• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Letat febrilt ett par dagar nu, och Àven lagt en köpesannons. NÄgon som kan hjÀlpa mig nÀrmare? :D
AlltsÄ Seiko 7a28-7020.

Fantastisk modell tillika kaliber. Har Àgt tre vittavlade, sÄlde den senaste hÀr för ett par mÄnader sedan. Vet att det finns minst en till pÄ forumet sÄ jag tycker dina chanser att fÄ tag i en hÀr Àr relativt goda om du har lite tÄlamod. PÄ SCWF dycker de Àven upp dÄ och dÄ.
ÖvervĂ€g Ă€ven att leta efter en 7a38-7020(?)som Ă€r mycket lika men med dag-datumvisning.

image.jpeg
Kom pÄ att det finns Ànnu en Seiko i hushÄllet. Köptes pÄ 70-talet tror jag och var inte helt billig för att vara vÀckarklocka.

Vad har du för lĂ€nk pĂ„ din SARB? Snygg, men hur Ă€r inpassningen av Ă€ndlĂ€nkarna? Är sjĂ€lv sugen pĂ„ en 017:)

En Invicta-lÀnk som satt pÄ vid köp.
ÄndlĂ€nkarna Ă€r bara utstansade och vassa i kanterna, sĂ„ dem mĂ„ste man slipa till lite sĂ„ de inte repar boetten.
Annars passar de hyfsat.

Vi var och plockade upp den sista PADI klockan igÄr i fÀltöversten sÄ nu Àr dom slut ;). Sen har dom 50% pÄ ananta i globen, tvÄ av dem Àr riktiga gobitar.

AlltsÄ mÄste bara skriva av mig. Har blivit sÄ totalt tokförÀlskad i Seiko! Har i skrivande stund tre st inhandlade Seiko's nu nÀr jag Àr i Japan, i varje butik blir jag som ett barn pÄ julafton:D Mina tyskor som ligger hemma kommer definitivt att fÄ lÀmna samlingen för enkom Seiko. Damn you Klocksnack! You pull me back in!

LÀt min T/T Seiko vintage gÄ tillsammans med lite andra klockor som legat för mycket tidigare förra veckan.

HÀmtade precis ut nyköpet, och det blev ju sÄklart en Seiko. En SRP773 New Turtle- en spÀnnande bekantskap! Hoppas vi ska trivas ihop. UrsÀktar mig för dÄlig bild, knÀppte en snabbt i bilen.
image.jpeg

Senast Àndrad:
NÄgon som har koll pÄ sary057? Har den japanska tecken eller de traditionella dagarna i dagdatum rutan? Eller Àr det sÄ att man kan Àndra sjÀlv pÄ klockan?
$_12.JPG

TÀnk pÄ att det kanske inte Àr superenkelt att hitta nytt glas.
Hyffsat enkelt att hitta. Glaset brukar dyka upp ibland pÄ bukten bara man vet vad man ska söka pÄ. Finns Àven en del tredje parts tillverkarde att hitta. SÄlde faktiskt en snarlik modell för 400 kr för inte sÄ lÀnge sedan, fast i lite bÀttre skick.

Hyffsat enkelt att hitta. Glaset brukar dyka upp ibland pÄ bukten bara man vet vad man ska söka pÄ. Finns Àven en del tredje parts tillverkarde att hitta. SÄlde faktiskt en snarlik modell för 400 kr för inte sÄ lÀnge sedan, fast i lite bÀttre skick.
DÀr ser man. Antar att det kanske ÀndÄ inte Àr superenkelt om man inte Àr insatt. Jag fick leta en del för att hitta bra glas till min 7548 (hos spencer klein).

DÀr ser man. Antar att det kanske ÀndÄ inte Àr superenkelt om man inte Àr insatt. Jag fick leta en del för att hitta bra glas till min 7548 (hos spencer klein).
Sant, nu satt jag bara och tÀnkte ur mitt perspektiv :). Har inte ref pÄ glaset dÀr jag Àr men har man bara det och/eller klockans ref sÄ kan man bevaka eBay (kommer sÀllan pÄ Tradera). Sen Àr just denna ref inte sÄ vÀrst populÀr vilket gjort det enkelt nÀr jag köpte tvÄ nya NOS glas för typ ingenting.

Tillbaka
Topp