• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nice!! Kunde inte hÄlla mig tills PADI:n landar sÄ jag slog till pÄ en SRP773 igÄr. BestÀllde samtidigt ett bonetto 284 i blÄtt, sÄ kul att se den kombon. Sitter grymt bra!
/David
Men nu kÀnns det nÀra, förhoppningsvis bara nÄgra veckor kvar. Tycker PADI-spöar de andra fÀrgerna lÀtt Àven om jag tycker den blÄa Àr riktigt snygg.

Har kört min "go to watch" ett par dagar i strÀck nu pÄ semestern, blir aldrig besviken pÄ denna.
image.jpeg

Trevlig kvÀll och heja Island!
Riktigt hÀrligt foto.

Men nu kÀnns det nÀra, förhoppningsvis bara nÄgra veckor kvar. Tycker PADI-spöar de andra fÀrgerna lÀtt Àven om jag tycker den blÄa Àr riktigt snygg.
Yes verkligen! Kommer bli grymt.
PADI:n spelar ju i en annan liga, "behövde" en badklocka inför kommande resa:)
Var tÀnkt att PADI:n skulle ta den platsen men den hinner tyvÀrr inte till dess.

seiko-grand-seiko-cover_0.jpg

Nu har Klockmaster Globen fÄtt in keramisk GS. :)

Det gÄr ju inte att Äka pÄ NynÀsvÀgen utan att göra en smidig avstickare och kika in hos Klockmaster för ta reda pÄ vad som kommit in sedan sist (efter lunch eller sÄ.....;))

DÀr var den ju.....SBGC017 rykande het frÄn de japanska mÀstarnas hÀnder! Kom igen nu Eurojackpot......pÄ fredag smÀller det! Sedan Àr denna min!:)

IMG_3913.JPG
IMG_3914.JPG
IMG_3917.JPG
IMG_3918.JPG

Hamnar Eurojackpot(en) som vanligt i Finland, Tyskland eller Tjeckien kan man ju alltid hoppas pÄ en rejÀl skraplott och nöja sig med en SBDX014 istÀllet vilket verkligen inte Àr det sÀmsta ;)

IMG_3922.JPG
IMG_3924.JPG
IMG_3925.jpg
IMG_3926.JPG

Kan nÄgon förklara varför de har envisat med de gröna julgranarna i tavlan?
Den dödar tyvÀrr klockan för allt annat Àn jultomtar eller skogsmullar enligt mig ;)

DÄ var dagen kommen. Efter att ha öppnat klocklÄdan och rÀknat ihop till ett 20-tal gamla hederliga japanska underverk sÄ Àr det vÀl dags att bekÀnna sig som en Àkta Seikoholist.

MÄnga trevliga timmar har spenderats med att imponeras av alla grymma klockor och fascinerande kunskaper hos andra med samma beroende. Nu har jag visserligen ingen GS i samlingen Àn men jag hoppas i alla fall kunna bjuda pÄ en och annan skaplig bild pÄ mina gamla tröskverk i lÄdan.

Intresset för Seikos kommer nog frÄn otaliga timmar framför diverse sportrelaterade tillstÀllningar med Seikologgan i bakgrunden. Den första Seikon var en röd kronograf för 20 Är sedan men det riktiga suget drogs igÄng av en 66-8050 frÄn Tradera för fem Är sedan. Fokus har mest legat pÄ dressare frÄn ca. 1960-1980 men jag Àr vÀldigt spridd i mitt samlande sÄ det har landat nÄgra modernare skapelser ocksÄ.

Jag tar och börjar med en bild pÄ en gammal, lÀtt missfÀrgad, 66-7100 och hoppas att ni har överseende med den risiga mobilbilden.
IMAG0985.jpg

Fridens liljor, kÀra Seikoholister!
VĂ€lkommen!
Seiko bjuder verkligen pÄ mycket att gotta sig i.
Behöver verkligen inte bara vara GS för att gÄ in under High-end banderollen.
Ser fram emot fler bilder.

Tillbaka
Topp