• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DSC_0040.jpg
DSC_0053.jpg

Grymma bilder :)

DÄ var dagen kommen. Efter att ha öppnat klocklÄdan och rÀknat ihop till ett 20-tal gamla hederliga japanska underverk sÄ Àr det vÀl dags att bekÀnna sig som en Àkta Seikoholist.

MÄnga trevliga timmar har spenderats med att imponeras av alla grymma klockor och fascinerande kunskaper hos andra med samma beroende. Nu har jag visserligen ingen GS i samlingen Àn men jag hoppas i alla fall kunna bjuda pÄ en och annan skaplig bild pÄ mina gamla tröskverk i lÄdan.

Intresset för Seikos kommer nog frÄn otaliga timmar framför diverse sportrelaterade tillstÀllningar med Seikologgan i bakgrunden. Den första Seikon var en röd kronograf för 20 Är sedan men det riktiga suget drogs igÄng av en 66-8050 frÄn Tradera för fem Är sedan. Fokus har mest legat pÄ dressare frÄn ca. 1960-1980 men jag Àr vÀldigt spridd i mitt samlande sÄ det har landat nÄgra modernare skapelser ocksÄ.

Jag tar och börjar med en bild pÄ en gammal, lÀtt missfÀrgad, 66-7100 och hoppas att ni har överseende med den risiga mobilbilden.
IMAG0985.jpg

Fridens liljor, kÀra Seikoholister!

Nu har seikosjukan tagit fart.
Sarb065 trillade in idag (bestÀlldes i torsdags frÄn seiyajapan).
En sjukt trevlig modell med en tavla som mÄste upplevas irl genom lupp, helt fantastisk.
Seiko nummer tvÄ kommer dröja lite dÄ den tydligen Àr jÀttepoppis (srpa21).
Nu ska jag hÄlla mig ifrÄn seikotrÄden ett tag.
Trevlig sommar!

Nu har seikosjukan tagit fart.
Sarb065 trillade in idag (bestÀlldes i torsdags frÄn seiyajapan).
En sjukt trevlig modell med en tavla som mÄste upplevas irl genom lupp, helt fantastisk.
Seiko nummer tvÄ kommer dröja lite dÄ den tydligen Àr jÀttepoppis (srpa21).
Nu ska jag hÄlla mig ifrÄn seikotrÄden ett tag.
Trevlig sommar!
Kul! Men man vill ju se bilder ;)

Tillbaka
Topp