![]()
RÄkade köpa en SBDJ013 igÄr igen, vet inte vad jag ska ha den till men suget efter en titanSeiko blev för stort.![]()
Titan Àr gudarnas material
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
![]()
RÄkade köpa en SBDJ013 igÄr igen, vet inte vad jag ska ha den till men suget efter en titanSeiko blev för stort.![]()
35mm tror jag att jag fixar utan problem. Men det Ă€r klart, med en bred bezel upplevs tavla Ă€nnu mindre...Jag hade en med grĂ„ urtavla som jag sĂ„lde i vĂ„ras. Den Ă€r liten men jĂ€klig ball, gillar verkligen den breda bezeln. Ăr lite sugen pĂ„ att köpa en ny men i sĂ„ fall en med svart urtavla.
Ny kompanjon pÄ simturen, SBDN035. Detta Àr alltsÄ damversionen i den hÀr serien, funkar bra om man har lite mindre handleder och vill ha en lÀtt och smidig klocka t ex för sport.
![]()
Ăntligen nĂ„gon som har köpt den lilla. Kan du inte knĂ€ppa lite fler bilder pĂ„ lite lĂ€ngre avstĂ„nd (alla klockor ser ju stora ut pĂ„ nĂ€ra avstĂ„nd). Hur stora handleder? Har du nĂ„gon jĂ€mförelse med andra klockor?Ny kompanjon pĂ„ simturen, SBDN035. Detta Ă€r alltsĂ„ damversionen i den hĂ€r serien, funkar bra om man har lite mindre handleder och vill ha en lĂ€tt och smidig klocka t ex för sport.
![]()
Riktigt hĂ€rlig den dĂ€r! Ălskar lĂ€nken.Riktigt bekvĂ€m men svĂ„r som fan att fota med mobil. Grym tavelstruktur som Ă€r svĂ„rfĂ„ngad.
![]()
Höjd redan eller pÄ gÄng?![]()
Finner det ganska oseriöst att det nya svenska listpriset för mm300 Àr 30 papp.
Höjt, det Àr frÄn Opturas hemsida. DÄ Àr vi alltsÄ tillbaka till hur det var för tre Är sedan nÀr man kunde köpa SEIKOs för nÀra halva priset i Japan. Katastrof för den svenska marknaden om andra modeller följer efter.Höjd redan eller pÄ gÄng?
Min handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Ăven annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.Ăntligen nĂ„gon som har köpt den lilla. Kan du inte knĂ€ppa lite fler bilder pĂ„ lite lĂ€ngre avstĂ„nd (alla klockor ser ju stora ut pĂ„ nĂ€ra avstĂ„nd). Hur stora handleder? Har du nĂ„gon jĂ€mförelse med andra klockor?
VĂ€ldigt fin klocka. Jag gillar standard i svart ocksĂ„. Jag spanade pĂ„ den modellen i Tokyo. KĂ€ndes som en ok storlek, men jag hade svĂ„rt för att lĂ€nken bara var 18mm.Min handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Ăven annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.
![]()
![]()
![]()
Ja lÀnken hade gÀrna fÄtt vara lite bredare, det Àr vÀl dÀr "damklocka" gör sig pÄmind.VÀldigt fin klocka. Jag gillar standard i svart ocksÄ. Jag spanade pÄ den modellen i Tokyo. KÀndes som en ok storlek, men jag hade svÄrt för att lÀnken bara var 18mm.
Min handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Ăven annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.
![]()
![]()
![]()
Mycket bra! Tack sĂ„ mycket. Kul att du anvĂ€nder den för simningMin handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Ăven annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.
![]()
![]()
![]()
Du fÄr prova min nÀr den kommer, Àr ganska övertygad om att den inte Àr för stor för dig. Glöm inte att dessa modeller Àr i titan, det gör en jÀkla skillnad.Mycket bra! Tack sÄ mycket. Kul att du anvÀnder den för simning![]()
Inte sÀkert att han vill ha en liten för att han Àr svag?Du fÄr prova min nÀr den kommer, Àr ganska övertygad om att den inte Àr för stor för dig. Glöm inte att dessa modeller Àr i titan, det gör en jÀkla skillnad.
KnÀpp men inte svag.Inte sÀkert att han vill ha en liten för att han Àr svag?
Inte sÀkert att han vill ha en liten för att han Àr svag?
KnÀpp men inte svag.![]()
Nej nu fÄr det ta och bli lite ordning och reda i trÄden. Qc-951.
![]()
![]()
Finner det ganska oseriöst att det nya svenska listpriset för mm300 Àr 30 papp.
Du fÄr gÀrna fotografera mer och berÀtta merNy kompanjon pÄ simturen, SBDN035. Detta Àr alltsÄ damversionen i den hÀr serien, funkar bra om man har lite mindre handleder och vill ha en lÀtt och smidig klocka t ex för sport.
![]()
18mm, borde varit nÄgon/nÄgra millimeter större.Vad ligger band bredden pÄ?
Lite fler bilderDu fÄr gÀrna fotografera mer och berÀtta merPris?
Ăr sugen pĂ„ en badbeater som inte Ă€r över 40mm.
Har du inte brÄttom med 013 sÄ kan du ju köpa min nÀr jag tröttnar.sne437 skall jag fan nog mig köpa och sÄ funderar jag ocksÄ pÄ att "rÄka köpa en SBDJ013" och sjÀlvklart de nya Samurajen..........
VadÄ ny samuraj? Vad har jag missat?sne437 skall jag fan nog mig köpa och sÄ funderar jag ocksÄ pÄ att "rÄka köpa en SBDJ013" och sjÀlvklart de nya Samurajen..........