• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej allesammans,
Är ny hĂ€r och söker lite goda rĂ„d angĂ„ende Seiko SSC009P1 samt om försĂ€ljningssidan Creationwatches.
Först till klockan, nÄgon som har den och kan tycka till om den?
& sedan till sidan, Àr det en vettig sida att bestÀlla ifrÄn? Det Àr för det första inga kopior hoppas jag? Samt lÀste nÄgonstans att man fick den "japanska modellen". Vad innebÀr detta?
Eller ska jag kanske rentav bestÀlla den via skywatches? Verkar tom vara billigare dÀr.

Tacksam för svar.
Mvh

Senast Àndrad:
HÀngde pÄ bestÀllningen av gummisnoddar som gick i PADI-trÄden o satte pÄ min 009. Tyckte det blev kanon!
Tack @Seikosthlm !
image.jpeg

image.jpeg
Ser ju bra ut! Jag har ett blÄtt. Satan vad pepp jag Àr inför PADI-releasen nu. Sjukt taggad. :)

Hej allesammans,
Är ny hĂ€r och söker lite goda rĂ„d angĂ„ende Seiko SSC009P1 samt om försĂ€ljningssidan Creationwatches.
& sedan till sidan, Àr det en vettig sida att bestÀlla ifrÄn? Det Àr för det första inga kopior hoppas jag? Samt lÀste nÄgonstans att man fick den "japanska modellen". Vad innebÀr detta?
Eller ska jag kanske rentav bestÀlla den via skywatches? Verkar tom vara billigare dÀr.

Tacksam för svar.
Mvh

Hej, vÀlkommen!

Kan dessvÀrre inte uttala mig om SSC009 eller solar-modellerna öht.

GÀllande Creationwatches/Skywatches sÄ vill jag vÀl pÄstÄ att man kan lita pÄ dem, tror inte det har funnits fall dÀr de skickat kopior. Har gjort nÄgra bestÀllning genom bÀgge sidor och allt har gÄtt bra. Det enda man bör vÀga in innan man genomför köpet Àr att det kan bli knepigare (inte omöjligt!) att fÄ hjÀlp med garantiÀrenden eller om nÄgot hÀnt med klockan vid leverans dÄ detta mÄste tas med sidan du bestÀllde frÄn. GarantiÀrenden kommer ingen svensk Seiko AD vilja peta pÄ.

Hej allesammans,

Tacksam för svar.
Mvh

Hej, vÀlkommen!

Kan dessvÀrre inte uttala mig om SSC009 eller solar-modellerna öht.

GÀllande Creationwatches/Skywatches sÄ vill jag vÀl pÄstÄ att man kan lita pÄ dem, tror inte det har funnits fall dÀr de skickat kopior. Har gjort nÄgra bestÀllning genom bÀgge sidor och allt har gÄtt bra. Det enda man bör vÀga in innan man genomför köpet Àr att det kan bli knepigare (inte omöjligt!) att fÄ hjÀlp med garantiÀrenden eller om nÄgot hÀnt med klockan vid leverans dÄ detta mÄste tas med sidan du bestÀllde frÄn. GarantiÀrenden kommer ingen svensk Seiko AD vilja peta pÄ.

HÄller med @Ormet. Har bestÀllt frÄn bÀgge sidor utan nÄgra problem. Skywatches tar dock extra för att skicka lÄda och att skicka med fedex. Priset som stÄr pÄ sidan Àr utan lÄda och med snÄlfrakt. Det tar 10-14 dagar dÄ. Tror creation rÀknar in DHL frakt i sitt pris.

KÀnns som du skapat nÀsta fluga med dina paracords! Snart kommer alla pÄ KS ha en runt handleden!
Satt sĂ„ bra pĂ„ klockan att jag inte hade hjĂ€rta att ta av det nĂ€r den lĂ€mnade. Jobbar pĂ„ att fĂ„ hem nĂ„gra till till frĂ„n min vĂ€n i IDF. Är tydligen inte paracord utan en rem speciellt framtagen en för Ă€ndamĂ„let och fick jag lĂ€ra mig hĂ€romdagen. Annars kan man vĂ€l iofs ta vilket snöre som helst som du var inne pĂ„ :)

Kolla in den hÀr kvinnliga IDF Tec divern som fÄtt en rosa sÀkerhetsrem pÄ sin Seiko. Vore kul att fÄ tag pÄ!
Screenshot_20160708-213305.png

En bild med hjÀlmen av oxÄ.
Screenshot_20160708-213741.png

Senast Àndrad:
Satt sĂ„ bra pĂ„ klockan att jag inte hade hjĂ€rta att ta av det nĂ€r den lĂ€mnade. Jobbar pĂ„ att fĂ„ hem nĂ„gra till till frĂ„n min vĂ€n i IDF. Är tydligen inte paracord utan en rem speciellt framtagen en för Ă€ndamĂ„let och fick jag lĂ€ra mig hĂ€romdagen. Annars kan man vĂ€l iofs ta vilket snöre som helst som du var inne pĂ„ :).
MÄste vÀl ÀndÄ vara hÄllbart nog förmodar jag? Jag försökte idag med vanligt paracord men det var allldeles för tjockt!

