• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HÀr Àr jÀmförelsen. Boetterna ha samma diameter, det som skiljer Àr höjden - hela 3mm.
HÀr kommer nÄgra jÀmförande bilder pÄ 5H26-7A19 och SKX007:
DSC_6960.jpg

DSC_6961.jpg

DSC_6962.jpg

DSC_6963.jpg

DSC_6964.jpg

DSC_6965.jpg

DSC_6966.jpg

DSC_6967.jpg
Tjusigt. Upplevs ju klart nÀttare!

Den hÀr köpte jag frÄn Osaka för ett par mÄnader sedan. MÀrkligt nog har jag inte anvÀnt den sÀrskilt ofta - för den Àr mycket skönare Àn den ser ut. Och apropÄ utseende, ja, det Àr ju minst sagt speciellt. Men kika pÄ vad Giugiaro ritat mer, till exempel BMW M1, DeLorean, VW Golf 1, och formen följer en linje. Och sÄ Àr ju den kÀnd frÄn Alienfilmerna, dÀrav smeknamnet Ripley - fast ska man vara petnoga sÄ Àr det den grÄ (i originalutgÄva) och inte den hÀr svarta limiterade reissuen SCED037 (ursÀkta dammet och om jag missat nÄgot avgörande, men det lÀr ju nÄgon hÀr pÄ forumet pÄpeka i sÄ fall ;-))
IMG_20160720_193050.jpg

Den hÀr köpte jag frÄn Osaka för ett par mÄnader sedan. MÀrkligt nog har jag inte anvÀnt den sÀrskilt ofta - för den Àr mycket skönare Àn den ser ut. Och apropÄ utseende, ja, det Àr ju minst sagt speciellt. Men kika pÄ vad Giugiaro ritat mer, till exempel BMW M1, DeLorean, VW Golf 1, och formen följer en linje. Och sÄ Àr ju den kÀnd frÄn Alienfilmerna, dÀrav smeknamnet Ripley - fast ska man vara petnoga sÄ Àr det den grÄ (i originalutgÄva) och inte den hÀr svarta limiterade reissuen SCED037 (ursÀkta dammet och om jag missat nÄgot avgörande, men det lÀr ju nÄgon hÀr pÄ forumet pÄpeka i sÄ fall ;-))
IMG_20160720_193050.jpg
Ruskigt ful men ack sÄ cool. Precis som DeLorean. Lite avis :)

IMG_20160720_193050.jpg

image.jpeg

SkÄl

image.jpeg

Försöker hitta en fungerande gul/guld Pogue att komplettera min egen silver som Àn sÄ lÀnge behöver avancerad TLC.

Denna Pogue pÄ Tradera fÄr jag inte riktigt ihop, pÄstÄs vara Ärsmodell 70 men har B-verk och no markings dial. Undrar lite om den Àr nyare som har begÄvats med Àldre baksida eller en sen -70 och ny framsida (AM-dial)

Nedan har jag lite bilder nÄgon tidigare lagt ut för att anvÀnda som guide - visa skillnaderna pÄ original och fake, men nÀr man kollar pÄ annonser som "garanterar" att allt Àr original sÄ pekar ofta vissa saker pÄ det ena och andra pÄ AM-delar. Har killen som satte samman bilderna blandat ihop saker eller Àr det extremt svÄrt att hitta orörda exemplar?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ser inte att bilderna luras. Det finns helt enkelt vÀldigt mycket skit dÀr ute. Ligger ju en pÄ K&S nu som ligger ute som helt original men inte Àr det.

Tillbaka
Topp