• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Enligt boett ska det vara ref 7000-2061. Googlat lite och dyker bara upp andra modeller. Den Àr ju dock vÀldigt gammal sÄ det kanske stÀmmer ÀndÄ. Skulle va kul med lite info, typ tillverknings Är med mera.
Den dÀr klockan ger mig lite dÄliga vibbar, kÀnns mkt Mumbai, en sak som gör att jag tycker det Àr att det stÄr "Japan Made" pÄ den, det ska inte stÄ det pÄ Seiko, och att man inte hittar klockan pÄ Google brukar vara ett dÄligt tecken. Det hÀr Àr det nÀrmsta jag kommer din ref Àr:
7009.jpg
7009-2061

Den dÀr klockan ger mig lite dÄliga vibbar, kÀnns mkt Mumbai, en sak som gör att jag tycker det Àr att det stÄr "Japan Made" pÄ den, det ska inte stÄ det pÄ Seiko, och att man inte hittar klockan pÄ Google brukar vara ett dÄligt tecken. Det hÀr Àr det nÀrmsta jag kommer din ref Àr:
7009.jpg
7009-2061
SvÄrt att fÄ bra bild pÄ boett. IMG_4323.JPG

Skulle underlÀtta att veta var den Àr köpt? finns ju en del som sÀljer dom (Mumbai) pÄ Tratten, gÄr ju att tjÀna lite pÄ det, köpa 10 st å 10 £ pÄ Ebay och sÀlja dom för 350:- st ger en liten förtjÀnst.
Den Àr köpt via en Tradera auktion. Tur att jag inte gav mer om den Àr fake. Ska man öppna boetten och kika pÄ verket?

Hehe ja jag har bestÀmt mig för en skx007 nu :)

Funderar pÄ om jag ska vÀnta in nÄgon hÀr pÄ KS eller om de blir ebay. Man Àr ju lite otÄlig nÀr man bestÀmt sig :woot:

Finns de nÄgon anledning till att undvika de tidigare uren frÄn 90-talet? Eller kan man glatt ropa hem en beggad frÄn utlandet.

Funderar pÄ om jag ska vÀnta in nÄgon hÀr pÄ KS eller om de blir ebay. Man Àr ju lite otÄlig nÀr man bestÀmt sig :woot:

Finns de nÄgon anledning till att undvika de tidigare uren frÄn 90-talet? Eller kan man glatt ropa hem en beggad frÄn utlandet.
De Àldre Àr ju antagligen mer slitna och har sÀmre lume pga Älder, sen har urverket gÄtt en hel del lÀngre. Sen om det har nÄgot betydelse eller inte Àr ju upp till dig :)
Beroende pÄ hur petig du Àr sÄ om du köper en begagnad sÄ kan du kolla exakt hur den ser ut pÄ bilderna. Modellen har ofta lite offset pÄ chapter ringen och dÄ kan det vara bra att se hur det specifika exemplaret ser ut som du köper. Det blir vÀl svÄrare att fÄ tag o dom nu ocksÄ iom att det ryktas (det kanske till och med har bekrÀftats) att de kommer göras i mindre batcher framöver eller rent av sluta tillverkas. EfterfrÄgan Àr hög nu med andra ord sÄ folk kan med att ta betalt för dom.

Den Àr köpt via en Tradera auktion. Tur att jag inte gav mer om den Àr fake. Ska man öppna boetten och kika pÄ verket?
Det kan mkt vÀl sitta ett Seiko originalverk i den men ofta Àr det ett H P D (Hop Plockade Delar) i dom, men om du gillar klockan och den gÄr som den ska sÄ spelar det ju egentligen ingen roll, men det Àr trevligare om man vet att det Àr ett okej ur.

Det finns vÀldigt mycket skit med utbytta delar pÄ ebay. Undvik gamla SEIKOs om du inte vet vad du gör och undvik 7002.

