• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_8845.JPG

har googlat ihjÀl mig.. nÄgon vÀnlig sjÀl som sitter inne pÄ lite exempel pÄ en sportig dressaktig Seiko ? svart som vit urtavla gör det samma.
tack pÄ förhand

Söker en SNXJ89. Kollat runt lite men slutsÄlt pÄ de stÀllen jag kollat. NÄgon som har nÄgra idéer/tips?

Är rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att dom har slutat tillverkas. NĂ€r jag köpte min snxj90 i somras sĂ„ var jag först ute efter en snxj89, men slut precis överallt. Vad jag vet gĂ„r det inte att fĂ„ tag pĂ„ snxj90 heller, slutsĂ„lt överallt. Du fĂ„r nog hĂ„lla utkik efter en begagnad ;)

har googlat ihjÀl mig.. nÄgon vÀnlig sjÀl som sitter inne pÄ lite exempel pÄ en sportig dressaktig Seiko ? svart som vit urtavla gör det samma.
tack pÄ förhand
Ska du ha en modern Seiko-sportdressare sÄ Àr det nog SARX013 eller SARX015 som gÀller.
SARX013: http://www.seiyajapan.com/collectio...o-automatic-presage-sarx013?variant=412641149
S-SARX013_a_1024x1024.jpg

SARX015: http://www.seiyajapan.com/collectio...o-automatic-presage-sarx015?variant=412639453
S-SARX015_a_1024x1024.jpg

@Case
VG1Hi5M.jpg

SNZG15

IMG_8510.PNG
IMG_8332.PNG
IMG_8333.JPG

De nya Prospexmodellerna Àr ocksÄ lite kul, dock 42mm. Finns ju en jÀkla massa kvartskronografer i liknande stuk ocksÄ.

De Àr snygga de dÀr Prospexmodellerna. PÄminner en hel del om Atlas i uttrycket. Och nÀr vi ÀndÄ Àr pÄ det spÄret sÄ bryter jag min egen regel och lÀgger ocksÄ in en större modell som jag gÀrna skulle ha sjÀlv. Seiko Spork.
IMG_8024.JPG

RÀtt svÄr att fÄ tag i nuförtiden. Dyr ocksÄ :oops:

De Àr snygga de dÀr Prospexmodellerna. PÄminner en hel del om Atlas i uttrycket. Och nÀr vi ÀndÄ Àr pÄ det spÄret sÄ bryter jag min egen regel och lÀgger ocksÄ in en större modell som jag gÀrna skulle ha sjÀlv. Seiko Spork.
IMG_8024.JPG

Tror jag sÄg det sista osÄlda exemplaret i butik. Var i Norge flera Är efter att den gÄtt ur produktion och hittade en liten ur och penn-liknande butik som hade den. Minns att de ville ha vad jag tyckte var hutlösa pengar för den. :)

IMG_8024.JPG

Riktigt cool, den för tankarna till 7c43.

Den som jag bytte med dig sÄlde jag, Ängrade mig och köpte en 007J, som jag nu övervÀger att sÀlja. :D
Livet pÄ KS!

Storleken kÀnns helt rÀtt pÄ din handled! Bra dÀr!
Jag bytte till mig den hÀr nyligen. Blev jÀkligt förvÄnad nÀr jag provade den och var tvungen att frÄga om det inte var en 013. o_O

Om det innebÀr att jag nu kan vara bekvÀm med dykare upp till 42 har ju en helt ny vÀrld öppnats :D

Tillbaka
Topp