• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_5427.JPG

RÄkade köpa en SBDJ013 igÄr igen, vet inte vad jag ska ha den till men suget efter en titanSeiko blev för stort. :bored:

Titan Àr gudarnas material

Jag hade en med grĂ„ urtavla som jag sĂ„lde i vĂ„ras. Den Ă€r liten men jĂ€klig ball, gillar verkligen den breda bezeln. Är lite sugen pĂ„ att köpa en ny men i sĂ„ fall en med svart urtavla.
35mm tror jag att jag fixar utan problem. Men det Àr klart, med en bred bezel upplevs tavla Ànnu mindre...

Ny kompanjon pÄ simturen, SBDN035. Detta Àr alltsÄ damversionen i den hÀr serien, funkar bra om man har lite mindre handleder och vill ha en lÀtt och smidig klocka t ex för sport.
Seiko solar SBDN035.jpg

1981

Ute Geweniger Östtyskland Sandor Wladar Ungern
1982 Cornelia Sirch Östtyskland Michael Gross VĂ€sttyskland
1983 Ute Geweniger Östtyskland Michael Gross VĂ€sttyskland
1984 Kristin Otto Östtyskland Michael Gross VĂ€sttyskland
1985 Silke Hörner Östtyskland Michael Gross VĂ€sttyskland

Seiko levererar inte ;)

Ny kompanjon pÄ simturen, SBDN035. Detta Àr alltsÄ damversionen i den hÀr serien, funkar bra om man har lite mindre handleder och vill ha en lÀtt och smidig klocka t ex för sport.
Seiko solar SBDN035.jpg
Äntligen nĂ„gon som har köpt den lilla. Kan du inte knĂ€ppa lite fler bilder pĂ„ lite lĂ€ngre avstĂ„nd (alla klockor ser ju stora ut pĂ„ nĂ€ra avstĂ„nd). Hur stora handleder? Har du nĂ„gon jĂ€mförelse med andra klockor?

Äntligen nĂ„gon som har köpt den lilla. Kan du inte knĂ€ppa lite fler bilder pĂ„ lite lĂ€ngre avstĂ„nd (alla klockor ser ju stora ut pĂ„ nĂ€ra avstĂ„nd). Hur stora handleder? Har du nĂ„gon jĂ€mförelse med andra klockor?
Min handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Även annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.

DSC_00151.jpg
DSC_00461.jpg
20161219_212847_HDR (2).jpg

Min handled Ă€r ca 17 cm, och sjĂ€lva boetten funkar bra storleksmĂ€ssigt för mig, sĂ€rskilt som klocka jag har lite nĂ€r jag Ă€r mer aktiv dĂ„ den inte ska vara i vĂ€gen. Även annars funkar storleken (38,75 mm vridring) för mig, Ă€ven om den helst skulle ha varit nĂ„got större, alternativt nĂ„got större urtavla med smalare vridring.

DSC_00151.jpg
DSC_00461.jpg
VÀldigt fin klocka. Jag gillar standard i svart ocksÄ. Jag spanade pÄ den modellen i Tokyo. KÀndes som en ok storlek, men jag hade svÄrt för att lÀnken bara var 18mm.

VÀldigt fin klocka. Jag gillar standard i svart ocksÄ. Jag spanade pÄ den modellen i Tokyo. KÀndes som en ok storlek, men jag hade svÄrt för att lÀnken bara var 18mm.
Ja lÀnken hade gÀrna fÄtt vara lite bredare, det Àr vÀl dÀr "damklocka" gör sig pÄmind.
Jag gillar alla varianter av denna, var nÀra att slÄ till pÄ en svart tidigare, men sÄ dök PADIn upp och jag Àr lite svag för limited edition...

DSC_00151.jpg
DSC_00461.jpg

Vad ligger band bredden pÄ?

DSC_00151.jpg
DSC_00461.jpg
Mycket bra! Tack sÄ mycket. Kul att du anvÀnder den för simning :)

Bilagor

• Police-with-badges-1200x400.jpg
    Police-with-badges-1200x400.jpg
    113.9 KB · Visningar: 39
Seiko solar SBDN035.jpg
Du fÄr gÀrna fotografera mer och berÀtta mer :) Pris?
Är sugen pĂ„ en badbeater som inte Ă€r över 40mm.

Du fÄr gÀrna fotografera mer och berÀtta mer :) Pris?
Är sugen pĂ„ en badbeater som inte Ă€r över 40mm.
Lite fler bilder :)
DSC_00568.jpg
DSC_00456.jpg
DSC_00184.jpg
DSC_00415.jpg

Den blev lite dyr i slutÀndan med dollarrusning, tull och allt, runt 7000. Men va fan, den uppfyllde alla krav jag hade pÄ en beater, den var lÀtt, quartz ("grab-and-go"), och snygg, och jag lÀr inte stöta pÄ nÄgon i första taget som har en likadan.
Trodde den skulle passa utmÀrkt pÄ svart gummi, men den blir lite dyster av det om den inte Àr i fullt ljus, sÄ dÀr Àr jag kluven. FÄr ju pÄ ett 19mm band med gummi, men den ser bÀttre ut med lÀnk. Kommer nog skifta lite.

Tillbaka
Topp