Tack alla för bra tips och reflektioner! :)
Ny frÄn england landar pÄ 2500 ungefÀr. Skulle nÀstan hellre ha en bra beggad sÄ man sjÀlv slipper göra första skrÄman. Ska försöka ha lite is i magen och kolla annonser hÀr sÄ fÄr vi se hur lÀnge tÄlamodet hÄller :D

En kompis som som ska till Tokyo ska kanske köpa med en sbdx017. Men har lite frÄgor.
Vad kostar den i Japan? Snabb koll pÄ seiya Àr den dyrare i yen Àn dollar. NÄgon som har koll pÄ vilken affÀr man ska gÄ till?

HallÄ! Efter Yonssons post för ett tag sedan om Strapcodes nya lÀnkar till Solar Diver Chrono blev jag sjukt sugen pÄ en SSC015 och slog till. Denna modellserie diskuterades förra veckan sÄg jag ocksÄ. Har inte hunnit dela förrÀn nu, men hÀr kommer lite: Maffig kÀnsla, men sitter riktigt skönt, speciellt med lÀnk/-en (som för övrigt enligt mig tyvÀrr Àr riktigt osnygg - högblank mittdel, 20mm hela vÀgen), den kÀnns mindre Àn sina mm, bra spec och lume, och ja, cool. Bra kÀnsla i kvalitet i förhÄllande till pris, Seikos signum. Ganska hög, men bra passform dÄ bandhornen rundas nerÄt (lite samma kÀnsla som pÄ Sumon).

Delar en tidig, lite oskarp, bild hÀr till publiken. Pga ett annat större impulsinköp kommer den inte bli kvar dock. Hör av er om nÄgon Àr intresserad.

// martin

c059a7f1-5bc0-4f40-8eac-55620bd6113c_zpsbudw7ie1.jpg

OMG-varning pÄ den dÀr! Brutalt fin, kul sÀtta egna repor :)

Bonettogummi? Sugen pÄ ett sÄdant med, lite orolig för lÀngden dÄ jag har en smal handled men borde vÀll kunna klippas egentligen (inte slitas lika mkt som ett vanligt nato) :)
Ja dom har ju en kampanj nu pÄ forumet. VÀldigt skönt. Fick mig att sakna Nato. Har 17,5 runt handleden och flÀrpen sticker inte ut sÄ mycket.

IMG_1219.JPG

Det hÀr Àr en felköpt souvenir frÄn Japan. Tar inte emot nÄgon radiosignal i europa och dÀrmed Àr det bara en vanlig soldriven kvartsklocka som Àr jÀkligt jobbig att stÀlla. Har för mig att den var ganska dyr, sÀkert bortÄt 5k, 2010. Har den nÄgot som helst vÀrde i Sverige idag? Gör ingen större nytta i garderoben iaf..

IMG_1219.JPG

Det hÀr Àr en felköpt souvenir frÄn Japan. Tar inte emot nÄgon radiosignal i europa och dÀrmed Àr det bara en vanlig soldriven kvartsklocka som Àr jÀkligt jobbig att stÀlla. Har för mig att den var ganska dyr, sÀkert bortÄt 5k, 2010. Har den nÄgot som helst vÀrde i Sverige idag? Gör ingen större nytta i garderoben iaf..

GÄr den inte rÀtt? Annars stÀlls vÀll en quartz 2ggr per Är? Snygg iaf :)

DÄ sÄ!
Tog just och bestÀllde hem en SDGM003 i vÀntan pÄ en Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial...
Blir nog bra d hĂ€r..=) Återkommer med bilder nĂ€r jag fĂ„tt hem den..

DÄ sÄ!
Tog just och bestÀllde hem en SDGM003 i vÀntan pÄ en Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial...
Blir nog bra d hĂ€r..=) Återkommer med bilder nĂ€r jag fĂ„tt hem den..
Fan vad jobbigt nÀr du fÄr hem SEIKOn och börjar undra hur bra SEIKO man kan fÄ för Omegapengar. :D

Tillbaka
Topp