• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Denna skulle jag gÀrna lÀgga vantarna pÄ. Verkar fantastisk! Missade chansen nÀr den fanns ute pÄ Köp & SÀlj. Grand Seiko SBGF019. Har dock inte nÄgon erfarenhet av hur den Àr. @Molle kanske kan ge lite input.
sbgf019mothers.jpg
Trevlig klocka. Helt borstad, sjukt hÀrligt blÄ tavla,8J56 verk dÀr timvisaren kan stÀllas utan att stoppa klockan (sommar/vintertidsskifte, tidszon), sitter bra, typ 38mm. Enda jag inte Àr helt hundra med Àr den lite breda, och dÀrmed "döda" bezeln. 40-Ärs present frÄn frun sÄ den stannar oavsett.

Edit: skruvad krona, 200m tÀt.

Senast Àndrad:
Nu blir jag avundsjuk pÄ alla som har kanji-daghjul pÄ sina Seikos. Vill ha!:hungry:
Finns SKX009 med kanji?
Vad heter kvartsmodellen som ser ut som 009:an (41-42mm, mörkblÄ tavla, pepsi) som har kanji?

Jag antar att detta Àr rÀtt stÀlle att stÀlla frÄgan; Finns det nÄgon klocka som Àr mycket lik Seiko Pogue men med tvÄ blÄ subdials (panda) till skillnad frÄn den vanliga med bara en subdial i samma fÀrg som tavlan?
Jag har för mig att jag sett nÄgot liknande i dagens klocktrÄd eller vad gör du och din klocka nu, men tÀnkte inte pÄ att titta pÄ ref, och minns inte nÀr jag sÄg den, sÄ det Àr som att leta efter en nÄl i en höstack. Dessutom vill jag minnas att tavlan, till skillnad frÄn den monokroma Pougen var tonad och gick frÄn orange i mitten mot gult utÄt kanterna.
Ärligt talat Ă€r jag inte ens sĂ€ker pĂ„ att det var en Seiko, men jag mĂ„ste ju börja nĂ„gonstans...:confused:
Vintage Seiko med tvÄ subdials = 6138.
Seiko - 6138-003x (Kakume)- den blÄa har lite sunburst tröts det Àr blÄ inte orang/guld, visarna Àr eller kan bli orange dÄ sÄ kanske du minnes fel lite? Du kan hitta det mesta 6138'er hÀr: http://forums.watchuseek.com/f281/seiko-6138-chronograph-reference-guide-1608554.html

Tack för svar. Är det mörkblĂ„ tavla pĂ„ dessa? De jag hittade pĂ„ eBay hade svarta tavor, men de kan ju naturligtvis vara utbytta.
Alla -700B levererades med mörkblÄ tavla och pepsi-insert. Dock har mÄnga exemplar fÄtt bezelinsertet utbytt frÄn pepsi till svart och det lurar ögat lite ibland.
Sen finns det sÀkert mÄnga redials pÄ ebay dÀr man mÄlat tavlan svart istÀllet.
/David

Alla -700B levererades med mörkblÄ tavla och pepsi-insert. Dock har mÄnga exemplar fÄtt bezelinsertet utbytt frÄn pepsi till svart och det lurar ögat lite ibland.
Sen finns det sÀkert mÄnga redials pÄ ebay dÀr man mÄlat tavlan svart istÀllet.
/David
Bara börja leta dÄ!:)

TÀnk om den hÀr var en automatare eller manuell som det inte stod Seiko pÄ, utan nÄgot schweiziskt och som Genta ritat. JÀklar vad den skulle kosta pengar dÄ. Det Àr skönt att pÄminna sig sjÀlv att man kan köpa bÄde intressanta och vackra klockor utan att behöva belÄna huset.

IMG_20160616_103106.jpg

Senast Àndrad:
Trevlig klocka. Helt borstad, sjukt hÀrligt blÄ tavla,8J56 verk dÀr timvisaren kan stÀllas utan att stoppa klockan (sommar/vintertidsskifte, tidszon), sitter bra, typ 38mm. Enda jag inte Àr helt hundra med Àr den lite breda, och dÀrmed "döda" bezeln. 40-Ärs present frÄn frun sÄ den stannar oavsett.

Edit: skruvad krona, 200m tÀt.
Fast den dÀr breda bezelen vet ju klockan en lite egen karaktÀr ÀndÄ.
Och nice med Seiko utan dauphine hands...

DĂ€remot inte perpetual calendar, lite synd.

Tillbaka
Topp