• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6159-7001
IMG_20161215_120342.jpg
MĂ€ktig!

Fick hem min lÀnk frÄn Strapcode idag. Köpte en Endmill som ska vara speciellt anpassad för 6309. Den passar inte pÄ en 6306, Ätminstone inte pÄ min :(
SÄ har du en 6309 och vill ha en schysst lÀnk sÄ har jag en över, fortfarande inplastad :D
Hej @leiden jag tar upp den hÀr gamla trÄden. Jag fick hem min presidentlÀnk frÄn Uncle Seiko idag. Den passar perfekt pÄ min 6306 - bekvÀm Àr den ocksÄ. Kanske vÀrt att kolla hans utbud om du Ànnu letar lÀnk till din 6306.
image.jpg

SRP701. Var ute efter en SARB017, men efter att ha förlorat ungefÀr 25 eBay-auktioner pÄ hÄret och letat förgÀves efter en SRPA29 sÄ stillades hungern nÀr jag tillsist snubblade över den hÀr pÄ eBay och fick hem den för knappa spottstyvern.

79d13ad7-27f7-4871-8ee1-417129fa41fa_zpsrl6reanh.jpg

Var lite tveksam till tvÄtonen pÄ boetten och framförallt lÀnken, men den har vuxit pÄ mig mer och mer. Bland alla klockor jag burit i vardag sÄ Àr det hÀr dessutom den klocka som jag har fÄtt flest positiva kommentarer pÄ bland folk utan större klockintresse. Tydligen tilltalar den en bred massa... ;)

Hur som helst, med ett 4R35-verk som gör sitt (men tyvÀrr avviker nÀra 17 sekunder/dygn) sÄ Àr det en klartprisvÀrd och elegant vardagsklocka, Àven om 42mm Àr lite i största laget och diskvalificerar den som ren dressare.

Cool modell! Grattis!
Är det en "skarv" i solcellstavlan som gĂ„r frĂ„n centrum och ut till 42-markeringen? Eller Ă€r det kameran/ljuset som luras?
IMG_8546.JPG

De finns dÀr, syns bara i starkt ljus. Har frÄgat Globen om de andra exemplaren ocksÄ har det. Gissar att det Àr solcellsdelen av tavlan.
Edit: Ser ut sÄ pÄ alla tydligen.

Även om Padikonceptet börjar bli lite uttjatat sĂ„ skulle jag Ă€ndĂ„ kunna tĂ€nka mig att Ă€ga en sĂ„n dĂ€r.
Grattis! Hoppas pÄ en liten recension ocksÄ ;)
Orkar nog inte recensera denna faktiskt, kÀnns lite vÀl self explanatory.

Senast Àndrad:
Tillbaks pÄ field watch temat. Googlade lite och hittade den hÀr modellen. Synnerligen intressant med en rolig historia bakom. Seiko SUS 4S15
IMG_1270.JPG

http://wornandwound.com/affordable-vintage-seiko-sus-4s15-military/

NĂ„gon som sett en i verkligheten?

Jag hade en med grĂ„ urtavla som jag sĂ„lde i vĂ„ras. Den Ă€r liten men jĂ€klig ball, gillar verkligen den breda bezeln. Är lite sugen pĂ„ att köpa en ny men i sĂ„ fall en med svart urtavla.

Tillbaka
Topp