• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kanske dÀrför jag tar den stora risken och frÄgar eftersom jag inte vet var den Àr...
Brasklapp för att jag Àr ny hÀr men jag fattar fortfarande inte riktigt. Letar du alltsÄ efter just den individ som du tidigare Àgde eller bara en likadan? @lio.se
För till exempel jag har ju köpt klockor hÀr. Och jag har ingen aning om vem som Àgt dem före mig förutom respektive sÀljare dÄ. @Geparden fÄr gÀrna utveckla hur detta gÄr till!

Brasklapp för att jag Àr ny hÀr men jag fattar fortfarande inte riktigt. Letar du alltsÄ efter just den individ som du tidigare Àgde eller bara en likadan? @lio.se
För till exempel jag har ju köpt klockor hÀr. Och jag har ingen aning om vem som Àgt dem före mig förutom respektive sÀljare dÄ. @Geparden fÄr gÀrna utveckla hur detta gÄr till!
Tror det blir nÄt i stil med att @lio.se sÄlde klockan till A, som sÄlde till B som sÄlde till C, som sÀljer tillbaks den till @lio.se. Borde gÄ att styrka med serienummer att det Àr rÀtt exemplar.

Vem har min SEIKO 7549-7010? Jag köper gÀrna tillbaka den.... Den till vÀnster... SÄldes dock med annan lÀnk...

20160216_111014.jpg
Är det denna?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7549-tuna-78-prisbump.52597/

SSC015 : svart tavla, röda detaljer.
017: svart tavla, blÄa detaljer + svart/blÄ ring
019: PADI-fÀrgerna ovan.
021: Gula detaljer. :)
Efter en mycket jÀmn googlingsmatch sÄ tror jag faktiskt att 017 vinner hos mig. TÀtt följt av 015. Som du var inne pÄ sÄ Àr det lite för mycket Padi över 019. Vilket dock Àr riktigt snyggt men gör mig inte sÄ taggad för tillfÀllet. Hade dock hoppats pÄ nÄgot sÄnt hÀr. Tycker fan att denna fÀrgkombo Àr skitfet.
upload_2016-9-26_17-42-2.png

Efter en mycket jÀmn googlingsmatch sÄ tror jag faktiskt att 017 vinner hos mig. TÀtt följt av 015. Som du var inne pÄ sÄ Àr det lite för mycket Padi över 019. Vilket dock Àr riktigt snyggt men gör mig inte sÄ taggad för tillfÀllet. Hade dock hoppats pÄ nÄgot sÄnt hÀr. Tycker fan att denna fÀrgkombo Àr skitfet.
upload_2016-9-26_17-42-2.png
Kul shoppat, blev ju bra. :)

Hehe, the wonders of SEIKO, en i varje fÀrg. :D HÀr Àr 241:
IMG_6444.JPG
IMG_6443.JPG
Haha! Ja, den Àr ocksÄ riktigt bra! Kanske till och med snÀppet bÀttre, gillar verkligen att dom har blandat rött och grönt pÄ visarna. Limited dock, sÄ kanske svÄr att fÄ tag i. Det Àr nÄgot med den dÀr fÀrgkombinationen som verkligen skriker efter att bli solblekt.

Jag Àr tveksam, ser den inte lite Ur & Pennig ut?
IMG_6442.PNG

Lite kanske, tavlan ser ju inte direkt high end ut, men nu har strapcode lÀnkar till dessa och det Àr dykarkronografer, billiga sÄdana dessutom. :nailbiting:

DĂ„ frugans svĂ„ger fick en sĂ„dan dĂ€r av mig i födelsedagspresent för 2Ă„r sedan kan jag intyga att den inte Ă€r ur och pennig (iof en annan variant men kĂ€nslan) och tavlan Ă€r nice, tycker kvaliten Ă€r bĂ€ttre Ă€n ex. skx-serien i avseende tavla och visare. Vita visare Ă€r mumma med! Jag gillar nog varianten med svart och blĂ„ bezel. Önskar dock den vore helt borstad, sidprofilen skulle se bĂ€ttre ut dĂ„. Men en bra dinka iaf!

Tillbaka
Topp