• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fortfarande sÄ nöjd med denna GS SBGA127. SÄ enkel och ÀndÄ full av detaljer nÀr man synar den. Vinklarna i slutet pÄ bandhornen Àr rentav sexiga, pÄminner lite om katanasvÀrd tycker jag.
Trots att klockan Àr sÄ minimalistisk Àr det den klockan som jag tycker Àr roligast att sitta och detaljstudera.
Fick Àven med etsningen pÄ baksidan av glaset, den Àr nÀstan osynlig i dom flesta vinklarna.
Spring driven har plussat ca en sekund denna vecka.

DSC_0820.JPG
DSC_0822.JPG
DSC_0829.JPG

Dina bilder Àr fanimej svÄrslagna, jag höll nog pÄ i minst en halvtimme och lyckas ÀndÄ inte fÄnga vinklarna lika schysst...
Kollade mina gamla bilder, det Àr samma exemplar. iPhone 6 vid ett fönster, allt som behövs. Jag har ett perfekt fönster i mitt kontor pÄ jobbet. Alltid bra indirekt ljus dÀr. :)

Jag har lagt ner det dÀr med systemkamera, det Àr inte vÀrt det. KrÀvs stativ om 10min Àndringar av instÀllningar, massa ljusskÀrmar mm, ett jÀkla meck.

Det Àr helt ny modell, tror ingen hÀr hunnit köpa den Ànnu.

Verkar vara Ànnu ett litet snÀpp nÀrmre GS. Ska titta och lÀsa och spara. Sen kanske man gör en bestÀllning hos Seiya. VÀldigt sugen pÄ en ny Seiko men har svÄrt att hitta nÄt som faller mig i smaken.

Verkar vara Ànnu ett litet snÀpp nÀrmre GS. Ska titta och lÀsa och spara. Sen kanske man gör en bestÀllning hos Seiya. VÀldigt sugen pÄ en ny Seiko men har svÄrt att hitta nÄt som faller mig i smaken.
Skulle tro att SARX-modellerna Àr nog sÄ nÀra man kan komma GS. Har inte Àgt nÄgon sÄdan Àn men har haft en klocka med samma lÀnk och den Àr kanon. Tavlorna ser ocksÄ riktigt bra ut pÄ de dÀr.

NĂ„n som har en/har klĂ€mt pĂ„ SARX035? Är den ny eller har jag bara missat den? Verkar trevlig.
image.jpeg
Jag stod i valet mellan SARX eller SDMG. Och det blev den senare pga att jag gillar urtavlan mer. Är vĂ€ldigt förtjust l lĂ€nken, klarade precis utan halvlĂ€nkarna vilket ger snygg symetri. Är det nĂ„gon större skillnad mellan dem föutom urtavlan?
image.jpeg

image.jpeg

Jag stod i valet mellan SARX eller SDMG. Och det blev den senare pga att jag gillar urtavlan mer. Är vĂ€ldigt förtjust l lĂ€nken, klarade precis utan halvlĂ€nkarna vilket ger snygg symetri. Är det nĂ„gon större skillnad mellan dem föutom urtavlan?
image.jpeg

image.jpeg
Den dÀr ser riktigt fin ut! Boett och krona skiljer sig ocksÄ.

Tillbaka
Topp