• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Borta bra men hemma bÀst, Seiko pÄ armen igen :)
IMG_6627.JPG
Den dÀr gillade jag! ref? :)

Vet ej om det hÀr Àr nÄgon frÄgetrÄd men provar ÀndÄ!

Vad Àr största skillnaden pÄ SKX007 & SKX009? LÀst nÄgot om det men hittade det inte nu :) Har för mig det stod nÄgot om urverket men Àr det nÄgot mer? Vilken Àr bÀst rent prestandamÀssigt?
Det Àr bara fÀrgen som skiljer.
De tunga experterna fÄr rÀtta om jag har fel

Vet ej om det hÀr Àr nÄgon frÄgetrÄd men provar ÀndÄ!

Vad Àr största skillnaden pÄ SKX007 & SKX009? LÀst nÄgot om det men hittade det inte nu :) Har för mig det stod nÄgot om urverket men Àr det nÄgot mer? Vilken Àr bÀst rent prestandamÀssigt?
Exakt samma verk. Det enda som skiljer Àr svart tavla och ring pÄ 007 och pepsiring / mörkmörkblÄ tavla pÄ 009.

Ja men schysst! Tack för svar. Var inne och klÀmde lite pÄ en 009 idag nÀmligen och blev sugen. Men sÀljaren hade ingen koll pÄ skillnaderna mot 007!

En gedigen klocka och gummibandet som satt pÄ verkade skönt :) 3900:- ville Klockmaster ha, Àr det rimligt?

Ja men schysst! Tack för svar. Var inne och klÀmde lite pÄ en 009 idag nÀmligen och blev sugen. Men sÀljaren hade ingen koll pÄ skillnaderna mot 007!

En gedigen klocka och gummibandet som satt pÄ verkade skönt :) 3900:- ville Klockmaster ha, Àr det rimligt?
Globen har sÄlt 007 till specialpris, typ 2700kr. Tror de bestÀllt flera ur "sista" batchen, borde ha landat nu. Ring och frÄga.

Klart man ska köra med NATO (eller Zulu och perlon). Skönt, snyggt och lÀtt att byta.:)
na2-a-jpg.308141

00000000000000000000000000000000005-jpg.413121
Ja min samling naton börjar snabbt nÀrma sig nÄgot liknande :) Vad har du för favoriter? Jag köpte nyligen nÄgra band frÄn Monkey swag som jag kan rekommendera. Riktigt bra hÄrdvara och sjÀlva banden har ett lite metalliskt skimmer som Àr riktigt snyggt till mÄnga klockor. Ska man ha dom pÄ vintage fÄr man rugga upp dom lite dock. Ingen Seiko pÄ armen idag sÄ blir bara bild underifrÄn.
VRvRUtM.jpg

Ja min samling naton börjar snabbt nÀrma sig nÄgot liknande :) Vad har du för favoriter? Jag köpte nyligen nÄgra band frÄn Monkey swag som jag kan rekommendera. Riktigt bra hÄrdvara och sjÀlva banden har ett lite metalliskt skimmer som Àr riktigt snyggt till mÄnga klockor. Ska man ha dom pÄ vintage fÄr man rugga upp dom lite dock. Ingen Seiko pÄ armen idag sÄ blir bara bild underifrÄn.
VRvRUtM.jpg
Favoriten Àr dels det som Àr med pÄ de nedre bilden ovan (100% bomull) samt denna variant (1,5mm tjockt och trevlig struktur pÄ bandet, finns i mÄnga olika fÀrger).
http://natostrapco.com/collections/...acific-xii-nato-strap-w-brushed-hardware-22mm

0621-jpg.338468
0514-jpg.316346
0807-2-jpg.366378

0512-jpg.315180
the_baltic_xii_nato_strap_with_brushed_hardware_1024x1024-jpg.296508

Och dÀr kom ett sms om att jag har ett paket att hÀmta ut hos posten! Jag Àr 100% tvÀrsÀker pÄ att samtliga lÀsare sitter som pÄ nÄlar just nu! :D
SjÀlvklart! Snart hem och hÀlla upp en whiskey och uppdatera trÄden med hög frekvens i vÀntan pÄ avslöjandet :D

SÄg att Spencer K körde sin sol pÄ en 22mm Waffle, blev inspirerad att prova. Riktigt nice, gÀller bara nu att uppfinna 24mm versionen.

20161104_135943.jpg

DÄ var den hemma! En Seiko 2220-3031 "Chariot" frÄn 1977!
TyvÀrr blev det nÄgot av ett antiklimax för min del, eftersom det visade sig att den inte gÄr trots att det i annonsen stod att den gick helt okej. Ska dock kontakta sÀljaren om det.
IMG_2675.JPG

VRvRUtM.jpg
Jag har testat rÀtt mÄnga olika natos och de gÄr ju inte att slita ut hur mycket man Àn försöker. Köper numera bara frÄn natoband.nu , standardkvalitet men snorbilliga. De har Àven 19mm och 21mm vilket de flesta andra sÀljare inte har. De flesta tillverkare hÄller ungefÀr samma kvalle ÀndÄ tycker jag.

(Insta15 ger 15% rabatt och fri frakt).

Tillbaka
Topp