• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rastar SKX007:an, men det blir inget bad. VÀntar tills det blir 39° hÀr ocksÄ.
vrejcO5.jpg

007 hÀr idag ocksÄ, mina lÀnkar har blivet för "korta" helt plötsligt:rolleyes:, kan inte bero pÄ sommar vÀrmen:) men kanske en vecka med hÀckklippning och annat "lantbruk"

P7171110.jpg

NÄ i morgon blir det köra skrivbord igen ett par veckor.

//Bosse

Hej! Vad skulle ni experter vĂ€rdera denna till? Årsmodell 1992

Bilagor

• Screenshot_2016-07-17-16-07-25.png
    Screenshot_2016-07-17-16-07-25.png
    131.9 KB · Visningar: 60
  • Screenshot_2016-07-17-16-07-20.png
    Screenshot_2016-07-17-16-07-20.png
    165.8 KB · Visningar: 64
Tips/Sökes

Precis klickat hem en SKX031 (7S26-0040), tÀnkte "modda" den lite nu direkt nÀr jag fÄr den.
Söker en komplett bezel (?), tips pÄ vart man hittar det smidigast eller om nÄgon hÀr har nÄgon som dom vill bli av med?
Söker Àven lite schyssta inserts & ett back case, dÄ den nuvarande Àr gravderad! Funkar med en helt blank.
Har kollat runt pÄ eBay

image.jpeg

Försöker hitta en fungerande gul/guld Pogue att komplettera min egen silver som Àn sÄ lÀnge behöver avancerad TLC.

Denna Pogue pÄ Tradera fÄr jag inte riktigt ihop, pÄstÄs vara Ärsmodell 70 men har B-verk och no markings dial. Undrar lite om den Àr nyare som har begÄvats med Àldre baksida eller en sen -70 och ny framsida (AM-dial)

Nedan har jag lite bilder nÄgon tidigare lagt ut för att anvÀnda som guide - visa skillnaderna pÄ original och fake, men nÀr man kollar pÄ annonser som "garanterar" att allt Àr original sÄ pekar ofta vissa saker pÄ det ena och andra pÄ AM-delar. Har killen som satte samman bilderna blandat ihop saker eller Àr det extremt svÄrt att hitta orörda exemplar?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

HÀr Àr jÀmförelsen. Boetterna ha samma diameter, det som skiljer Àr höjden - hela 3mm.
HÀr kommer nÄgra jÀmförande bilder pÄ 5H26-7A19 och SKX007:
DSC_6960.jpg

DSC_6961.jpg

DSC_6962.jpg

DSC_6963.jpg

DSC_6964.jpg

DSC_6965.jpg

DSC_6966.jpg

DSC_6967.jpg
Bra bilder för jÀmförelse. Jag tycker faktiskt att det Àr pÄtagligt att 5H26-7A19 Àr betydligt tunnare. KÀnns smidigare, helt enkelt.

Tillbaka
Topp