• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

120 klick lÄter mycket pÄ en 88:a.
7C43-7000 den svarta internationella modellen har sÄgtand och 60 klick. Medans 7C43-7010 den svarta japanska modellen har vanliga tÀnder och 60 klick.

120 klick lÄter mycket pÄ en 88:a.
7C43-7000 den svarta internationella modellen har sÄgtand och 60 klick. Medans 7C43-7010 den svarta japanska modellen har vanliga tÀnder och 60 klick.
7C43-700A kÀnns ju som en blÄ 7C43-7000. Jag har aldrig klÀmt pÄ en sÄdan.

/Roger
http://www.thewatchsite.com/8-seiko...ko-7c43-700a-professional-diver-205-sold.html
HÀr ser man att den har samma typ av bezel-ring som den svarta 7000 modellen. AlltsÄ sÄgtand och 60 klick.
Trist om dom har bytt :(

/Roger

Bezeln ser iaf likadan ut som pÄ den du lÀnkade till. SÄgtandad undertill. Servades innan jag fick den sÄ risken finns ju att nÄgot ska vara bytt men enligt Àgaren skulle den vara 100%.

Jag har aldrig haft en 700A innan men haft 4st av de andra versionerna. De har varit bÄde 60/120 och haft bÄde bi- och unidirectional. Varit frÄn mellan 86-88. Minns sÄklart inte vilken som hade vad men har hört att det ska förekomma 60/120 klick samt bi/uni av 7C43. NÄgon som kan detta bÀttre?

Skönt att byta det orangea natot mot ett nytt mockanato frÄn Zuludiver efter 10 dagars kalassegling efter Engelska kusten i mestadels regnklÀder.

Bilagor

• 20160625_162602.jpg
    20160625_162602.jpg
    150.9 KB · Visningar: 60
Lite sugen pÄ att byta till safirglas pÄ Sumon. Behövs det köpa ny packning pÄ det? NÄgon som vet var i Stockholm en urmakare kan utföra bytet om man tar med eget glas?

Lite sugen pÄ att byta till safirglas pÄ Sumon. Behövs det köpa ny packning pÄ det? NÄgon som vet var i Stockholm en urmakare kan utföra bytet om man tar med eget glas?

Mikael pÄ StjÀrnurmakarna Lidingö fixar detta (hÀlsa frÄn mig sÄ kanske du fÄr bÀttre pris). Jag byte glas utan att byta packning pÄ min Sumo och den blev tÀt ÀndÄ.

Mikael pÄ StjÀrnurmakarna Lidingö fixar detta (hÀlsa frÄn mig sÄ kanske du fÄr bÀttre pris). Jag byte glas utan att byta packning pÄ min Sumo och den blev tÀt ÀndÄ.

Fan vad schysst. DÄ Àr det bara att köra! Tycker du jag bör köpa hem packning ÀndÄ? Eller det kanske ingen gör i samband med glasbyte pÄ sumon. Trist om den (mot förmodan) inte skulle hÄlla sig tÀt.

Fan vad schysst. DÄ Àr det bara att köra! Tycker du jag bör köpa hem packning ÀndÄ? Eller det kanske ingen gör i samband med glasbyte pÄ sumon. Trist om den (mot förmodan) inte skulle hÄlla sig tÀt.

Om du inte redan har glaset sÄ Àr det vÀl lika bra och bestÀlla en packning pÄ samma gÄng, ingen koll vad de kostar.

image.jpg

NÀr den för andra gÄngen pÄ ett dygn var lÄngt före fattade jag att nÄgot var fel. Men som tur Àr kan jag nu konstatera att den Äter keepar perfect time (nÄja), efter en snabb regulering medelst handflatan nere pÄ playan igÄr.

Tillbaka
Topp