• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FÄr se nÀr folk ska börja jaga J-varianter av nya turtle, SRPXXX, i tron att de ska vara av högre kvalitet!? :bored:

De Àr vÀl vÀldigt mycket dyrare utan att tillföra nÄgot extra? (Som en extra rad text)
J kommer med engelska och arabiska pÄ daghjulet. En del J Àr till delar av asien sÄ kan Àven ha t ex kinesiska. K kommer med engelska och oftast spanska tror jag, franska förekommer nog ocksÄ. MÄnga lÀnder i mellan östern krÀver "country of origin" stÀmplat pÄ produkten, dÀrav texten pÄ tavlan pÄ J. Vore riktigt konstigt om Seiko tycker de Àr vÀrda finare produkter i mellan östern Àn i resten av vÀrlden. :)

Har blivit nÄgon form av skröna med J-varianter kÀnns det som. Syns mest pÄ priset pÄ SKX och inte alls lika mycket pÄ andra modeller, men sÄ lÀnge kunderna köper sÄ höjer vÀl sÀljarna priserna.

Skillnaden som en del ser i finnish, fÀrg pÄ boetter och tavlor har i största sannolikhet att göra med att det Àr maskinell tillverkning. Maskindelar som skÀr, pollertrissor osv slits och byts ut. Skillnaden pÄ resultat innan och efter byte kan vara rejÀlt.

Senast Àndrad:
J kommer med engelska och arabiska pÄ daghjulet. En del J Àr till delar av asien sÄ kan Àven ha t ex kinesiska. K kommer med engelska och oftast spanska tror jag, franska förekommer nog ocksÄ. MÄnga lÀnder i mellan östern krÀver "country of origin" stÀmplat pÄ produkten, dÀrav texten pÄ tavlan pÄ J. Vore riktigt konstigt om Seiko tycker de Àr vÀrda finare produkter i mellan östern Àn i resten av vÀrlden. :)

Har blivit nÄgon form av skröna med J-varianter kÀnns det som. Syns mest pÄ priset pÄ SKX och inte alls lika mycket pÄ andra modeller, men sÄ lÀnge kunderna köper sÄ höjer vÀl sÀljarna priserna.
Arabiska Àr ju inte direkt lika hett som kanji pÄ dagvÀxlingen. Jag köper inte heller myten om annorlunda finish pÄ J varianterna. Jag tror det Àr frÄn batch till batch oavsett betÀckning.

J eller K = popcorn time
"Börja" Àr lite överspelat, dÀr finns lÄnga diskussioner pÄ diverse forum under hösten 2015 om dom 3 Turtel "varianter" och inte skiljer sig Priset mycket, kolla Rob pÄ Monsterwatches

DÄ jag tog hem min 007j frÄn en grÄhandlare i Singapore 2011 var skillnaden J/K 150 spÀnn och totalpriset 1300ish
//Bosse

Arabiska Àr ju inte direkt lika hett som kanji pÄ dagvÀxlingen. Jag köper inte heller myten om annorlunda finish pÄ J varianterna. Jag tror det Àr frÄn batch till batch oavsett betÀckning.

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ Àr varken SKX eller SRP för japanska marknaden sÄ ingen av dem finns med kanji. Hittar du en sÄ Àr det en mod.

J eller K = popcorn time
"Börja" Àr lite överspelat, dÀr finns lÄnga diskussioner pÄ diverse forum under hösten 2015 om dom 3 Turtel "varianter" och inte skiljer sig Priset mycket, kolla Rob pÄ Monsterwatches

DÄ jag tog hem min 007j frÄn en grÄhandlare i Singapore 2011 var skillnaden J/K 150 spÀnn och totalpriset 1300ish
//Bosse

Jo jag vet, tÀnkte mest pÄ detta forum. :)

Dagens Seiko. HÄller fortfarande +- 0 sek efter tvÄ veckor (@plattfot :))
image-jpeg.352156

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    244.7 KB · Visningar: 862
Äntligen! Efter flera mĂ„naders velande fram och tillbaka slog jag till: min första Seiko Tuna blev en Golden Tuna (S23157/SSBS018). En 30 Ă„r gammal 1000-metersvariant med quartzverk (och inte vilket som helst utan 7c46). Det som fĂ„tt mig att tveka Ă€r storleken men den sitter förbluffande bra pĂ„ ett natoband. Nu dröjer det nog inte lĂ€nge förrĂ€n jag börjar snegla pĂ„ den mycket yngre "slĂ€ktingen" i liknande fĂ€rger SBDX014. Tack @Seikosthlm för en trevlig affĂ€r.
image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    106 KB · Visningar: 26
Äntligen! Efter flera mĂ„naders velande fram och tillbaka slog jag till: min första Seiko Tuna blev en Golden Tuna (S23157/SSBS018). En 30 Ă„r gammal 1000-metersvariant med quartzverk (och inte vilket som helst utan 7c46). Det som fĂ„tt mig att tveka Ă€r storleken men den sitter förbluffande bra pĂ„ ett natoband. Nu dröjer det nog inte lĂ€nge förrĂ€n jag börjar snegla pĂ„ den mycket yngre "slĂ€ktingen" i liknande fĂ€rger SBDX014. Tack @Seikosthlm för en trevlig affĂ€r.
image.jpg
Grattis till första klockan i trÄden och kul att ses!

Snyggt! Gillar verkligen SNZF15, om du har möjlighet fÄr du gÀrna ta nÄgra bilder till frÄn olika vinklar och avstÄnd.
BestÀllde du J2-varianten? Skillnaden pÄ K och J har jag koll pÄ, men nÄgon som har pejl pÄ skillnaden mellan J1 och J2?

Tack för rekommendationen om Skywatches, verkar onekligen som det funkade bra för din del.
Ja, min Àr J2. Vet faktiskt inte skillnad pÄ 1 & 2. HÀr kommer lite bildkavalkad!

Gummit den kom pÄ Àr skitfint men jag har för klena handleder tyvÀrr. BÀrs skitsnyggt pÄ röd,vit, blÄ nato. Camon Àr tveksam. Har fuskat lite med fÀrgen pÄ sista bilden.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp