• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kudden duger den? Sista rycket pĂ„ 6138-0040. Nu ska kronografen gĂ„ tills imorgon. Och förhoppningsvis har den dĂ„ gĂ„tt ett varv pĂ„ timsuben dĂ„? Nytt glas fĂ„r den om den Ă€r snĂ€ll :DïżŒ
6138.jpg

Senast Àndrad:
Sarx Àr vÀl vad jag förstÄtt den nya serien hos Seiko medans Sarb Àr Àldre. Har idag en Sarb017 och tog nöjd med den. SÄg nu att Sarxen ocksÄ Àr nÀstan dubbelt sÄ dyr.

Sarx Àr vÀl vad jag förstÄtt den nya serien hos Seiko medans Sarb Àr Àldre. Har idag en Sarb017 och tog nöjd med den. SÄg nu att Sarxen ocksÄ Àr nÀstan dubbelt sÄ dyr.
Ja, sarxen Àr ju lite större med - 40.8mm.. KÀnns som att det borde vara nÄgon skillnad pÄ finish om det nu Àr sÄn prisskillnad. Gillar den blÄ visaren pÄ SARX.

@yonsson kanske kan komma med lite insikt om skillnaden mellan SARB och SARX serien - frÀmst dÄ SARB033 och SARX033

• Like
Reactions: M3a
Ja, sarxen Àr ju lite större med - 40.8mm.. KÀnns som att det borde vara nÄgon skillnad pÄ finish om det nu Àr sÄn prisskillnad. Gillar den blÄ visaren pÄ SARX.

@yonsson kanske kan komma med lite insikt om skillnaden mellan SARB och SARX serien - frÀmst dÄ SARB033 och SARX033
SARX Àr större och har Diashield (repskyddsbehandling), utöver det sÄ skiljer "bara" utseendet pÄ lÀnk boett, tavla mm.
SARX Àr en nyare linje.

NĂ„gon som har ett super oyster till SKX som hen inte anvĂ€nder? Är det strapcode som gĂ€ller annars eller finns det andra alternativ?

SARX Àr större och har Diashield (repskyddsbehandling), utöver det sÄ skiljer "bara" utseendet pÄ lÀnk boett, tavla mm.
SARX Àr en nyare linje.
Hur kÀnner du dÄ @yonsson, Àr SARX Àr en prisvÀrd serie rent kvalitetsmÀssigt eller hade du satsat pÄ nÄgot annat?
TÀnkte ju köpa cocktail time men skulle gÀrna vilja sÀtta lÀnk pÄ den.. Tittat pÄ detta alternativ till exempel:
attachment.php

Jag har testat rÀtt mÄnga olika natos och de gÄr ju inte att slita ut hur mycket man Àn försöker. Köper numera bara frÄn natoband.nu , standardkvalitet men snorbilliga. De har Àven 19mm och 21mm vilket de flesta andra sÀljare inte har. De flesta tillverkare hÄller ungefÀr samma kvalle ÀndÄ tycker jag.

(Insta15 ger 15% rabatt och fri frakt).
Ja dom slits ju inte direkt av normal anvÀndning, men med sandpapper brukar man kunna fÄ dom lite slitna. Dock blir det lÀtt att se "fejk patinerat" ut vilket inte alls Àr snyggt. FÄr testa en bestÀllning dÀrifrÄn!

Har nÀstan köpt den en gÄng, det som stoppade mig var att den inte har normala bandhorn, det bara ser sÄ ut vid en första anblick. Det gör iof ingen för den Àr snygg ÀndÄ (men försvÄrar byte av band)
Vad Àr det som försvÄrar bandbyten? Det Àr en förhöjning pÄ bandhornen som jag personligen inte gillat rent estetiskt, men det försvÄrar ju inte bandbyten direkt?

Hur kÀnner du dÄ @yonsson, Àr SARX Àr en prisvÀrd serie rent kvalitetsmÀssigt eller hade du satsat pÄ nÄgot annat?
TÀnkte ju köpa cocktail time men skulle gÀrna vilja sÀtta lÀnk pÄ den.. Tittat pÄ detta alternativ till exempel:
attachment.php

Kolla pÄ Brightz, SDGM001. Det Àr mitt förslag.
Screenshot_2015-06-06-13-21-09_zpsw8fueekz.png~original

attachment.php
SEIKO Àr alltid prisvÀrt. :)
Smaksak vilka pengar man vill lÀgga. Köper du en SARB/SARX/SDGM sÄ lÀr du inte bli besviken. De har ju samma sorts urverk sÄ dÀr Àr ingen skillnad. Har man högre kvar Àn sÄ, dÄ fÄr man satsa pÄ GS.

Tillbaka
Topp