• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt nöjd:)
IMG_1812.JPG
Grymt klockan

Kul köp, den Àr grym den dÀr! Bra storlek ocksÄ.
Tack, nu nÀr bröllopsstressen Àr över sÄ blev det en extra present till mig sjÀlv, med fruns medgivande sÄklart. Vet inte vad det Àr med Seiko och min handled, men de sitter sÄ otroligt skönt pÄ handleden.
Har du kvar din 013? Den Àr ju sÄ otroligt snygg.

Tja allihopa!.
Ville veta vad Àr speciellt pÄ de klockorna? Skx/Srp. Ville köpa en av dem men kan inte bestÀmma.
Skx Àr 43m tjocklek 13m 200m 2345kr
Srp Àr 42m tjocklek 13m 200m 3596kr
BÄde klockorna vÀldigt fina.
Men vet ej vilken skulle va bra och mycket tÄligare. Kan ni hjÀlpa till??!
Ha det gott och god fortsÀttning!!:cool:
AFCC8626-B9DF-42D5-B518-305FAD5615BD.jpg
IMG_20161228_100034.jpg

Tack, nu nÀr bröllopsstressen Àr över sÄ blev det en extra present till mig sjÀlv, med fruns medgivande sÄklart. Vet inte vad det Àr med Seiko och min handled, men de sitter sÄ otroligt skönt pÄ handleden.
Har du kvar din 013? Den Àr ju sÄ otroligt snygg.
Gillade den men sÄlde den hyfsat snabbt. HÄller med dig, i princip alla SEIKOs sitter kanon pÄ mig ocksÄ.

Ny klocka! Den hÀr gÄngen till sambon.
Seiko 2706-7090 frÄn 1975. Sliten guldplÀtering, automatisk hi-beat och dagvisningen sitter snett och quickset funkar inte. Datumvisningen funkar dock som den ska och den verkar gÄ bra i övrigt!
IMG_3487.JPG

Tja allihopa!.
Ville veta vad Àr speciellt pÄ de klockorna? Skx/Srp. Ville köpa en av dem men kan inte bestÀmma.
IMG_20161228_100034.jpg

Srp Àr för mig en mkt bÀttre klocka i alla avseenden, skx rÀtt blek i jÀmförelse i finish (har Àgt bÄda). Dock bra den med. Skulle kört pÄ srp, sjÀlv sugen pÄ en till :)

Min högst personliga Äsikt ;)

Tja allihopa!.
IMG_20161228_100034.jpg
BÄda Àr bra och slÀkt med varandra. SRPxxx Àr ju en reissue av 6105 som i sin tur Àr en föregÄngare till SKX. BÄda ISO6425 certifierade dykarklockor och förmodligen lika tÄliga. SRP har ett bÀttre urverk, 4r36, som du ocksÄ kan dra upp för hand vilket du inte kan pÄ SKX:ens 7s26 verk. Jag har och Àlskar SKX men skulle nog köpa SRP om jag stod inför valet idag. BÄda bÀrs bra Àven pÄ tunna armar, jag har ca. 16 cm.
Lycka till och dela med dig av valet.

Hej gott folk! Jag Àr lite sugen pÄ att börja pula lite med klockor, har aldrig gjort det men jag har lÀst lite att Seiko's 7009 Àr bra att börja med.
Jag har kollat lite pÄ Ebay och det finns en hel drös med sÄdana för ca 5kr?! Dock Àr det mesta frÄn Indien och det jag undrar Àr om 7009 Àr bra att börja med och om man kan vara sÀker pÄ att fÄ klockan man bestÀller?
Jag har aldrig bestÀllt frÄn Ebay, och sjÀlvklart kommer jag att behöva lite verktyg nÄgot billigt till att börja med. Tacksam för svar, god kvÀll :)

BÄda Àr bra och slÀkt med varandra. SRPxxx Àr ju en reissue av 6105 som i sin tur Àr en föregÄngare till SKX. BÄda ISO6425 certifierade dykarklockor och förmodligen lika tÄliga. SRP har ett bÀttre urverk, 4r36, som du ocksÄ kan dra upp för hand vilket du inte kan pÄ SKX:ens 7s26 verk. Jag har och Àlskar SKX men skulle nog köpa SRP om jag stod inför valet idag. BÄda bÀrs bra Àven pÄ tunna armar, jag har ca. 16 cm.
Lycka till och dela med dig av valet.
Jag köpte sjÀlv en SRP779 nyligen och jag fullkomligt Àlskar den! :)

Jag börjar bli sugen pÄ att köpa en till Seiko frÄn Creationwatches, stort utbud och billiga. Har nÄgon erfarenhet frÄn den sidan? Om ni har det, vad har ni för upplevelse, frakttid, pÄlitliga osv?
Mvh

Jag börjar bli sugen pÄ att köpa en till Seiko frÄn Creationwatches, stort utbud och billiga. Har nÄgon erfarenhet frÄn den sidan? Om ni har det, vad har ni för upplevelse, frakttid, pÄlitliga osv?
Mvh
Jag köpte min skx dÀr för ca. 1,5 Är sedan. Snabb leverans av bra klocka. Funderar pÄ en Srp775 dÀrifrÄn igen.

Tillbaka
Topp