• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Titan fredag! 8f35-0020 "Pippin"
20160930_155506.jpg
Det dÀr var en udda fÄgel. Vad Àr det för Ärsmodell?

Tack för tipset! Var kan man göra en avmagnetisering i Stockholm och vad brukar en sÄn gÄ pÄ?
Jag har avmagnitiserat en Hamilton hos Werner pÄ Hornsgatan (i sthlm) en gÄng. Det tog han 300:- för om jag inte minns fel. Men kanske sitter nÄgon pÄ forumet med en maskin som kan hjÀlpa dig för en mindre peng.

Har haft min SKX007:a i en vecka nu och tycker den hĂ„ller tiden förvĂ„nansvĂ€rt bra. Verkar öka ca 2 sekunder per dag. Är detta nĂ„got jag ska rĂ€kna med att inte hĂ„ller i sig och kan man bidra till att den hĂ„ller samma fina takt? T.ex. anvĂ€nda den dagligen/lĂ„ta den vila i perioder? Det Ă€r ju en beater men vore kul om det finns tricks! :)

Detta kan jÀmföras med min Vostok som plötsligt började öka mer Àn 45 sekunder/dygn.

2 sekunder lÄter vÀldigt bra, bara att gratulera. Ingen dÄlig start, bör vÀl inte sticka ivÀg alltför mycket.

Tillbaka
Topp