• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag börjar bli sugen pÄ att köpa en till Seiko frÄn Creationwatches, stort utbud och billiga. Har nÄgon erfarenhet frÄn den sidan? Om ni har det, vad har ni för upplevelse, frakttid, pÄlitliga osv?
Mvh
Finns olika uppfattningar om dem pÄ forumet. Jag har handlat av dem ett flertal gÄnger och varit mycket nöjd. VÀldigt snabb att leverera spÄrbart. Du har klockan pÄ nÄgra dagar.

RÀnk bara pÄ att du fÄr betala tull och skatt eftersom du du handlar utanför EU. SÄ lÀgg pÄ ca 20% pÄ priset för att fÄ slutgiltigt pris.

Du kommer alltsÄ fÄ en inbetalningsavi pÄ tull och skatt separat efter du mottagit klockan.

Lycka till med köpet!

Äntligen. 6215 Ă€r bĂ€rgad.
IMG_20161228_111058_461.jpg
MĂ€ktigt!
Du borde öppna museum.

Tack för er feedback :)
Kanske skulle lagt till att 3-500kr kan de vara vÀrt för att fÄ nÄgot hyfsat prisvÀrt för pengarna. Ska nog hÄlla mig ifrÄn de billigaste pÄ bukten dÄ. Gillar lite vikt i grejerna :)

Jag kör mesh pÄ SKX007 för tillfÀllet, köpte det pÄ Royalstraps. KÀnns riktigt bra Àven om jag inte riktigt blir vÀn med lÄset pÄ det. Men det Àr snyggt som f*n :)
mellan.jpg

Finns olika uppfattningar om dem pÄ forumet. Jag har handlat av dem ett flertal gÄnger och varit mycket nöjd. VÀldigt snabb att leverera spÄrbart. Du har klockan pÄ nÄgra dagar.

RÀnk bara pÄ att du fÄr betala tull och skatt eftersom du du handlar utanför EU. SÄ lÀgg pÄ ca 20% pÄ priset för att fÄ slutgiltigt pris.

Du kommer alltsÄ fÄ en inbetalningsavi pÄ tull och skatt separat efter du mottagit klockan.

Lycka till med köpet!
Tack! Ja, jag misstÀnkte att tull och moms skulle bli en del av köpet.. Men den kostnaden kÀnns försumbar med tanke pÄ priset, det blir nog billigare ÀndÄ. Vet du om det har varit nÄgra fake klockor dÀrifrÄn?
Mvh

Tack! Ja, jag misstÀnkte att tull och moms skulle bli en del av köpet.. Men den kostnaden kÀnns försumbar med tanke pÄ priset, det blir nog billigare ÀndÄ. Vet du om det har varit nÄgra fake klockor dÀrifrÄn?
Mvh
Aldrig hört talas om att nÄgot skulle vara fejk dÀrifrÄn, sÄ pÄ det sÀttet kan du vara lugn. Det folk haft problem med Àr snarare att klockan inte fungerat perfekt nÀr dom fÄtt den och att det strulat med att returnera.

Aldrig hört talas om att nÄgot skulle vara fejk dÀrifrÄn, sÄ pÄ det sÀttet kan du vara lugn. Det folk haft problem med Àr snarare att klockan inte fungerat perfekt nÀr dom fÄtt den och att det strulat med att returnera.
Jaha, vad kan/brukar folk haft för fel pÄ klockorna nÀr de vÀl fÄtt den levererad? UrsÀkta frÄgorna men jag har som sagt aldrig handlat klockor frÄn sÄdana sidor :p

Jaha, vad kan/brukar folk haft för fel pÄ klockorna nÀr de vÀl fÄtt den levererad? UrsÀkta frÄgorna men jag har som sagt aldrig handlat klockor frÄn sÄdana sidor :p
Sök i forumet sÄ ska du nog hitta lite angÄende detta. Jag har köpt 2 billiga klockor dÀrifrÄn utan nÄgra problem sÄ min erfarenhet Àr positiv. Tror dom sÀljer ganska stor mÀngd klockor och nÀr dom postas över halva klotet kan alltid nÄgot gÄ fel.

