Den dÀr gillade jag! ref?Borta bra men hemma bÀst, Seiko pÄ armen igen
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr gillade jag! ref?Borta bra men hemma bÀst, Seiko pÄ armen igen
![]()
FrÄn början gillade inte jag nato direkt heller. Idag sitter alla utom en av mina klockor pÄ nato![]()
Klart man ska köra med NATO (eller Zulu och perlon). Skönt, snyggt och lÀtt att byta.Haha, ja förstÄr dig! Efter 2 dagar sÄ Àr jag redan sugen pÄ att slÀnga ivÀg en bestÀllning pÄ nÄgra till!![]()
Det Àr bara fÀrgen som skiljer.Vet ej om det hÀr Àr nÄgon frÄgetrÄd men provar ÀndÄ!
Vad Àr största skillnaden pÄ SKX007 & SKX009? LÀst nÄgot om det men hittade det inte nuHar för mig det stod nÄgot om urverket men Àr det nÄgot mer? Vilken Àr bÀst rent prestandamÀssigt?
Exakt samma verk. Det enda som skiljer Àr svart tavla och ring pÄ 007 och pepsiring / mörkmörkblÄ tavla pÄ 009.Vet ej om det hÀr Àr nÄgon frÄgetrÄd men provar ÀndÄ!
Vad Àr största skillnaden pÄ SKX007 & SKX009? LÀst nÄgot om det men hittade det inte nuHar för mig det stod nÄgot om urverket men Àr det nÄgot mer? Vilken Àr bÀst rent prestandamÀssigt?
Vilket rövarpris!Ja men schysst! Tack för svar. Var inne och klÀmde lite pÄ en 009 idag nÀmligen och blev sugen. Men sÀljaren hade ingen koll pÄ skillnaderna mot 007!
En gedigen klocka och gummibandet som satt pÄ verkade skönt3900:- ville Klockmaster ha, Àr det rimligt?
Ja lÄter som det nu nÀr man kollar runt pÄ nÀtet!Vilket rövarpris!
SBGX117Den dÀr gillade jag! ref?![]()
Haha, helt rimligt antal ÀndÄ! MÄste ju kunna variera!Klart man ska köra med NATO (eller Zulu och perlon). Skönt, snyggt och lÀtt att byta.
![]()
![]()
Mja min gode Case, ditt minne sviker dig lite, men det Àr ok du har ju smÄ barnVafalls. Har du fÄtt tag i en med vit tavls ocksÄ. Hade jag aldrig sett. Mycket snygg![]()
OMG... jag mÄste börja Àta bÀttre eller nÄt.Mja min gode Case, ditt minne sviker dig lite, men det Àr ok du har ju smÄ barn
https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotrÄden.9381/page-591
Globen har sÄlt 007 till specialpris, typ 2700kr. Tror de bestÀllt flera ur "sista" batchen, borde ha landat nu. Ring och frÄga.Ja men schysst! Tack för svar. Var inne och klÀmde lite pÄ en 009 idag nÀmligen och blev sugen. Men sÀljaren hade ingen koll pÄ skillnaderna mot 007!
En gedigen klocka och gummibandet som satt pÄ verkade skönt3900:- ville Klockmaster ha, Àr det rimligt?
Ja min samling naton börjar snabbt nÀrma sig nÄgot liknandeKlart man ska köra med NATO (eller Zulu och perlon). Skönt, snyggt och lÀtt att byta.
![]()
![]()
Favoriten Àr dels det som Àr med pÄ de nedre bilden ovan (100% bomull) samt denna variant (1,5mm tjockt och trevlig struktur pÄ bandet, finns i mÄnga olika fÀrger).Ja min samling naton börjar snabbt nÀrma sig nÄgot liknandeVad har du för favoriter? Jag köpte nyligen nÄgra band frÄn Monkey swag som jag kan rekommendera. Riktigt bra hÄrdvara och sjÀlva banden har ett lite metalliskt skimmer som Àr riktigt snyggt till mÄnga klockor. Ska man ha dom pÄ vintage fÄr man rugga upp dom lite dock. Ingen Seiko pÄ armen idag sÄ blir bara bild underifrÄn.
![]()
SjÀlvklart! Snart hem och hÀlla upp en whiskey och uppdatera trÄden med hög frekvens i vÀntan pÄ avslöjandetOch dÀr kom ett sms om att jag har ett paket att hÀmta ut hos posten! Jag Àr 100% tvÀrsÀker pÄ att samtliga lÀsare sitter som pÄ nÄlar just nu!![]()
Hoppas det inte blir ett antiklimax bara! Det Àr kanske inte en jÀttemÀrkvÀrdig klocka, men har inte sett nÄn annan pÄ forumet.SjÀlvklart! Snart hem och hÀlla upp en whiskey och uppdatera trÄden med hög frekvens i vÀntan pÄ avslöjandet![]()
Du har ingen aning vart man kan fÄ tag i detta bomullsnato? Vet att det fanns pÄ StyleChrono förut, men den webshopen verkar ligga nere?Favoriten Àr dels det som Àr med pÄ de nedre bilden ovan (100% bomull)
Duger det med en Seiko 5 för att posta i denna trÄden?![]()
Vart kan jag köpa sÄnna dÀr snygga Seiko-batterichronos?![]()
![]()
Tjejen fotade mina klockor i helgen. HÀr Àr mina Seiko-batterichronos!
![]()
![]()
Tjejen fotade mina klockor i helgen. HÀr Àr mina Seiko-batterichronos!
Jag har testat rÀtt mÄnga olika natos och de gÄr ju inte att slita ut hur mycket man Àn försöker. Köper numera bara frÄn natoband.nu , standardkvalitet men snorbilliga. De har Àven 19mm och 21mm vilket de flesta andra sÀljare inte har. De flesta tillverkare hÄller ungefÀr samma kvalle ÀndÄ tycker jag.Ja min samling naton börjar snabbt nÀrma sig nÄgot liknandeVad har du för favoriter? Jag köpte nyligen nÄgra band frÄn Monkey swag som jag kan rekommendera. Riktigt bra hÄrdvara och sjÀlva banden har ett lite metalliskt skimmer som Àr riktigt snyggt till mÄnga klockor. Ska man ha dom pÄ vintage fÄr man rugga upp dom lite dock. Ingen Seiko pÄ armen idag sÄ blir bara bild underifrÄn.
![]()