• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vilka Seiko-modeller tycker ni Àr snyggast? Under ca 5-600 usd. Tycker verkligen att alpinist Àr riktigt snygg! Men har ni nÄgra andra favoriter? Spelar ingen roll vilken sort.
Har sjÀlv en Alpinist som jag Àr vÀldigt nöjd med. Vill man lÀgga nÄgra kronor till sÄ skulle jag köpa en SDGM003. Sen Àr det ju ditt eget tycke och smak som ska avgöra, lita pÄ din magkÀnsla! Det Àr antagligen den klockan som blir bÀst.

IMG_9088.JPG

Köpte mitt dÀrifrÄn och nÀr jag skulle bestÀlla ett till i beige/sand upptÀckte jag ocksÄ att sidan Àr nere. Vi fÄr hoppas att den kommer tillbaka. BÀsta materialet i alla NATOn jag har. (Har tyvÀrr inga tips var man kan hitta det.:( Hittade inte heller nÄgot namn pÄ bandet, endast en logga - en ödla uppifrÄn dÀr svansen bildar ett "C"(?))
EDIT: sÄg att de har en facebokksida, kanske det gÄr att kontakta dem dÀr...
Har sett att webshopen ligger ute till försÀljning pÄ Blocket, sÄ framtiden för den sidan Àr nog försiktigt sagt osÀker. Det blir att försöka jaga vidare!

Har sjÀlv en Alpinist som jag Àr vÀldigt nöjd med. Vill man lÀgga nÄgra kronor till sÄ skulle jag köpa en SDGM003. Sen Àr det ju ditt eget tycke och smak som ska avgöra, lita pÄ din magkÀnsla! Det Àr antagligen den klockan som blir bÀst.
Bilder! tack. TrÄden blir sÄ mycket roligare dÄ:)

Har sett att webshopen ligger ute till försÀljning pÄ Blocket, sÄ framtiden för den sidan Àr nog försiktigt sagt osÀker. Det blir att försöka jaga vidare!
DÄ Àr det enklare. Bara köpa hela webshopen sÄ har du ett helt lager med bomullsnaton.:D
MÀrket heter f ö Rhein Fils.

Testar hÀr i Seiko-trÄden.

Fick en Àldre (tror jag) Seiko box vid ett köp för ett tag sedan. Hade helt glömt bort den men hittade den idag igen.

NÄgon som vet hur gammal den kan vara? Har aldrig sett en likadan men det sÀger ju i sig inte sÄ mycket.

Storlek ca 13x11x6,5 cm. MĂ€rkt E-BM56 och Box Made in Japan.

Fick med en Seiko pÄ bild ocksÄ.

VĂ€nligen

Jim

IMG_7412.JPG

IMG_7413.JPG
IMG_7414.JPG

Testar hÀr i Seiko-trÄden.

Fick en Àldre (tror jag) Seiko box vid ett köp för ett tag sedan. Hade helt glömt bort den men hittade den idag igen.

NÄgon som vet hur gammal den kan vara? Har aldrig sett en likadan men det sÀger ju i sig inte sÄ mycket.

Storlek ca 13x11x6,5 cm. MĂ€rkt E-BM56 och Box Made in Japan.

Fick med en Seiko pÄ bild ocksÄ.

VĂ€nligen

Jim

IMG_7412.JPG

IMG_7413.JPG
IMG_7414.JPG
Tjusig! Skulle tippa mitten pÄ 60-talet till 70-talet kanske? NÄn bild pÄ insidan?
Bordsuret Àr för övrigt knasigt lÀckert!

Tackar! :) Försökte googla men hittade ingen likadan. FÄr vÀl se om nÄgon Seiko-sensei vet mer?
Insidan Àr bara vanlig vit kartong, helt ren utan nÄgra kuddar eller padding sÄ jag tog aldrig nÄgon bild.

Gillar ocksÄ bordsuret! Tickar nÄgot sÄ in i bÀnken sÄ det fÄr bo i min "mancave" i uthuset!:D

VĂ€nligen

Jim

Tackar! :) Försökte googla men hittade ingen likadan. FÄr vÀl se om nÄgon Seiko-sensei vet mer?
Insidan Àr bara vanlig vit kartong, helt ren utan nÄgra kuddar eller padding sÄ jag tog aldrig nÄgon bild.

Gillar ocksÄ bordsuret! Tickar nÄgot sÄ in i bÀnken sÄ det fÄr bo i min "mancave" i uthuset!:D

VĂ€nligen

Jim
Körde en snabb googling pÄ "1970s seiko box" och fick en del trÀffar pÄ boxar liknande din. SÄ mitten av 60-talet (nÀr Seiko fick sin nuvarande logga) och framÄt. Men designen ger mig en kÀnsla av att den Àr Àldre Àn 80-tal.

Körde en snabb googling pÄ "1970s seiko box" och fick en del trÀffar pÄ boxar liknande din. SÄ mitten av 60-talet (nÀr Seiko fick sin nuvarande logga) och framÄt. Men designen ger mig en kÀnsla av att den Àr Àldre Àn 80-tal.

Hmm? Gjorde detsamma, dessutom med 1960s och 1980s men hittade inga likadana men nÄgon helblÄ som liknade min. MisstÀnker starkt att det Àr en ytterbox till den egentliga boxen till klockan.

Jim

Hej alla!
Jag Àr sugen pÄ att bredda min lÄda med en Seiko. Har en budget pÄ ca 10 k. Vad Àr ett bra köp? VÀnder mig hit dÄ ni som skriver hÀr i dojon Àr experter pÄ Àmnet.

Hej alla!
Jag Àr sugen pÄ att bredda min lÄda med en Seiko. Har en budget pÄ ca 10 k. Vad Àr ett bra köp? VÀnder mig hit dÄ ni som skriver hÀr i dojon Àr experter pÄ Àmnet.
Beror ju helt pÄ vad för slags klocka du Àr ute efter. Seiko har nÄt för alla smaker.

Har kollat lite lÀtt pÄ Seiko 5 samt chronograph och dem faller mig i smaken men Àr sjukt novis pÄ allt vad japanskt heter. Men samtidigt Àr ju en dykare alltid en dykare!
Kan rekommendera Seiko Sumo, SBDC031 och SBDC033 (svart respektive blÄ). Jag har den blÄ varianten. BÀsta dykaren under 10.000 kr! Har du budget pÄ 10.000 sÄ skulle jag skippa Seiko 5. Det Àr Seikos billigaste serie mekaniska klockor. Bra för priset, men har du pengarna sÄ kan du satsa pÄ nÄt roligare.

Letat efter en King Seiko 5626 en lÀngre tid, fick möjligheten att köpa en 7040 för en tid sedan, men har suktat efter en 7000 ocksÄ med de breda bandhornen. Letat ett tag i Japan och bukten, men ingen lycka. Lyckades sÄ köpa en 7000 i finfint skick som funnits pÄ forumet ett tag:)
IMG_2013.JPG

HĂ€r tillsammans med kusinen. Vet inte vilken jag tycker om mest:)
IMG_2018.JPG

Tillbaka
Topp