• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack för info, precis sÄnt som jag ville fÄ hjÀlp med! Jag kÀnde som sagt ocksÄ att den nog var lite pÄ grÀnsen nÀr jag provade den och det var vÀl kanske dÀrför jag kÀnde mig mer tilltalad av Turtlen och Shogun (Àven om Sumon i övrigt kÀndes riktigt fin).

IMO sÄ spelar helhetsintrycket större roll Àn enbart handledsmÄttet. Jag har ganska smala handleder (16-17cm), men Àr över genomsnittslÀngd (och iaf nÄgot kg för mycket :D ). Tycker inte att vare sig Tuna eller Sumo ser för stora ut pÄ mig. Har Àven frÄgat flera andra i blandade Äldrar, (kvinnor och mÀn, om det spelar roll) och alla har hÄllit med.

IMO sÄ spelar helhetsintrycket större roll Àn enbart handledsmÄttet. Jag har ganska smala handleder (16-17cm), men Àr över genomsnittslÀngd (och iaf nÄgot kg för mycket :D ). Tycker inte att vare sig Tuna eller Sumo ser för stora ut pÄ mig. Har Àven frÄgat flera andra i blandade Äldrar, (kvinnor och mÀn, om det spelar roll) och alla har hÄllit med.
Visst Ă€r det sĂ„. Jag Ă€r vĂ€l lite under meddelĂ€ngd med mina 176 cm och som elitlöpare blir man ju inte direkt nĂ„gon jĂ€tte (ca 65 kg). Lite skillnad mao men tyckte inte det sĂ„g konstigt ut i helkroppsspegel nĂ€r jag provade. Å andra sidan har jag relativt stora hĂ€nder och det pĂ„verkar sĂ€kert ocksĂ„ intrycket.

Som sagt, fint skall det vara sÄ GS idag:

P6231036.jpg

(5245-7010, som vÀntar otÄlig pÄ en ny custom alligator -- 6-8v leveranstid :banghead: men det fÄr man ta nÀr det Àr hand arbete)

//Bosse

Jag tycker mer det handlar om hur det kÀnns, jag har ocksÄ smala handleder pÄ 16.5cm och det Àr inte allt som kÀnns bra, till och med skx tyckte jag kÀndes för stor, det blir liksom som att den vill kana runt och den sitter inte direkt bra, har haft den pÄ lÀnk och diverse gummin. Det ser ju bra ut, för jag Àr lÄng o smal med mina nÀstan 190cm och 70 kg men det kÀnns inte alls bra :)

Jag tycker mer det handlar om hur det kÀnns, jag har ocksÄ smala handleder pÄ 16.5cm och det Àr inte allt som kÀnns bra, till och med skx tyckte jag kÀndes för stor, det blir liksom som att den vill kana runt och den sitter inte direkt bra, har haft den pÄ lÀnk och diverse gummin. Det ser ju bra ut, för jag Àr lÄng o smal med mina nÀstan 190cm och 70 kg men det kÀnns inte alls bra :)
Japp. Sen sÄ har vi det (som redan nÀmnts) med formen pÄ handleden, om den Àr platt och bred i genomskÀrning eller om den Àr mer jÀmnt rund... "0" eller "O" ungefÀr. :)

Visst Ă€r det sĂ„. Jag Ă€r vĂ€l lite under meddelĂ€ngd med mina 176 cm och som elitlöpare blir man ju inte direkt nĂ„gon jĂ€tte (ca 65 kg). Lite skillnad mao men tyckte inte det sĂ„g konstigt ut i helkroppsspegel nĂ€r jag provade. Å andra sidan har jag relativt stora hĂ€nder och det pĂ„verkar sĂ€kert ocksĂ„ intrycket.
Jag Àr nog kÀrringen mot strömmen dÄ med smala handleder och smÄ hÀnder (jag har S i handskar tex) men jag tycker Sumon funkar bra pÄ mig. Jag drar Àven pÄ mig Citizen Aqualand som inte Àr direkt liten och Àven G-Shock G-steel som Àr enorm.
Man fÄr ju bÀra dom med lite pondus! :D

Jag Àr nog kÀrringen mot strömmen dÄ med smala handleder och smÄ hÀnder (jag har S i handskar tex) men jag tycker Sumon funkar bra pÄ mig. Jag drar Àven pÄ mig Citizen Aqualand som inte Àr direkt liten och Àven G-Shock G-steel som Àr enorm.
Man fÄr ju bÀra dom med lite pondus! :D
Nej, det Àr den jag fÄr jobba upp! NÄnstans mÄste man ju börja och det Àr vÀl bara att testa, Àven om det nog inte blir en Sumo den hÀr gÄngen. Funkar det ÀndÄ inte fÄr man lÄta den gÄ vidare till nÄgon med mer pondus ;)

Ska sÀlja en Seiko som bara ligger. Men kan ej göra inlÀgg i sÀlj Àn. 900kr med frakt. PM för mera bilder / intresse.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    128.9 KB · Visningar: 90
Gruppköp av 22mm gummi i Marinemaster stil frÄn Wjean / Strapboutique. FÄtt ett specialpris och samordnar en bestÀllning efter önskemÄl. Kostnad för band i valfri fÀrg Àr 200kr inkl frakt (ord pris 39 usd). Betalning sker via swish nÀr bandet ska skickas frÄn mig.
Följande fÀrger finns BlÄtt, rött, svart och grÄtt.
Pma mig och ange att det gÀller ett eller fler band och vilken fÀrg / vilka fÀrger i Àmnet samt skriv din adress. Senaste bestÀllningsdatum Àr fredag 24 juni.
nikidasi_William+Jean+wjean28+Marine+Master+MM+Rubber+Strap_20140116.jpg
Sista chansen/ dagen för bestÀllning.

Tillbaka
Topp