gummi(?), finns det fler bilder och hur Àr passformen mot luggarna?
Syftade pÄ mm300 + am-gummiOM du menar passformen för gummit sÄ Àr det alldeles utmÀrkt. I Ànden pÄ gummit sÄ Àr det metalldelar inuti som gör att det sitter helt dikt an.
Aha, ser ju det nu nÀr jag lÀser igen... Àr ett 22mm som jag notchat. Beroende pÄ hur nogrann man Àr sÄ kan det bli bra. Jag var hyfsat fokuserad sÄ det sitter fint. Fyller ut bra pÄ djupet ocksÄ.Syftade pÄ mm300 + am-gummi
Hur kÀnner du för storleken ? Jag funderade pÄ den ocksÄ nÀr jag sÄg den till salu hÀr, men Àr lite fundersam pÄ om den Àr för mycket ÀndÄ...
Jo, fick ju hem denna best igÄr. Var lite orolig för storleken men den sitter sÄ oerhört skönt. Hög som attan men jag vande mig fort. 199g titan. NÄgra bilder pÄ SBEX003:an
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hur kÀnner du för storleken ? Jag funderade pÄ den ocksÄ nÀr jag sÄg den till salu hÀr, men Àr lite fundersam pÄ om den Àr för mycket ÀndÄ...
Plocka av lÄset i ena Ànden.NyförvÀrvet. NÄgon som vet hur man kortar lÀnken?
![]()
Jag slinker in med följdfrÄga - nÀr stiftet ska in igen, ska den "backa tillbaka" in i samma sida av hÄlet genom vilket den trycktes ut? SvÄrt att förklara, men detta ska tydligen vara viktigt.Plocka av lÄset i ena Ànden.
I lÀnkbitarna sitter bleck som du ska trycka ut i sidled. Det finns en liten plupp som du kan ta spjÀrnmot. Putt i pilens riktning.
Jag tror du stoppar in den pÄ samma sida den Äkte ut. Men du fÄr "backa" in den. AlltsÄ bakdelen som Äkte ut sist ska in först.Jag slinker in med följdfrÄga - nÀr stiftet ska in igen, ska den "backa tillbaka" in i samma sida av hÄlet genom vilket den trycktes ut? SvÄrt att förklara, men detta ska tydligen vara viktigt.
Exakt sÄ ja. Som om du spelade in nÀr du tog ut blecket och nÀr de ska in igen sÄ spolar du filmen baklÀnges.Jag slinker in med följdfrÄga - nÀr stiftet ska in igen, ska den "backa tillbaka" in i samma sida av hÄlet genom vilket den trycktes ut? SvÄrt att förklara, men detta ska tydligen vara viktigt.