MÄste vÀl ÀndÄ vara hÄllbart nog förmodar jag? Jag försökte idag med vanligt paracord men det var allldeles för tjockt!
Har googlat som en dÄre och det finns inte att köpa i denna fÀrgkombo som @Seikosthlm fixat. Det finns olika tjocklekar pÄ paracord, har som sagt bestÀllt tvÄ olika sorter tunnt paracord som du fÄr. Du kommer dock ICKE bli lika cool som jag Àr med mitt frÄn IDF. :p

HÄller med @Ormet. Har bestÀllt frÄn bÀgge sidor utan nÄgra problem. Skywatches tar dock extra för att skicka lÄda och att skicka med fedex. Priset som stÄr pÄ sidan Àr utan lÄda och med snÄlfrakt. Det tar 10-14 dagar dÄ. Tror creation rÀknar in DHL frakt i sitt pris.
Har bestÀllt flertal gÄnger frÄn Creation och de har alltid skött sig utmÀrkt. Extremt snabb leverans, fri frakt, vanligtvis ingÄr box och manual (du bör lÀsa texten vid den klocka du Àr intresserad av sÄ det verkligen ingÄr.) Creation mailar DHL-lÀnk till dig dÀr du kan följa försÀndelsen. Vissa pÄ forumet har haft lite problem med vissa klockor, men i mina fall har de alltid fungerat felfritt. Dock har jag inte haft garantiÀrende med dem att göra.

En sak att tÀnka pÄ Àr att det tillkommer mervÀrdesskatt och tull. RÀkna med 25% av priset. Du kommer fÄ en faktura hemskickad ett par dagar efter du mottagit försÀndelsen.

SÄ det funkar bra att bestÀlla frÄn dem, men betÀnk detta med garanti samt pÄslag av skatt och tull och jÀmför det med att köpa av svensk AD.

Lycka till med ditt köp @skomakarn

Jag behöver ett gammalt Golden Tuna gummi till ett projekt. Trasigt inget hinder. Ngn som sitter pÄ ett? Dra ett pm :)

Har haft inbrott i mitt förrÄd dÀr jag hade ett antal klocklÄdor i en flyttkartong. Alla lÄdor var öppnade och slÀngda runt överallt. Dock hade aset tagit med sig lÄdan till min Grand Seiko. SÄ hÄll gÀrna utkik om ni mot förmodan skulle se den pÄ tradera eller nÄt. Inner/ytterlÄda med papper, cert och extra lÀnkbitar till SBGX061. SÄ lack att nÄn gÄr för sig att ta med en sÄn. Har ju noll vÀrde för alla utom för mig. AffektionsvÀrde för mig dÄ det var min 25-Ärspresent frÄn mina förÀldrar, och klockan Àr ju mer eller mindre förstörd i mina ocd-ögon. SjÀlvklart jÀvligt dumt att förvara lÄdan i förrÄdet. Lesson learned.
/ David

Har haft inbrott i mitt förrÄd dÀr jag hade ett antal klocklÄdor i en flyttkartong. Alla lÄdor var öppnade och slÀngda runt överallt. Dock hade aset tagit med sig lÄdan till min Grand Seiko. SÄ hÄll gÀrna utkik om ni mot förmodan skulle se den pÄ tradera eller nÄt. Inner/ytterlÄda med papper, cert och extra lÀnkbitar till SBGX061. SÄ lack att nÄn gÄr för sig att ta med en sÄn. Har ju noll vÀrde för alla utom för mig. AffektionsvÀrde för mig dÄ det var min 25-Ärspresent frÄn mina förÀldrar, och klockan Àr ju mer eller mindre förstörd i mina ocd-ögon. SjÀlvklart jÀvligt dumt att förvara lÄdan i förrÄdet. Lesson learned.
/ David

Fan vad onödigt. TrÄkigt att höra. Beklagar!

Vi? You are on your own, jag har joinat team ndcstraps
VÀnta bara. Jag skall komma pÄ nÄgot eget!
/ David
tur att ingen av klockorna rök iaf

Tillbaka
Topp