Mvh
Inget fake. Äkta klockor.

NÄgra har haft problem med klockor som kommit, men det tror jag inte egentligen har med CW att göra. Otur kan man ha oavsett var man handlar. DÀremot kan det vara krÄngligare med reklamationer och liknande dÄ man handlar med ett företag i Asien. DÄ Àr en AD, kanske i sin hemstad, lÀttare att ha att göra med.

Inget fake. Äkta klockor.

NÄgra har haft problem med klockor som kommit, men det tror jag inte egentligen har med CW att göra. Otur kan man ha oavsett var man handlar. DÀremot kan det vara krÄngligare med reklamationer och liknande dÄ man handlar med ett företag i Asien. DÄ Àr en AD, kanske i sin hemstad, lÀttare att ha att göra med.
SjÀlvfallet, det förstÄr jag. Men med tanke pÄ priserna sÄ Àr det vÀrt att köra :) Tack för svar mina herrar!
Mvh

Snyggaste seikon jag har Àgt, Àr inte stor fan av ljusa tavlor men den hÀr tavlan Àr bara magisk. Man mÄste se den i verkligheten för att uppskatta hur den Àr gjord. En sÄ pass billig klocka, nya gÄr för runt 140$ men ger en kvalitetskÀnsla som jag inte har upplevt med nÄgon annan seiko tidigare. Underbar!

IMG_0245.JPG

Är ute efter en jubileelĂ€nk till min Padi Kinetic. Vad jag har förstĂ„tt har bĂ„da Padi-varianterna bredare bandstift vilket gör det hela en smula ... mer komplicerat? NĂ„gon som kan peka mig i rĂ€tt riktning till en bra sida? Tack!

Är ute efter en jubileelĂ€nk till min Padi Kinetic. Vad jag har förstĂ„tt har bĂ„da Padi-varianterna bredare bandstift vilket gör det hela en smula ... mer komplicerat? NĂ„gon som kan peka mig i rĂ€tt riktning till en bra sida? Tack!
AM-lÀnkarna brukar vara tillverkade för feta stift och man brukar Àven fÄ med stift nÀr man köper en lös lÀnk.

Ja den dÀr kÀnner jag igen :) OcksÄ riktigt skönt patinerad. Jag vet inte vad det Àr med dem men jag kan inte lÄta bli att köpa nÀr dem vÀl dyker upp. Behöver ingen men dem Àr oemotstÄndliga helt enkelt.
Kul att du hittade en till! De Àr riktigt nice! SÄlde precis min 7000 men skulle jag hitta en 700b skulle jag slÄ till direkt :)

Snyggaste seikon jag har Àgt, Àr inte stor fan av ljusa tavlor men den hÀr tavlan Àr bara magisk. Man mÄste se den i verkligheten för att uppskatta hur den Àr gjord. En sÄ pass billig klocka, nya gÄr för runt 140$ men ger en kvalitetskÀnsla som jag inte har upplevt med nÄgon annan seiko tidigare. Underbar!

IMG_0245.JPG
SÄ ja, bestÀlld och pÄ vÀg. Tack för tipset:D

Fixat lite med sambons Seiko. UltraljudstvÀttat lÀnken, skrapat bort en del gegga med en tandpetare, putsat glaset och bytt ett trasigt bandstift. Den tycks gÄ riktigt bra, pÄ snart tvÄ dygn gÄr den fortfarande pÄ minuten iallafall! NÄn som vet om det Àr en enkel ÄtgÀrd att rÀta upp dagvisningen? Verkar som quick set funkar dÄ och dÄ pÄ den.
IMG_3500.JPG

Tillbaka
Topp