• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grymt trevlig klocka:happyhappy:
20160812_175142-01.jpeg

6105-8000

Vad betyder de hĂ€r symbolerna? Är en SDGM003 om dĂ€r hjĂ€lper.
(inte min klocka)
UFcDOQD.jpg
A4 vet jag inte men symbolen brevid har att göra med magnetisk resistens. Är det ett streck som pĂ„ din sĂ„ uppfyller den standardkraven för JIS1 och har den 2 streck sĂ„ klarar den magnetism enligt strĂ€ngare krav i JIS2. Har haft lite kontakt med SEIKO om just den saken eftersom min SBGX117 var den första klockan jag haft frĂ„n SEIKO med dubbla streck.
image.jpeg

A4 vet jag inte men symbolen brevid har att göra med magnetisk resistens. Är det ett streck som pĂ„ din sĂ„ uppfyller den standardkraven för JIS1 och har den 2 streck sĂ„ klarar den magnetism enligt strĂ€ngare krav i JIS2. Har haft lite kontakt med SEIKO om just den saken eftersom min SBGX117 var den första klockan jag haft frĂ„n SEIKO med dubbla streck.
image.jpeg
Det stÄr Z6 pÄ din, det kanske har med modellserien att göra?
SÄ hÀr stÄr det i manualen för 6r15
2ctUr3Gh.jpg

Det stÄr Z6 pÄ din, det kanske har med modellserien att göra?
SÄ hÀr stÄr det i manualen för 6r15
2ctUr3Gh.jpg
Maila SEIKO och frÄga, de har ett kontaktformulÀr pÄ sin hemsida. Skriv in uppgifterna om din klocka dÀr och stÀll frÄgan, de brukar alltid svara vÀldigt informativt.

Tillbaka
Topp