• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kan inte lÄta bli att dubbelposta idag! SARB045 Àr bra!

CF37975B-A6B0-4E38-8DA8-BBE5A6FA0915_zpskruchrw6.jpg

Kör 1000m quartz idag,SBBN029.
13736800_788970864573682_1985732977_n.jpg
Min BP har fÄtt mig jÀkligt sugen pÄ en tonfisk igen. En GS-tonfisk i 300m-boetten hade jag inte bangat som OWG-klocka (lÀr vÀl aldrig hÀnda dock).

sbgx117-1.jpg

Man kanske skulle köpa en SBGX117 och flytta över tavla, urverk och visare, vilken jÀkla killer det hade blivit. :D

Sommar, indeed. Kontorssommar, dock. Sumo pÄ marinblÄtt perlon, som alltid. Kanske dags att komplettera med fler fÀrger. Orange, kanske?
image.jpeg
Jag hade orange nato pÄ min och fÀrgmÀssigt Àr det grymt, men tycker tygband fÄr klockan att kÀnnas större och det behövs inte imho :)

Jörgen Lantto f.d VD pÄ Fingerprint Cards och god för en halv miljard, kör Seiko.
Passade pÄ att stÀlla frÄgan nÀr Avanza hade Q&A. (41.45 in i klippet om inte delningen fungerar)
NĂ„n som kan namnge modellen? :D

Dagens turtle pĂ„ besök vid Khai Dinh tomb, Hue, VietnamïżŒïżŒïżŒïżŒ:)
20160719_104320.jpg
/David

Intressant, den staden var jag i -99 nÀr den plötsligt drabbades av kraftiga översvÀmningar (kraftigt regn i bergen i Laos fick floden att svÀmma över). PÄ ena sidan floden satt vÄra bekanta pÄ ett sunkigt hotell och sÄg genom fönstret hur lokalbefolkningen flöt förbi pÄ sina hustak. PÄ andra sidan floden satt vi fast pÄ ett nÄgot finare hotell i nÀstan tvÄ veckor. Mat i form av nyslaktade kycklingar levererades med bÄt fram till hotellen pÄ vÄr sida av floden. Kycklingarna hackades dÀrefter upp och grillades pÄ golvet i hotell-foajeerna. Men vi hade tur för i vÄrat hotell sÄ lÄg köket högst upp sÄ vi fick tillagad kyckling. VÀgarna och jÀrnvÀgarna var bortspolade runt staden sÄ vi satt fast dÀr i tvÄ veckor. Maten tog nÀstan slut i staden och danskarna flögs ut med helikopter av danska UD. NÀr vi ringde svenska UD sÄ fick vi svaret att vi skulle ringa igen nÀr maten var helt slut. Efter tvÄ veckor lyckades vi ta oss till flygplatsen och efter en lÄng fight med ca 2-3 tusen vietnameser som försökte trÀnga sig i biljett-kön (ja vi var faktiskt först!) sÄ lyckades vi komma ombord pÄ ett plan och flyga till Saigon.
Det var en upplevelse som heter duga för en svensk "halv-curlad" 19-Äring!
VÀrst av allt var dock en belgisk busslast med charter-resenÀrer som bodde pÄ vÄrt hotell. Trots att personalen pÄ hotellet hela tiden kÀmpade med att hÄlla tÄrarna borta dÄ de inte visste om deras familjer levde (de bodde pÄ andra sidan floden dÀr vattnet var högre och mÄnga dog men personalen kunde inte ta dig hem utan var fast pÄ hotellet) sÄ klagade och skÀllde belgarna pÄ den dem hela tiden för allt möjligt, -maten rÀckte inte, maten var dÄlig, lakanen tvÀttades inte (vilket var naturligt eftersom tvÀttmaskinerna stod i kÀllaren under 3-4 meter vatten), hotellet var stökigt o.s.v o.s.v... Usch fy fan för belgiska charterturister alltsÄ!

Det var en lÄng utlÀggning.. On topic: -Snygg klocka! :D

Smidigare, lÀttare och lÀgre (sÀrskilt om den inte Àr pÄ Nato) :)
Tack! Kul att höra, den ser fantastisk ut (din variant Àr densamma som den helsvarta förutom shrouden?) och 7c46-verket Àr ju speciellt. Det var ocksÄ min kÀnsla nÀr jag provade sbdx014 hos KlockmÀster - att quartzen var smidigare - men jag har ju en mycket Àldre quartz-tuna, sÄ jag tÀnkte att den kanske sitter annorlunda Àn din. Hur som, alltid kul att veta nÀr men nu blivit tunafrÀlst.

Intressant, den staden var jag i -99 nÀr den plötsligt drabbades av kraftiga översvÀmningar (kraftigt regn i bergen i Laos fick floden att svÀmma över). PÄ ena sidan floden satt vÄra bekanta pÄ ett sunkigt hotell och sÄg genom fönstret hur lokalbefolkningen flöt förbi pÄ sina hustak. PÄ andra sidan floden satt vi fast pÄ ett nÄgot finare hotell i nÀstan tvÄ veckor. Mat i form av nyslaktade kycklingar levererades med bÄt fram till hotellen pÄ vÄr sida av floden. Kycklingarna hackades dÀrefter upp och grillades pÄ golvet i hotell-foajeerna. Men vi hade tur för i vÄrat hotell sÄ lÄg köket högst upp sÄ vi fick tillagad kyckling. VÀgarna och jÀrnvÀgarna var bortspolade runt staden sÄ vi satt fast dÀr i tvÄ veckor. Maten tog nÀstan slut i staden och danskarna flögs ut med helikopter av danska UD. NÀr vi ringde svenska UD sÄ fick vi svaret att vi skulle ringa igen nÀr maten var helt slut. Efter tvÄ veckor lyckades vi ta oss till flygplatsen och efter en lÄng fight med ca 2-3 tusen vietnameser som försökte trÀnga sig i biljett-kön (ja vi var faktiskt först!) sÄ lyckades vi komma ombord pÄ ett plan och flyga till Saigon.
Det var en upplevelse som heter duga för en svensk "halv-curlad" 19-Äring!
VÀrst av allt var dock en belgisk busslast med charter-resenÀrer som bodde pÄ vÄrt hotell. Trots att personalen pÄ hotellet hela tiden kÀmpade med att hÄlla tÄrarna borta dÄ de inte visste om deras familjer levde (de bodde pÄ andra sidan floden dÀr vattnet var högre och mÄnga dog men personalen kunde inte ta dig hem utan var fast pÄ hotellet) sÄ klagade och skÀllde belgarna pÄ den dem hela tiden för allt möjligt, -maten rÀckte inte, maten var dÄlig, lakanen tvÀttades inte (vilket var naturligt eftersom tvÀttmaskinerna stod i kÀllaren under 3-4 meter vatten), hotellet var stökigt o.s.v o.s.v... Usch fy fan för belgiska charterturister alltsÄ!

Det var en lÄng utlÀggning.. On topic: -Snygg klocka! :D
Shit...mycket att ta med sig vidare i livet... Minst sagt...

Tillbaka
Topp