• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SEIKO söndagkvÀll med 5H26-7A19.
DSC_7715.jpg
Najs.
Har du lust att mÀta hur hög klockan Àr? Vore king

Första gÄngen jag ser den. VÀldigt snygg! Kul att det fortfarande finns snygga Seikos att lÀra kÀnna.

Dyker inte upp en enda om man söker pÄ sold items pÄ ebay. Ingen pÄ watchrecon, men det finns en pÄ Chrono24, price on request, skeppas frÄn Hongkong.

Mer info tack! :eek:

Edit: Hur mÄnga 6159-7000 har du Àgt, @Seikosthlm ? ;)

Denna trÄden ska troget följas dÄ Seiko ligger varmt om hjÀrtat och jag vill införskaffa min första automatare, sjÀlvklart en Seiko!
aaaaaaaarggfdgg.jpg

Än sĂ„ lĂ€nge fĂ„r min snart 10 Ă„r gamla trotjĂ€nare pryda armen :)

Seikos Ă€r underskattade! Äger sjĂ€lv skx007, alpinist017 och Zimbe. Älskar dessa och tycker att det Ă€r det bĂ€sta dessa summor kan ge. Ute efter en mm300 sĂ„ om nĂ„gon sitter pĂ„ en sĂ„ pm:a gĂ€rna! Vilken dykare Ă€r den ultimata enligt er nĂ€r det kommer till Seiko? Motivera: pris, modell, funktion!
SjÀlv för tillfÀllet och per erfarenhet sÀger jag min Zimbe dÄ wr pÄ 200m rÀcker för mina lÀtta dyk pÄ 10m, priset nÄgot dyrare Àn standardmodellen (den Àr limiterad) men under ytan och över sÄ Àr den kanon med bÄde lume/synbarheten och lÀttlÀst nÀr som.

Om jag Àr ute efter en Seiko som ska ha hacking och hand wind, vad söker jag efter dÄ? Har surfat en del men behöver lite input.
Jag har varit sugen pÄ en monster gen 2 (orange) tidigare men tror jag vill gÄ mer Ät "klassisk" dykare.
Jag Àr inte helt sÄld pÄ en turtle dÄ jag inte kommer riktigt överens med boetten. Diggar dock SKX007 som tusan!

Tacksam för tips :)

Om jag Àr ute efter en Seiko som ska ha hacking och hand wind, vad söker jag efter dÄ? Har surfat en del men behöver lite input.
Jag har varit sugen pÄ en monster gen 2 (orange) tidigare men tror jag vill gÄ mer Ät "klassisk" dykare.
Jag Àr inte helt sÄld pÄ en turtle dÄ jag inte kommer riktigt överens med boetten. Diggar dock SKX007 som tusan!

Tacksam för tips :)
SUMO! BĂ€sta Seikodykaren sett till klocka per krona.

image.jpeg
NÀÀÀh
HÀr gÄr det inte att vÀnta in ny tavla och visare. In med gamla liggande med fin patina.
Sea Urchin med SKX031 tavla och Tim/minutvisare.
Äntligen unidirectional bezel och tĂ€t klocka precis som jag vill ha den. Nu Ă€r det bara glaset som saknas.

Sumo Àr fina :) men gillar inte riktigt att de Àr 20mm band. Har nu efter mer surfande insett att jag vill ha en sÄ lik skx007 som möjligt. Jag varvar dock ett gÀng klockor sÄ dÀrför jag gÀrna vill ha hack och hand wind ocksÄ :)

Sumo Àr fina :) men gillar inte riktigt att de Àr 20mm band. Har nu efter mer surfande insett att jag vill ha en sÄ lik skx007 som möjligt. Jag varvar dock ett gÀng klockor sÄ dÀrför jag gÀrna vill ha hack och hand wind ocksÄ :)
Kör en SRP77X isÄfall. Dock tycker jag att Sumon funkar riktigt bra med 20mm. Kör min mest pÄ perlonband.

Om du kan tÀnka dig att gÄ upp lite i pris sÄ Àr ju SBDX017 riktigt grym. Kommer begagnade dÄ och dÄ sÄ dÄ kan man fÄ en för bra pris. Om jag inte missminner sÄ finns Àven SBDX001 som Àr referensen innan 017. Kom dock pÄ att Àven den har 20mm tror jag.

du har ju sbdc029 med, riktigt fin pjÀs. Nackdel: dyr(are) fördel: bÀttre urverk och titan (kan Àven vara nackdel för vissa)
sbdc029-b_large.jpg

Dom var jÀkligt fina men jag vill nog inte lÀgga sÄ mycket pengar pÄ en klocka nu. Runt 3000kr kÀnns lagom sÄ jag vÄgar anvÀnda den mycket och ev modda lite ocksÄ :)

Hur jag Àn vrider och vÀnder pÄ det sÄ hamnar tankarna pÄ en skx007 igen :p

Dom var jÀkligt fina men jag vill nog inte lÀgga sÄ mycket pengar pÄ en klocka nu. Runt 3000kr kÀnns lagom sÄ jag vÄgar anvÀnda den mycket och ev modda lite ocksÄ :)

Hur jag Àn vrider och vÀnder pÄ det sÄ hamnar tankarna pÄ en skx007 igen :p
men köp en skx007 dÄ :D
I vÀrsta fall kan du sÀlja den vidare, jag har haft tvÄ och sÄlt dom lika lÀtt varje gÄng: de Àr hÄrdvaluta hÀr

Tillbaka
Topp